kaasfondue

03-11-2013 10:36 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Heeft er iemand een idee over hoe je het beste een pan met restjes kaasfondue schoonmaakt. Mijn vriend kwam net klagen over dat het moeilijk alles schoon te maken is. Het bleef ook hangen in de afwasborstel en hij was ook bang dat de leidingen verstopt zouden raken. Alvast bedankt,
Wachten tot het opgedroogd is, dan schraap je het zo uit de pan (hoeft overigens niet helemaal droog, zodra je het uit de pan in de prullenbak kan scheppen en er geen restjes achterblijven is het goed)

Met water wordt het 1 grote kleverige bende (de eerste keer kon ik mn afwasborstel weggooien )
Dat dus. Helemaal laten opdrogen en dan kun je het er zo uit halen
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
wij hebben nooit restjes van kaasfondue...:)
Water en wat waspoeder (ja waar je kleding mee wast) in het pannetje en dan heel zachtjes aan de kook brengen.

Krijg je alles mee los.
Ik vermoed een aangebakken kaaspannetje. Klopt dat?
Laten weken in koud water werkt ook, daarna met een pollepel oid de restjes eruit schrapen n pan afwassen.
Bedankt voor de reacties, vriend zei dat het niet was aangebakken, maar dat alles zo kleverig is. We gaan aan de slag!
quote:mardjen schreef op 03 november 2013 @ 11:06:

Laten weken in koud water werkt ook, daarna met een pollepel oid de restjes eruit schrapen n pan afwassen.Idd, nachtje in koud water laten staan en je schraapt het er zo uit.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Gouden regel is echt dat koude water, anders wordt die kaas weer plakkerig.
En als het heeft geweekt/gekookt/of welke manier dan ook, omgieten in een zeef. Dan blijven daar alle stukjes in achter.
Ik dacht trouwens dat het een topic was over recepten voor kaasfondue en ik wilde het topic in de index even tippen, al ben ik voor nieuwe topics vanwege nieuwe input, maar in dat index topic staan echt de meest heerlijke recepten. Die wil je echt niet missen.
Ik heb ineens weer zin aan kaasfondue mmmm.
Een nachtje weken in water met soda. De volgende dag gaan de restjes er gemakkelijk uit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven