Jouw huis & Interieur

13-02-2012 16:42 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik las net dus ook topic van Marloes en de reacties, begreep dat er behoefte was aan een topic over dit onderwerp

Goed gejat = beter dan slecht verzonnen natuurlijk.

Maar hoe ziet jouw huis & interieur eruit en ben je tevreden hoe het nu is of zou je het heel anders willen ?

Wij hebben pas verbouwd en ons huis is nu precies zoals ik het altijd al wilde, veel licht (extra ramen), een licht eiken vloer, witte en houten meubels en een nieuwe keuken. Stijl is modern landelijk, niet teveel tierenlantijntjes maar paar grotere accessoires en erg rustig.

Dus ik ben erg tevreden, hoe is dit bij jullie ?
Sorry heb geen nuttige bijdrage maar ik moest even heel erg lachen om je nick
Ik ben ook heel gelukkig met mijn huis. Vooral de plek (aan het water, tuin rondom en op loopafstand van centrum). Keuken is nog niet aangepakt en ook zouden we graag een stukje aanbouwen, maar ach je moet wat te wensen overhouden he.

Als we een miljoen zouden winnen zouden we niet verhuizen (wel aanbouwen)
quote:Tikker schreef op 13 februari 2012 @ 16:45:

Sorry heb geen nuttige bijdrage maar ik moest even heel erg lachen om je nick Tikkertje doen samen ?
Leuk!

Ik denk dat mijn smaak wel redelijk hetzelfde is als de jouwe shitney.

Ik woon nu nog in een appartementje, ook landelijk met veel wit ingericht. Maar we hebben een huis gekocht dat we druk aan het verbouwen zijn, dus ik hoop dat we tegen de zomer ongeveer lekker daar wonen en dat ik dan ook helemaal tevreden ben met ons interieur (maar vriend heeft er niet zoveel over te zeggen haha ).
quote:Shitney schreef op 13 februari 2012 @ 16:46:

[...]

Tikkertje doen samen ? Lijkt me gezellig
Mijn huis staat, tegen beter weten in, te koop.

De afgelopen twee jaar zijn we wel bezig geweest met het verbeteren van de woning.

'Nieuwe' meubels (wit gelakt met rotan manden, zelf opgeknapt), woonkamer geschilderd, slaapkamer anders ingericht.

Er komt straks nog een nieuwe tegelvloer in de keuken en hal.

Dan ben ik wel tevreden, hoewel ik graag wat groter zou wonen. Het huis wordt soms teveel overgenomen door mijn peuter en al haar troep.
quote:prulletje schreef op 13 februari 2012 @ 16:47:

Leuk!

Ik denk dat mijn smaak wel redelijk hetzelfde is als de jouwe shitney.

Ik woon nu nog in een appartementje, ook landelijk met veel wit ingericht. Maar we hebben een huis gekocht dat we druk aan het verbouwen zijn, dus ik hoop dat we tegen de zomer ongeveer lekker daar wonen en dat ik dan ook helemaal tevreden ben met ons interieur (maar vriend heeft er niet zoveel over te zeggen haha ).

Heerlijk dat jullie huis hebben gekocht wat je nu aan het verbouwen bent, kun je het precies maken zoals je zelf het mooiste vind ! Haha, komt me bekend voor, mijn lief komt thuis en dan staat er regelmatig iets nieuws in huis

Ach, wij vrouwen hebben daar natuurlijk een veel betere kijk op

Geniet lekker van de voorpret !!
Ik heb een appartement van 60 m2 waar ik alleen woon. Ik woon in de oude binnenstad van een hoofdstad. Op het marktplein, te midden van kroegjes, restaurants en winkels en uitzicht op een prachtig stadhuis. Ik woon 3 hoog, dus geluidsoverlast heb ik heel weinig. Tevens is het 2 jaar geleden compleet gerenoveerd maar het karakteristieke is in tact gehouden. Win-win dus. Aan de achterkant een zeer groot balkon op t zuiden. Mijn interieur ben ik ook zeer tevreden mee. Alles wit, mooie vloer, splinternieuwe keuken en een plafond van 4 meter met twee hele grote zwarte lampen. Ja, ik ben eigenlijk wel tevreden
Leuk topic

Fijn hoekhuis, stukje uitgebouwd. Open haard, houten vloer, nieuwe keuken. 4 slaapkamers, grote zolder. Badkamer met duoligbad. Kleine terrastuin, maar grenzend aan grootnatuurgebied. Kortom, heerlijk wonen!! Alleen die wijk..... Vreselijk standaard begin jaren negentig bouw. Was eerst maar tijdelijk, maar blijven toch maar hangen
quote:Tikker schreef op 13 februari 2012 @ 16:49:

[...]

Lijkt me gezellig Jij bent 'm !
Ik ben ook heel blij met mijn huisje, vooral omdat het helemaal van mij en mij alleen is.

Alles voor Bassie....
Ja en?
quote:helene31 schreef op 13 februari 2012 @ 16:50:

Mijn huis staat, tegen beter weten in, te koop.

De afgelopen twee jaar zijn we wel bezig geweest met het verbeteren van de woning.

'Nieuwe' meubels (wit gelakt met rotan manden, zelf opgeknapt), woonkamer geschilderd, slaapkamer anders ingericht.

Er komt straks nog een nieuwe tegelvloer in de keuken en hal.

Dan ben ik wel tevreden, hoewel ik graag wat groter zou wonen. Het huis wordt soms teveel overgenomen door mijn peuter en al haar troep.

In ieder geval heel goed dat je ondanks dat je huis niet wordt verkocht er dingetjes aan gaat veranderen. Wij hebben ons huis ook te koop gehad maar uiteindelijk uit de verkoop gehaald en besloten er te blijven wonen en dan grondig te verbouwen.

Ik ben nu erg blij met het eindresultaat en hoef er nu niet meer weg. Bij ons was het ook erg klein.

Bij jou eventueel ook optie tot uitbouwen mocht je huis niet verkocht worden ?
Ik erger me momenteel rot aan mijn interieur (wilde ik dus ook op het andere topic zetten...) wil een nieuwe bank, andere kasten en gewoon opgeruimd! Vent is met "de zolder bezig" en sleept nu dus alles naar beneden. Met als gevolg dat m'n halve leven in dozen beneden in de woonkamer staat!

Wat ik graag zou willen: meer rust in huis. heb nu wel leuke behangetjes aan de muur en de kleur vindt ik ook nog steeds mooi (licht bruin/beige, een wand met een fotobehang van uitvergroot gras en op een andere wand een heerlijk retro patroontje in bruin. mosterdgeel en zwart, ja je moet er van houden) Dat vind ik allemaal mooi, maar wat er verder allemaal in huis staat wordt ik niet vrolijk van. Ws ook omdat het er al te lang staat en in de loop van de tijd te vol met tierelantijnen is komen te staan!
Dat moet ik ook beamen snoopylynn.. Het feit dat alles van mij is en ik alles zelf financier zorgt ervoor dat ik er heeeeel blij mee ben!
quote:Shitney schreef op 13 februari 2012 @ 16:53:

[...]

Bij jou eventueel ook optie tot uitbouwen mocht je huis niet verkocht worden ?

Nee, want we willen weg uit deze stad. Dan ga ik niet voor tienduizenden euro's verbouwen (de uitbouw zou dan twee verdiepingen hoog moeten zijn omdat we ook een extra slaapkamer willen). Die investering is het niet waard.

Rustig afwachten dus en dat doen we. Ondertussen wel fijn vrij lage lasten.
@Ringelding, 1 keer per jaar haal ik een hoop bananendozen en laad ik alle tierenlantijntjes in en vertrek ik naar de rommelmarkt. Grotere dingen knal ik op MP, ik kan gewoon niet tegen teveel rommel in huis en dit werkt altijd erg goed.

Met de omzet van de rommelmarkt mag ik altijd iets nieuws kopen voor het interieur, jihaaaa !
Ik woon echt in mijn droomhuis, passend bij de levensfase waarin ik zit dan. (ben aan het afstuderen) Heel groot en licht appartement in de stad, met uitzicht op de complete skyline. Woonkamer heeft ramen rondom, waar we diepe banken voor hebben staan. Als ik daar dan zit, en de hele stad xie, word ik gek van geluk. Verder heb ik een slaapkamer over, die ik als kleedkamer gebruik. En dat voelt Zo ultiem luxe!! Heb de muren vol met spijkers en daar hangen dan al mijn jurkjes aan.

Domper; onverwachts moet ik er over een paar maanden uit. Vreselijk!!!! Ik woon er zo heerlijk.
quote:helene31 schreef op 13 februari 2012 @ 16:57:

[...]

Nee, want we willen weg uit deze stad. Dan ga ik niet voor tienduizenden euro's verbouwen (de uitbouw zou dan twee verdiepingen hoog moeten zijn omdat we ook een extra slaapkamer willen). Die investering is het niet waard.

Rustig afwachten dus en dat doen we. Ondertussen wel fijn vrij lage lasten.

Ah, op die manier, dan snap ik het ! Maar inderdaad, tot de tijd dat je er nog zit probeer je er toch wat dingen te veranderen, dat maakt het denk ik wat makkelijker (en natuurlijk zijn de lage woonlasten helemaal ideaal).

Succes met de verkoop, heerlijk als je daarna je nieuwe huis lekker kunt gaan inrichten enz.
@Shitney....dat wil ik ook! maar dan moet man lief het er wel mee eens zijn...we zijn u wel een "ik geef weg" gebeuren op fb begonnen en hopen dat er daar mensen zijn die onze overbodige spullen willen hebben. (zijn met name jaren 70 retro troepjes) voor de liefhebber
@Ringelding, dat is helemaal nobel, weggeven !

Ik moet wel zeggen dat als ik een deel heb weggegeven, een deel heb verkocht en er blijft dan nog over dat ik dit dus gewoon weggooi... als ik dat niet doe dan blijft ons huis namelijk een rommeltje... (ken het van mijn ouders en ik wil het zo nooit...)
Waldorff, dan woon je niet in Zwolle of Groningen Maar je plekkie en huis klinken geweldig!

Ik ben tevreden, heeeeel tevreden over het plekje waar mijn huis staat. Vlak bij het centrum en vlak bij het station. Maar weer ver genoeg van het station om het niet te horen.

Maar ik zou graag een hele grote zak geld hebben om dit huis op te knappen. Een betonnen goed geïsoleerde vloer graag. En het plafond/vloer ook van beton. Nu hoor je iedere scheet die boven gelaten wordt, niks aan een houten huis (van binnen dan he, buitenkant is steen) En het dak zou ik laten vervangen. Dak is niet kapot maar wel heel oud.

Ik zou boven willen veranderen zodat de trapopgang afgesloten kan worden boven, nu gaat alle warmte naar boven en heb je er in de woonkamer dus niks aan. Ben wel heel blij met mijn slaapkamer, die is reusachtig! Met een dakterras, heel fijn. In de zomer slaap ik altijd met de deur open, heerlijk!

Het interieur zou ik niet zo veel aan veranderen. De meubels die we hebben, hebben we nog niet zo lang, een paar jaar. Die ben ik nog niet zat. Ik zou alleen een nieuwe bank willen en een nieuwe leunstoel. Bank is een beetje ingezakt en de stoel gaat kapot.
Ringelding, ondanks dat ik weet dat er niet zomaar spullen verkocht mogen worden hier etc, ben ik erg benieuwd naar welke retrospullen je wegdoet. Ik hou er zo van! Heb je een linkje ofzo?
Oh, vergeet nog dat we binnenkort nog wat unieks krijgen.

Schoonvader gaat onze nieuwe eethoek timmeren. We krijgen een witte hoekbank, uitschuifbare tafel en daar zoek ik dan nog wat stapelbare krukken bij en twee nieuwe kinderstoelen.

Zin in! Nu staat er een eettafel die eigenlijk net te klein is, drie stoelen en de kinderstoel. Mensen die blijven eten krijgen altijd een buffet.

De nieuwe oplossing geeft veel ruimte. Op de bank kunnen zeker vijf mensen zitten. Met de krukken erbij is er genoeg plek voor een etentje.

En in de bank kunnen we speelgoed en andere troep opbergen.
Flat jaren 70, 70 m2 - 3 slaapkamers- redband, mijnheer redband, en hondje-

Rand van de stad. 5 min van binnenstad af.

Huisraad, niets past bij elkaar.

Het meest trots ben ik zelf op de eethoek, en iedereen die nog nooit bij ons is binnengeweest, en voor het eerst binnenkomt, vind de eethoek prachtig.

Een grote eettafel waar je met 10! personen aan kan eten, met kerst en verjaardagen is het altijd makkelijk met etentjes.

Trefwoorden meubels, 70e jaren, degelijk, Lundia, en marktplaats!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven