Kaal plekje

05-01-2011 22:04 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb sinds kort een kaal plekje ontdekt in de zijkant van het nekje van mn katje. Ze is een langharige Pers, dus best wel raar, zo'n kaal plekje, terwijl ze zoveel haar heeft.

Ik heb gelezen dat het stress zou kunnen zijn of als ze zichzelf krabben? Iemand een idee? En groeit dat haar vanzelf weer terug??
iemand ?
geeeeeeeeeeeen idee.. misschien heeft ze zoch gestoten? of ergens achter blijven hangen?
Het kan heel veel zijn, mijn eerste gok is overgevoelig voor haar voeding, of vlooien.
Nekje van je katje ? Dus het is een jonge kat ? Kan het niet een kruinvorming zijn ofzo ?
Hoe kun je weten of ze vlooien heeft? Zou ze zichzelf dan niet heel veel krabben? Dat doet ze in ieder geval niet...

Ze komt niet buiten maar ik had gehoord dat een binnenkat ook vlooien kan krijgen. Ze is wel ontvlooid geweest , ik denk ongeveer een half jaar geleden , de laatste keer
just-juul, ze is 9 maanden oud.

Oja, ze is ook krols. Ik wil haar binnenkort laten castreren
anoniem_42453 wijzigde dit bericht op 05-01-2011 22:21
Reden: vergissing leeftijd
% gewijzigd
en wat is kruinvorming just-juul?
quote:LolitaLempicka schreef op 05 januari 2011 @ 22:20:

just-juul, ze is 9 maanden oud.

Oja, ze is ook krols. Ik wil haar binnenkort laten castreren

Geen idee hoe oud ze moeten zijn als er kruinen komen, en of het kan, maar dat is gewoon het eerste wat ik dacht; Hoop haar = kruin. Ofzo

Morgen DA even bellen ?
Dat ze een kruin heeft ergens

Maar dan bij je kat Of is er echt een plek helemaal haarloos ?
Ik heb langharige cavia's en die hebben allebei fikse kruinen, waarbij het lijkt of ze kaal zijn omdat het haar "gek" groeit, zeg maar.
Ja het is echt helemaal haarloos. Aan de andere kant heeft ze heel veel haar, aan die kant is er een zacht plekje zonder haar.
Ik zou morgen denk ik de DA even bellen als ik jou was
Oja, ik heb nog een (stom) vraagje. Is haar vagina het onderste of het bovenste gaatje? Ik denk zelf ,als je vanachter kijkt (dus staart optillen), het onderste gaatje, dichtst bij haar buik dus...Maar wil gewoon zeker weten.
Dat had mijn kat laatst ook, precies een kale plek zo groot als de gesp van haar halsbandje....

dus heb ik het bandje maar afgedaan, ze komt nu toch nauwelijks nog buiten
quote:LolitaLempicka schreef op 05 januari 2011 @ 22:31:

Oja, ik heb nog een (stom) vraagje. Is haar vagina het onderste of het bovenste gaatje? Ik denk zelf ,als je vanachter kijkt (dus staart optillen), het onderste gaatje, dichtst bij haar buik dus...Maar wil gewoon zeker weten.Ik zou zelf als een poes voor de spiegel gaan staan en dan kijken welk gaatje nou de vagina is..
Ze heeft geen halsbandje aan nu... ze heeft er wel een, maar ik had ze een tijdje terug afgelaten. En toen was er geen kaalheid. Ze krijgt soms wel knobbeltjes in haar nek, die ik eruit haal met mn vingers soms. En dan komt er een pluk haar mee. Maar het is een redelijk grote plek zonder haar, denk niet dat het daardoor komt...
quote:julia7 schreef op 05 januari 2011 @ 22:37:

[...]

Ik zou zelf als een poes voor de spiegel gaan staan en dan kijken welk gaatje nou de vagina is..en hoe sta je dan als een poes voor de spiegel?
quote:LolitaLempicka schreef op 05 januari 2011 @ 22:37:

Ze heeft geen halsbandje aan nu... ze heeft er wel een, maar ik had ze een tijdje terug afgelaten. En toen was er geen kaalheid. Ze krijgt soms wel knobbeltjes in haar nek, die ik eruit haal met mn vingers soms. En dan komt er een pluk haar mee. Maar het is een redelijk grote plek zonder haar, denk niet dat het daardoor komt...Knobbeltjes in haar nek? Wat bedoel je daarmee? Korstjes op de huid of knoopjes in de vacht?
quote:LolitaLempicka schreef op 05 januari 2011 @ 22:39:

[...]

en hoe sta je dan als een poes voor de spiegel? You gotta be kiddin'....
quote:Veronicas schreef op 05 januari 2011 @ 22:43:

[...]

Knobbeltjes in haar nek? Wat bedoel je daarmee? Korstjes op de huid of knoopjes in de vacht?knoopjes in de vacht
quote:Veronicas schreef op 05 januari 2011 @ 22:43:

[...]

You gotta be kiddin'....daarom staat er een smiley ernaast....
Hoe ziet de huid van dat kale plekje er uit? Is die rustig of is de huid rood/beschadigd/geschilferd/iets anders?

Als het bij een klein plekje blijft en de huid is rustig, dan is er waarschijnlijk niks aan de hand. Is de huid rood/beschadigd/geschilferd dan wel goed in de gaten houden. Niet zelf aan gaan pulken/frotten, maar als het niet overgaat of de plek groter wordt wel even naar de dierenarts gaan.
De huid is gewoon rustig, zacht en roze, zoals haar huid op andere plaatsen van haar lichaam. Dus niet rood of beschadigd gelukkig.
Schimmeltje?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven