K...k...koud! (Tips voor verkleumen op zolder)

25-03-2020 22:38 98 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ook ik werk, net als velen, thuis. Mijn werkplek is op zolder en ik heb het zó koud!
De verwarming op zolder slaat niet of nauwelijks aan als de zon vol in de woonkamer schijnt en dus kom ik elke keer verkleumd beneden. Ik zou natuurlijk een elektrische kachel of zo’n verwarmingskussen kunnen aanschaffen, maar ik ben bang dat de stoppen er dan uit vliegen. Er is namelijk al heel veel aangesloten op één stopcontact.
Extra warme kleding helpt onvoldoende. Verhuizen naar een andere kamer is ook geen optie.
Wie heeft de tip voor mijn koude lijf?
Hippiemeisje schreef:
25-03-2020 22:54
Een verlengsnoer aanschaffen zodat je een stopcontact van beneden kunt pakken.
Als het dan nog steeds dezelfde groep is maakt het niet uit.
nbk schreef:
25-03-2020 22:54
Dit! Het enige juiste antwoord :)

Zo werkt dat niet.
Een radiatorthermostaat moet je hebben, zoiets:

https://www.conrad.nl/o/radiatorthermostaten-0812040
Een soort van kamer om jouw werkplek maken? Dekens of oude gordijnen ophangen zodat de werkruimte kleiner wordt?
Alle reacties Link kopieren
LilyFaye schreef:
25-03-2020 22:55
Als het dan nog steeds dezelfde groep is maakt het niet uit.

Maar als het een andere groep is natuurlijk wél.
C⨀urage schreef:
25-03-2020 23:02
Maar als het een andere groep is natuurlijk wél.
Dat zeg ik, ander stopcontact heeft alleen zin als het een andere groep is. Ik heb maar 3 groepen totaal, dus je blijft al snel in dezelfde groep hangen 😉
Alle reacties Link kopieren
Mevrouw84 schreef:
25-03-2020 22:53
Dat heb ik eerder eens geprobeerd. Toen ging de verwarming boven helemaal niet meer aan.

Viel de ketel toen uit?
Dan moet je proberen beneden nog één radiator (een beetje) open te zetten zodat het circuit weer doorstroomt / wat langer wordt.
Kan zijn dat de truc dan wel werkt!
Alle reacties Link kopieren
C⨀urage schreef:
25-03-2020 23:02
Maar als het een andere groep is natuurlijk wél.
Dat is natuurlijk makkelijk uit te vinden. Dank!
Een verplaatsbare thermostaat of een zak diepvriesgroenten om je thermostaat binden.
Alle reacties Link kopieren
C⨀urage schreef:
25-03-2020 23:04
Viel de ketel toen uit?
Dan moet je proberen beneden nog één radiator (een beetje) open te zetten zodat het circuit weer doorstroomt / wat langer wordt.
Kan zijn dat de truc dan wel werkt!
Nee, de verwarming op zolder bleef helemaal koud. Ik ben toen (in het najaar) echt een poos in de weer geweest met alle radiatoren en vervolgens werkte de radiator op zolder eindelijk weer normaal. Hij slaat aan als we de thermostaat beneden omhoog draaien. Tot nu, nu de zon zo lekker schijnt en de zolderkamer door de ligging van het raam geen zonlicht krijgt en de woonkamer dus wel.
De CV-ketel hangt overigens beneden. Kan dat er nog iets mee te maken hebben?
MinkeDeWit schreef:
25-03-2020 23:08
Een verplaatsbare thermostaat of een zak diepvriesgroenten om je thermostaat binden.
Haha.
Ik ben nogal visueel ingesteld.
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
25-03-2020 23:08
Een verplaatsbare thermostaat of een zak diepvriesgroenten om je thermostaat binden.
Zouden die tuinerwten echt de oplossing zijn? :rolling:
klein elektrisch kacheltje kan best
Alle reacties Link kopieren
Hetvrijewoord schreef:
25-03-2020 23:01
Een radiatorthermostaat moet je hebben, zoiets:

https://www.conrad.nl/o/radiatorthermostaten-0812040
Maar, dan moet je een handig iemand in huis hebben. Ik zie een probleem...
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
25-03-2020 23:11
klein elektrisch kacheltje kan best
Laptop, tweede scherm, verlichting, radio, telefoonoplader, spelcomputer, televisie, printer... en een kacheltje? Al staat het natuurlijk niet allemaal tegelijk aan.
Alle reacties Link kopieren
hijdie schreef:
25-03-2020 23:02
Een soort van kamer om jouw werkplek maken? Dekens of oude gordijnen ophangen zodat de werkruimte kleiner wordt?
Dat is het proberen waard!
Mevrouw84 schreef:
25-03-2020 23:13
Laptop, tweede scherm, verlichting, radio, telefoonoplader, spelcomputer, televisie, printer... en een kacheltje? Al staat het natuurlijk niet allemaal tegelijk aan.

Toen hier in de winter de stroom uitviel, had ik graag een kacheltje op batterijen gehad.
Brrr.
Mevrouw84 schreef:
25-03-2020 23:11
Maar, dan moet je een handig iemand in huis hebben. Ik zie een probleem...

Valt wel mee hoor. Maar je kunt ook bijvoorbeeld degene die het CV onderhoud doet dit vragen of een of andere klusjesman/vrouw.

Radiatoren dichtdraaien is in elk geval echt niet de oplossing. Mijn ervaring is dat je dit soort vragen beter op een ander forum kunt stellen, veel oplossingen die hier worden aangedragen slaan echt nergens op. :facepalm:
Mevrouw84 schreef:
25-03-2020 23:13
Laptop, tweede scherm, verlichting, radio, telefoonoplader, spelcomputer, televisie, printer... en een kacheltje? Al staat het natuurlijk niet allemaal tegelijk aan.
Prima te proberen toch?
Alle reacties Link kopieren
Mevrouw84 schreef:
25-03-2020 23:09
Nee, de verwarming op zolder bleef helemaal koud. Ik ben toen (in het najaar) echt een poos in de weer geweest met alle radiatoren en vervolgens werkte de radiator op zolder eindelijk weer normaal. Hij slaat aan als we de thermostaat beneden omhoog draaien. Tot nu, nu de zon zo lekker schijnt en de zolderkamer door de ligging van het raam geen zonlicht krijgt en de woonkamer dus wel.
De CV-ketel hangt overigens beneden. Kan dat er nog iets mee te maken hebben?


Ah. Nee, dan weet ik het ook niet.
Ik zou ook gaan voor elektrisch kacheltje op andere groep.
Zou het risico op kortsluiting niet nemen als mijn laptop aangesloten is...
C⨀urage schreef:
25-03-2020 23:18
Ah. Nee, dan weet ik het ook niet.
Ik zou ook gaan voor elektrisch kacheltje op andere groep.
Zou het risico op kortsluiting niet nemen als mijn laptop aangesloten is...
Geen kortsluiting, en daar zijn de stop en de aardlekschakelaar voor.
Je hoeft toch niet alles binnen dezelfde groep tegelijk aan te doen? Ik zou er een kacheltje neerzetten of kijken of ontluchten van de verwarming nog helpt.
Alle reacties Link kopieren
LilyFaye schreef:
25-03-2020 23:19
Geen kortsluiting, en daar zijn de stop en de aardlekschakelaar voor.

Ah. Ik zie dat jij haar meterkast en groepen kent? ;-D
C⨀urage schreef:
25-03-2020 23:44
Ah. Ik zie dat jij haar meterkast en groepen kent? ;-D
Elke meterkast heeft een aardlekschakelaar. Echt gewoon elke.
Alle reacties Link kopieren
Op zich stijgt warmte op, is er nog de mogelijkheid om overdag of juist 's nachts de route naar boven open te laten, dus niet de deuren dicht te doen?Dan zou de warmte voor een deel al naar boven kunnen gaan, scheelt misschien ook nog een beetje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven