Kadotip voor overgrootmoeder gevraagd
vrijdag 15 november 2013 om 17:33
Mijn dochter gaat voor de 4de keer met kerst naar Duitsland met haar vriendin en het gezin van die vriendin ( ouders + broertjes), moeder is Duits.
Normaal logeren ze bij oma maar omdat die in een verbouwing zit en alles tegenzit daar zullen ze bij overgrootmoeder logeren.
Oma wilde ( natuurlijk) nooit iets hebben maar bij de 1ste keer hoorde ik dat ze dol is op stroopwafels dus die nam dochter altijd mee, een paar pakken en een aantal verse van de markt.
Overgrootmoeder heeft diabetes en is nierpatient ( dialyse) dus iets van eten gaat het niet worden. Ze wil niets!!, weet ik van vriendin maar ik wil mijn dochter toch iets mee laten nemen.
Van luchtjes ( douchespul bijv) is ze wars, veel NL dingen zijn in de loop der jaren al meegenomen door kleindochter ( moeder v vriendin).
Ik heb even géén idee, overkomt me niet vaak.
Het moet een aardigheidje zijn, ze schijnt anders in staat te zijn het terug te geven
Hebben jullie goede ideeën?
Normaal logeren ze bij oma maar omdat die in een verbouwing zit en alles tegenzit daar zullen ze bij overgrootmoeder logeren.
Oma wilde ( natuurlijk) nooit iets hebben maar bij de 1ste keer hoorde ik dat ze dol is op stroopwafels dus die nam dochter altijd mee, een paar pakken en een aantal verse van de markt.
Overgrootmoeder heeft diabetes en is nierpatient ( dialyse) dus iets van eten gaat het niet worden. Ze wil niets!!, weet ik van vriendin maar ik wil mijn dochter toch iets mee laten nemen.
Van luchtjes ( douchespul bijv) is ze wars, veel NL dingen zijn in de loop der jaren al meegenomen door kleindochter ( moeder v vriendin).
Ik heb even géén idee, overkomt me niet vaak.
Het moet een aardigheidje zijn, ze schijnt anders in staat te zijn het terug te geven
Hebben jullie goede ideeën?
Je bent zelf een theepot
vrijdag 15 november 2013 om 17:40
Kan overgrootmoeder Nederlands lezen? Anders is het boekje "zeg ken jij de mosselman" misschien wel leuk. Worden allemaal oude beroepen in besproken (je hebt meerdere soorten van deze boekjes).
http://www.bol.com/nl/p/z ... sselman/1001004002604888/
vrijdag 15 november 2013 om 17:44
Eerlijk gezegd lijkt het me nogal een belasting voor een behoorlijk oude dame met dergelijke kwalen om logé's over de vloer te hebben, maar OK, als ze het zelf graag wil...
Misschien een mooie kalender met platen van Nederland, of van Nederlandse schilders? Dat zijn dingen die ook mensen op hoge leeftijd wel waarderen en kunnen gebruiken en komt niet echt over als een "te groot" cadeau.
Misschien een mooie kalender met platen van Nederland, of van Nederlandse schilders? Dat zijn dingen die ook mensen op hoge leeftijd wel waarderen en kunnen gebruiken en komt niet echt over als een "te groot" cadeau.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
vrijdag 15 november 2013 om 17:45
vrijdag 15 november 2013 om 18:04
vrijdag 15 november 2013 om 18:05
vrijdag 15 november 2013 om 18:30
quote:Zaphod schreef op 15 november 2013 @ 17:40:
Kan overgrootmoeder Nederlands lezen? Anders is het boekje "zeg ken jij de mosselman" misschien wel leuk. Worden allemaal oude beroepen in besproken (je hebt meerdere soorten van deze boekjes).
Nein, Omi ist Deutsch wie eine Omi sein kann ( ofzo)
Maar ik heb idd wel een idee om langs de museumwinkels op het Museumplein te gaan en een mooie kalender te kopen!
Natuurlijk zal het vermoeiend zijn voor haar maar ik weet ook dat ze juist die week gepamperd gaat worden
Nein, Omi ist Deutsch wie eine Omi sein kann ( ofzo)
Maar ik heb idd wel een idee om langs de museumwinkels op het Museumplein te gaan en een mooie kalender te kopen!
Natuurlijk zal het vermoeiend zijn voor haar maar ik weet ook dat ze juist die week gepamperd gaat worden
Je bent zelf een theepot
vrijdag 15 november 2013 om 18:35
quote:korenwolf schreef op 15 november 2013 @ 18:04:
Heeft ze een tuin? Tulpenbollen.
Mooie gastenzeepjes.
Kaarsen, kun je nooit te veel van hebben. Mooie kandelaar. Houder voor waxinelichtje.
Zo'n stok om dingen van de vloer op te rapen zonder bukken. Een badborstel met een steel. Een ruggenkrabber.
Cd met goed kerstkoor.
Een tuin?? Ze heeft een bos, echt, ondertussen onderhouden door de gemeente.
Maar bollen is idd leuk.
( wat erg dat ik dit gewoon niet kon bedenken, naast dus de kalender vh Rijks)
Heeft ze een tuin? Tulpenbollen.
Mooie gastenzeepjes.
Kaarsen, kun je nooit te veel van hebben. Mooie kandelaar. Houder voor waxinelichtje.
Zo'n stok om dingen van de vloer op te rapen zonder bukken. Een badborstel met een steel. Een ruggenkrabber.
Cd met goed kerstkoor.
Een tuin?? Ze heeft een bos, echt, ondertussen onderhouden door de gemeente.
Maar bollen is idd leuk.
( wat erg dat ik dit gewoon niet kon bedenken, naast dus de kalender vh Rijks)
Je bent zelf een theepot
vrijdag 15 november 2013 om 18:43
vrijdag 15 november 2013 om 19:12
Als je stroopwafels meeneemt dan kan ze die toch ook aan haar visite geven? Heeft Omi gelijk iets om over te praten met ze. De meeste Omies houden ervan om hun visite te verwennen. Toch?
Misschien een leuk koekdoosje met Oerhollands opschrift waar ze de lekkernijen in kan doen. Of een paar leuke Oerhollandse plaatjes met wat bekenden er op. (Desnoods de voetbalplaatjes van de AH. Gewoon iets grappigs waar de andere visite om kan lachen of zo.)
Misschien een leuk koekdoosje met Oerhollands opschrift waar ze de lekkernijen in kan doen. Of een paar leuke Oerhollandse plaatjes met wat bekenden er op. (Desnoods de voetbalplaatjes van de AH. Gewoon iets grappigs waar de andere visite om kan lachen of zo.)
vrijdag 15 november 2013 om 19:12
vrijdag 15 november 2013 om 19:27
Of kaas. Daar is NL ook bekend om.
Maar ik heb ook bloembollen in de winkel zien liggen. Die kunnen ook in een potje binnen gezet worden, geloof ik.
O, bloembollen zijn mosterd zie ik nu.
Ik zag ze bij het Kruidvat, maar ik weet niet of die zo goed zijn. Die van de Hema heb ik wel eens gepland op een kerkhof (bij een overleden oma) Die zijn bij alle overige overleden familieleden uit gekomen. Alleen bij Oma werden ze gegeten door ....????
Maar ik heb ook bloembollen in de winkel zien liggen. Die kunnen ook in een potje binnen gezet worden, geloof ik.
O, bloembollen zijn mosterd zie ik nu.
Ik zag ze bij het Kruidvat, maar ik weet niet of die zo goed zijn. Die van de Hema heb ik wel eens gepland op een kerkhof (bij een overleden oma) Die zijn bij alle overige overleden familieleden uit gekomen. Alleen bij Oma werden ze gegeten door ....????
vrijdag 15 november 2013 om 19:35
Ja, en dan die fietsen: http://www.benvanhelden.n ... my%20Bikes%20Holland.html
Vanaf hier heeft Omi ze misschien nog gezien:
EDIT: Heb ze verwijderd, maar er staan wel leuke foto bij.
Vanaf hier heeft Omi ze misschien nog gezien:
EDIT: Heb ze verwijderd, maar er staan wel leuke foto bij.
vrijdag 15 november 2013 om 19:54
Heeft Omi toevallig ook nog hele jonge achterkleinkinderen? Dan kun je ook een Nijntjeboekje zonder woorden kiezen (Nina's droom bijvoorbeeld), of een ander mooi prentenboek zonder woorden. Kan ze voorlezen.
En instrueer dochter idd even om de bollen meteen te planten.
(wel tulpenbolletjes kiezen he, lekker hollands)
En instrueer dochter idd even om de bollen meteen te planten.
(wel tulpenbolletjes kiezen he, lekker hollands)