Kadotip voor overgrootmoeder gevraagd

15-11-2013 17:33 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter gaat voor de 4de keer met kerst naar Duitsland met haar vriendin en het gezin van die vriendin ( ouders + broertjes), moeder is Duits.

Normaal logeren ze bij oma maar omdat die in een verbouwing zit en alles tegenzit daar zullen ze bij overgrootmoeder logeren.

Oma wilde ( natuurlijk) nooit iets hebben maar bij de 1ste keer hoorde ik dat ze dol is op stroopwafels dus die nam dochter altijd mee, een paar pakken en een aantal verse van de markt.

Overgrootmoeder heeft diabetes en is nierpatient ( dialyse) dus iets van eten gaat het niet worden. Ze wil niets!!, weet ik van vriendin maar ik wil mijn dochter toch iets mee laten nemen.

Van luchtjes ( douchespul bijv) is ze wars, veel NL dingen zijn in de loop der jaren al meegenomen door kleindochter ( moeder v vriendin).

Ik heb even géén idee, overkomt me niet vaak.

Het moet een aardigheidje zijn, ze schijnt anders in staat te zijn het terug te geven

Hebben jullie goede ideeën?
Je bent zelf een theepot
Ik heb mijn oma een leuk sieradensetje van six gegeven. Niet duur dus. Mooie lange ketting en armband met bedeltjes. Ze draagt ze altijd nu.
quote:lilalinda schreef op 15 november 2013 @ 20:25:

[...]

Dat rekende ik ook uit,stel 21 in 1941, dus van 1920, dan is zo nu 93, allemachtig! En dan nog logees!

Het menske is 84 en best vitaal ondanks alles

Heb vriendin van dochter hier zitten die weer Skypt met moeder die net terug is uit Tjechie ( schooluitwisseling)

Normaal logeert de hele club bij oma en komt overgrootmoeder ( vanaf nu Omi) elke dag daar want daar is dan iedereen

Nu logeert 3/4 van de club bij Omi en alle logistiek is al geregeld, Omi heeft een soort van boerderij, plek genoeg en wat ik begrijp is alles al geregeld, x kookt oo dag a, y op dag B etc... Omi wordt echt ontzien

Bloembollen en kalender zijn goedgekeurd

Mijn dochter heeft een filmcamera en gaat daar filmen, Omi is jarig ( wordt 85) in februari en die film ( iedereen komt, familie woont in Duitsland, Nederland, Tjechie en België) zal oa worden gegeven.

Maar goed, nogmaals, bloembollen en kalender worden het.

( ik geloof niet dat ze fietst, geintje)
Je bent zelf een theepot
quote:SuzanneSuus schreef op 15 november 2013 @ 21:08:

[...]

Het menske is 84 en best vitaal ondanks alles

)Nee joh, dan is ze van 1929, dan was ze 11 tot 16 in de oorlog, dat kan haast niet. Als ze in het verzet zat
Mijn oma zat vanaf 14 in het verzet. Liep met wapens rond. Je kunt veel zeggen maar ze zat écht in het verzet
quote:linjmh schreef op 15 november 2013 @ 21:50:

Mijn oma zat vanaf 14 in het verzet. Liep met wapens rond. Je kunt veel zeggen maar ze zat écht in het verzet Geloof je haar echt, of gun je haar haar mooie verhalen?
http://www.bellechambre.nl/broche-zilver-2.html

Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
@lilalinda Gaat een beetje off topic maar ik weet zeker dat het zo is omdat bij het overlijden van oma een joodse familie contact op nam om ons te condoleren en te vertellen wat oma en overgrootopa allemaal voor hen betekend hadden.

Wel raar dat je denkt dat oma 'mooie verhalen had' (ze liep rond met wapens in bracht ze van A naar B ze gebruikte ze niet... Ze bracht ook radio's en eten van A naar B) 'die ik haar gunde'. Hoezo zou het niet waar moeten zijn?
Mss al genoemd (heb niet alles gelezen):

Bloembollen (al in een mandje kant en klaar) of een paar pakken koffie. In Duitsland is koffie duurder dan hier (koffieacijns) en onze koffie vindt men daar vaak gewoon ook lekkerder. Kun je evt in zon NL koffieblik van de Xenos doen....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven