K...k...koud! (Tips voor verkleumen op zolder)

25-03-2020 22:38 98 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ook ik werk, net als velen, thuis. Mijn werkplek is op zolder en ik heb het zó koud!
De verwarming op zolder slaat niet of nauwelijks aan als de zon vol in de woonkamer schijnt en dus kom ik elke keer verkleumd beneden. Ik zou natuurlijk een elektrische kachel of zo’n verwarmingskussen kunnen aanschaffen, maar ik ben bang dat de stoppen er dan uit vliegen. Er is namelijk al heel veel aangesloten op één stopcontact.
Extra warme kleding helpt onvoldoende. Verhuizen naar een andere kamer is ook geen optie.
Wie heeft de tip voor mijn koude lijf?
Alle reacties Link kopieren
ClumsyNinja schreef:
26-03-2020 07:59
Hoe is het op je slaapkamer? Aangezien dit wel even gaat duren: kan je van het weekend je slaapkamer naar zolder verplaatsen en van je oude slaapkamer je werkplek maken?

Anders: thermo ondergoed van de Hema vind ik erg fijn, scheelt echt een hoop.

Wat is de reden dat je niet in de huiskamer kan werken?
Er lopen hier ook nog twee kleine kinderen en een thuiswerkende man rond. Man moet veel overleggen en zit op de slaapkamer met de deur dicht als dat nodig is. Ik geef overdag les via de computer, dus ben ik veroordeeld tot de zolder (kinderen die tijdens een uitleg storen, zijn niet handig).
Alle reacties Link kopieren
Geronimo2 schreef:
25-03-2020 23:54
Je hebt een merk Zibro kamin, dat zijn heel goed beveiligde petroleumkacheltjes die heel veel warmte geven. Wel raam op een kiertje want ze trekken zuurstof.
Ga ik bekijken!
Ab_Normaal schreef:
26-03-2020 08:44
Tips voor verkleumen op zolder

Alle ramen open
Dakisolatie weghalen
Tochtstrips weghalen
In je blootje werken
:rofl:
Alle reacties Link kopieren
Eames6 schreef:
26-03-2020 06:53
Beneden gaan werken?
Of een CV monteur laten komen en individueel regelbare knoppen laten installeren.
Die monteur is eigenlijk wel een prima oplossing.
Alle reacties Link kopieren
Irish_Wasser_Woman schreef:
26-03-2020 06:54
Veel heet blijven drinken (je warmt het beste op van binnenuit) Warme chocomel (cacao vooral) werkt verwarmend. Net als kaneel :)

Hoeveel afstand zit er tussen de ketel en de radiator op zolder? Omdat je schrijft dat de ketel beneden hangt. Als dat twee verdiepingen is, zou dat ook nog een oorzaak kunnen zijn. Het kost best veel moeite om dat warme water helemaal naar boven te pompen, zeker als de thermostaat snel afslaat (want beneden snel warm door de zon)
Inderdaad, twee verdiepingen. Zou zo’n thermostaatknop dan nog wel helpen?
Mevrouw84 schreef:
26-03-2020 10:14
Die monteur is eigenlijk wel een prima oplossing.
Komen die nog aan huis?
LilyFaye schreef:
26-03-2020 10:16
Komen die nog aan huis?
ja hoor, ze willen alleen weten of iedereen gezond is als ze komen.
Mevrouw84 schreef:
26-03-2020 10:13
Ga ik bekijken!
Krijg je geen spijt van, ik verwarmde er vroeger er een complete, zeer tochtige, etage mee.
https://www.wonenenco.nl/zelf-maken-blo ... tenkachel/
Alle reacties Link kopieren
Thermo-shirt onder je kleding

Verlengsnoer naar ander stopcontact

In de woonkamer gordijn dicht doen, zodat het minder warm wordt van de zon
Mevrouw84 schreef:
26-03-2020 10:16
Inderdaad, twee verdiepingen. Zou zo’n thermostaatknop dan nog wel helpen?

Ja, in principe wel, tenzij je ketel niet meer voldoet.
Bel nou gewoon zo'n CV mannetje die kan dat allemaal voor je nakijken.
Mevrouw84 schreef:
26-03-2020 10:13
Er lopen hier ook nog twee kleine kinderen en een thuiswerkende man rond. Man moet veel overleggen en zit op de slaapkamer met de deur dicht als dat nodig is. Ik geef overdag les via de computer, dus ben ik veroordeeld tot de zolder (kinderen die tijdens een uitleg storen, zijn niet handig).
Kan je dan ruilen met de kinderen? Bijvoorbeeld kinderkamer zo inrichten dat er een werkplek is en kinderen in de woonkamer laten spelen?
Alle reacties Link kopieren
Draai beneden alle radiatoren uit, en zet dan de thermostaat 3 graden hoger.
Dan gaat al het hete water naar de zolder.

Als het in de zolder een sauna wordt, kunt u de thermostaat weer normaal zetten.
Laat eventueel een radiator beneden dicht.
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
Alle reacties Link kopieren
Badjas over je kleding en pantoffels
Alle reacties Link kopieren
ClumsyNinja schreef:
26-03-2020 12:42
Kan je dan ruilen met de kinderen? Bijvoorbeeld kinderkamer zo inrichten dat er een werkplek is en kinderen in de woonkamer laten spelen?
Zoiets lijkt mij het handigst. Ik weet niet hoe oud je kinderen zijn, maar als ze toch steeds in de woonkamer zijn, zou je tijdelijk een van hun kamers kunnen gebruiken voor een werkplek. Er is niks zo erg als de hele dag werken waar het te koud is, al is het maar een graadje. Ik heb wel eens bij een collega gezeten die de schuur als kantoor gebruikte met een simpel straalkacheltje dat steeds uitsloeg. Ik heb de hele tijd kou zitten lijden, vreselijk. En dat was maar één dagje.
pamelacourson wijzigde dit bericht op 26-03-2020 20:24
0.07% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hier overal radiatorthermostaten, beneden zet ik dan de radiator die het dichtst bij de thermostaat zit op één en de rest op twee, boven draai ik hem vol open. Thermostaat iets hoger zetten dan de huidige kamertemperatuur en dan laat ik de radiator boven even een half uur loeien. Dan kan beneden de thermostaat wel weer iets lager. Desnoods herhalen als het weer teveel afkoelt.


Hetvrijewoord schreef:
25-03-2020 23:01
Een radiatorthermostaat moet je hebben, zoiets:

https://www.conrad.nl/o/radiatorthermostaten-0812040

Hoe gaat dat helpen als het beneden op temperatuur is? Dan slaat heel die ketel toch niet aan?
Alle reacties Link kopieren
Beetje voor de hand liggend, maar: heel veel dekens en kaarsen. Duurt even voordat je het warm krijgt, maar als het zover is dan is het genieten. Soms helpt een korte douche ook.
S-Groot schreef:
26-03-2020 19:02
...
Hoe gaat dat helpen als het beneden op temperatuur is? Dan slaat heel die ketel toch niet aan?
Je moet ook niet die traditionele draaiknoppen hebben die ook in de link staan, maar iets elektronisch met smartware. Dan kun je per ruimte de temperatuur inschakelen. Dus bijvoorbeeld woonkamer 18 en zolder/werkkamer 21. Dan slaat de ketel gewoon aan, ook als het zonnetje schijnt en het warm is in de woonkamer maar niet op zolder. Echt ideale dingen.

Loop je (of TO eigenlijk) er ook niet als een of andere gekke mummie bij met dekens om je onesie en een elektrische voetenwarmer om je sloffen en kun je ook die kaarsjes achterwege laten.
Hetvrijewoord schreef:
26-03-2020 07:21
Meest logische reden dat de ketel niet aanslaat is dat de ruimte waarin de thermostaat zich bevindt warm genoeg is.

Thermostaat op de radiator boven is de meest logische oplissing.

Of de viva ‘there I fixed it’ methode toepassen en een zak bevroren doperwten op de radiator kwakken natuurlijk. :facepalm:
dan zou je gewoon de thermostaat hoger kunnen zetten. Maar dat werkt blijkbaar niet. TO kan de radiator beneden niet uitzetten want dan doet de ketel het helemaal niet meer. Dan hangt er dus te weinig aan.
Ik kan geen twee radiatoren uitzetten maar wel één per keer.
De radiator thermoknoppen moeten er nog op hier Maar het ontluchten duurt hier altijd zo lang dat we dat pas van de zomer doen :D
TO heeft niets aan radiator thermostaatknoppen. Het is al koud, lager zetten is dus geen optie.
nbk schreef:
26-03-2020 07:47
En dus draai je in die ruimte de radiatoren dicht en stel je de thermostaat hoger in dan de heersende temperatuur in die ruimte.
Maar dan slaat de ketel niet meer aan wat betekend dat er te weinig radiatoren hangen.
Mevrouw84 schreef:
26-03-2020 10:14
Die monteur is eigenlijk wel een prima oplossing.
Die knoppen zijn voor jou geen oplossing hoor. Dat is namelijk hetzelfde als dichtdraaien. Als dat niet werkt werken de knoppen dus ook niet :D
Radiator er bij is ook een oplossing. Is niet zo heel veel werk en beter voor de ketel want als ik dat zo lees heb je echt te weinig hangen.

De waxine lichtjes met pot (zie vorige post van mij) werken echt hoor. Kost niets om dat eens te proberen.
Alle reacties Link kopieren
ShaunTheSheep schreef:
01-04-2020 15:19
Je moet ook niet die traditionele draaiknoppen hebben die ook in de link staan, maar iets elektronisch met smartware. Dan kun je per ruimte de temperatuur inschakelen. Dus bijvoorbeeld woonkamer 18 en zolder/werkkamer 21. Dan slaat de ketel gewoon aan, ook als het zonnetje schijnt en het warm is in de woonkamer maar niet op zolder. Echt ideale dingen.

Loop je (of TO eigenlijk) er ook niet als een of andere gekke mummie bij met dekens om je onesie en een elektrische voetenwarmer om je sloffen en kun je ook die kaarsjes achterwege laten.

Ah zo! Handig. Dan moet je ook wel een 'slimme' thermostaat aanschaffen neem ik zo aan. Mooi systeem wel.
Alle reacties Link kopieren
Misschien is het al gezegd; maar ik zou voor een warmte dekentje van stoov gaan. Is oplaadbaar, links-draaiend verantwoord en heel fijn :)
Heb hem zelf ook op mijn bureaustoel als het koud is in de werkkamer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven