Kakkerlakken?????

21-08-2013 22:29 103 berichten
Oh help, ik heb op marktplaats een vaatwasser gekocht, bijna niet gebruikt en nog maar 13 maanden oud.

Hij werd om 19.00 uur gebracht en ik heb hem aangesloten en meteen aangezet met afwas. Poosje later wilde ik checken of hij ook goed warm werd, dus ik deed de deur open, kwam er een beestje uitkruipen, ik heb het gevangen in een glaasje en folie er om heen gedaan, poosje later zag ik nog zo'n beestje snel over de deur lopen, helaas te laat om te vangen

ik ben zo ongerust, ik ben al 2 uur aan het googlen en youtube filmpjes aan het kijken maar ik kom er niet uit. In mijn onrust heb ik hier een Turks restaurant gebeld waar ik wel eens eet.

Gevraagd of ze wel eens een kakkerlak in het echt hebben gezien, genoeg dus zeiden ze in Turkije, Joekels zelfs. Ok, ik ben er naar toe gegaan om te laten zien. Die mannen twijfelden, niet zo groot als een kakkerlak die hun hebben gezien, maar wel de vorm. Een mevrouw die op het terras zat kon voor 90% zeker zeggen dat het wel een kakkerlak was, ze had ze wel eens in het echt gezien bij haar op het werk.

Wat moet ik nu doen? Ik heb een huis van anderhalf jaar oud. Je komt toch heel moeilijk van kakkerlakken af??? Ik heb die man van marktplaats gebeld en hij zei dat hij eerlijk nog nooit een beestje had gezien. Hij heeft de vaatwasser 3 weken geleden opgehaald uit zijn oude huis uit een berging en daar heeft hij een jaar stil gestaan. Kakkerlak ligt nu op zijn rug in beetje gesmolten kaarsvet, glaasje was van een waxinelichtje. Wie kan ik dat morgen laten zien die er ECHT verstand van heeft?
Alle reacties Link kopieren
quote:netniet schreef op 21 augustus 2013 @ 23:27:

[...]

Soleil, ik ga zien dat ik er morgen een foto van kan maken, ben je morgen in de gelegenheid om dit forum nog eens te bekijken en dan naar de foto te kijken?

Morgenavond pas weer denk ik.

Maar er zijn vast nog wel anderen die ze kunnen herkennen.
quote:S0LEIL schreef op 21 augustus 2013 @ 23:23:

[...]

Ik heb ze gezien van inderdaad pissebeddenformaat tot vliegend hert-formaat.

WOW!
quote:netniet schreef op 21 augustus 2013 @ 23:18:

[...]

Dat geloof ik barones, ik keek net nog even in het glaasje, hartstikke dood helaas, misschien daardoor moeilijker te herkennen voor een expert, maar de 2 die ik heb gezien waren ongeveer zo groot als een pissebed, bruin en met 2 grote sprieten. Hoe groot waren die bij jou en waren ze ook van verschillende grootte? De 2 die ik heb gezien waren even groot.Ik had ze in verschillende groottes. Van ienimini (speldeknopje zo klein) tot een cm of 3/4. Bij ons waren ze ook idd bruin met grote sprieten. Ik was verbaasd ze ooit hier in NL te treffen omdat ik ze alleen in het buitenland had gezien. Ook ben ik enorm netjes en hygiënisch op mezelf dus begreep ik het niet. Totdat ik erachter kwam dat mijn buurman (leeft geïsoleerd en niet helemaal sane) een complete vuilnisbelt in zijn huis had. Daar zijn ze alles vakkundig gaan schoonmaken via de gemeente en daarna ook de verdelging ingezet. Vraag me af hoelang het gaat duren want deze man veranderd helaas zijn leefgewoonte niet :(
Hier waakt de enige echte Barones
quote:netniet schreef op 21 augustus 2013 @ 23:18:

[...]

Dat geloof ik barones, ik keek net nog even in het glaasje, hartstikke dood helaas, misschien daardoor moeilijker te herkennen voor een expert, maar de 2 die ik heb gezien waren ongeveer zo groot als een pissebed, bruin en met 2 grote sprieten. Hoe groot waren die bij jou en waren ze ook van verschillende grootte? De 2 die ik heb gezien waren even groot.

Ik ben dan wel niet barones, maar heb wel ervaring met kakkerlakken (ruim een jaar). Als jij enkel 2 volwassen exemplaren had (die zijn inderdaad ongeveer zo groot), dan is de kans aanwezig dat er geen jongen in die vaatwasser zaten en dat is goed! Ik had ze dus wel in alle formaten rond lopen, omdat ze constant bleven doorfokken.

Mocht je nu morgen nog geen bestrijder vinden die direct langs kan komen, kijk dan of je aan kakkerlakkenhotels kunt komen. Ik kon deze indertijd via de bestrijder die voor de verhuurder van mijn appartement werkte krijgen. Als het er maar een paar zijn, dan vang je deze mogelijk nog door dat ding ín de vaatwasser te zetten en een tweede er pal naast. Die dingen zijn een combi van een lokmiddel, plakplaat en vergif. Ze komen dus op het lokmiddel af, eten het vergif en plakken vervolgens vast.
quote:Saphira schreef op 21 augustus 2013 @ 23:31:

[...]

Ik ben dan wel niet barones, maar heb wel ervaring met kakkerlakken (ruim een jaar). Als jij enkel 2 volwassen exemplaren had (die zijn inderdaad ongeveer zo groot), dan is de kans aanwezig dat er geen jongen in die vaatwasser zaten en dat is goed! Ik had ze dus wel in alle formaten rond lopen, omdat ze constant bleven doorfokken.

Mocht je nu morgen nog geen bestrijder vinden die direct langs kan komen, kijk dan of je aan kakkerlakkenhotels kunt komen. Ik kon deze indertijd via de bestrijder die voor de verhuurder van mijn appartement werkte krijgen. Als het er maar een paar zijn, dan vang je deze mogelijk nog door dat ding ín de vaatwasser te zetten en een tweede er pal naast. Die dingen zijn een combi van een lokmiddel, plakplaat en vergif. Ze komen dus op het lokmiddel af, eten het vergif en plakken vervolgens vast.

Klinkt goed! Ik denk niet dat er een kakkerlak heeft kunnen overleven IN de vaatwasser, die had ik op 60 graden aangezet.

Maar zal er dus rondom en in de aanrechtkastje van die dingen zetten. Goede tip! Ga ze morgen direct proberen te krijgen.
quote:netniet schreef op 21 augustus 2013 @ 23:28:

[...]

valdemort. ik denk dat jij de ernst van een kakkerlakkenplaag onderschat. Je begint nu echt flauw te worden.

Ik snap dat het niet leuk is, maar ik lig echt dubbel van het lachen nu.
quote:roza34 schreef op 21 augustus 2013 @ 23:35:

[...]

Ik snap dat het niet leuk is, maar ik lig echt dubbel van het lachen nu.+1
Ik ook.

Sorry hoor, maar met een of andere tor in een bakje naar een shoarmazaak gaan om te vragen wat voor beest het is, is toch best wel idioot.
quote:Kuzu schreef op 21 augustus 2013 @ 23:38:

Ik ook.

Sorry hoor, maar met een of andere tor in een bakje naar een shoarmazaak gaan om te vragen wat voor beest het is, is toch best wel idioot.Wel als je het zo omschrijft, maar we kennen elkaar omdat we er vaak eten, en het is een restaurant, ik had eerst gebeld, kom even laten zien zeiden ze, dus gedaan.
quote:netniet schreef op 21 augustus 2013 @ 23:20:

[...]

Ohhhhhh, ik ga mijn ex mailen, die komt zondag terug uit een Aziatisch land!!!!!Check je nog even of je het tegenwoordig nog mag meenemen die spuitbussen, zou zo lullig zijn als hij voor 2 kakkerlakjes opgepakt zou worden
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:Mylene_Valerie schreef op 21 augustus 2013 @ 23:51:

[...]

Check je nog even of je het tegenwoordig nog mag meenemen die spuitbussen, zou zo lullig zijn als hij voor 2 kakkerlakjes opgepakt zou worden

Haha dat kan ook nog, het is dat dochter haar vader anders niet op haar verjaardag zou hebben, maar anders....

Beest is trouwens toch niet dood, heb het net met een satéprikker weer op zijn pootjes gezet en begon toen weer te kruipen.
Ik heb een tijd in afrika gewerkt. Op een gegeven moment liep ik door de hal in het gebouw waar ik werkte. Ik keek omhoog en het plafond zag letterlijk zwart van de kakkerlakken. Het was 1 grote krioelende bende, er was geen stukje plafond meer te zien, ik zag alleen die lijven over elkaar heen kruipen, zo groot en dik als je duim of groter. die beesten schijnen erg te houden van lichamelijk contact met soortgenoten. echt een scene uit een horrorfilm.
quote:cinnamonnswirl schreef op 21 augustus 2013 @ 23:37:

[...]

+1 2 Het is niet leuk, maar ze eten je niet op, ze bijten je niet en je gaat er niet dood van als er twee door je huis lopen. Je kan er prima door gaan slapen en als je morgen de bestrijder belt ben je vroeg genoeg. Ik heb ruim een jaar met kakkerlakken gezeten en ik leef nog steeds, ben niet veranderd in een vies/onhygiënisch persoon en ik heb er ook geen psychiater voor hoeven te bezoeken.
Twee kakkerlakken in huis betekend de volgende dag een stuk of 20
£$%#~{{||\!??#|{%!

Ik ga gewoon weer over 10 jaar geen seks lezen ipv dit topic. Krijg de rillingen van al die creepy crawly creature plaatjes....
ach wie heeft ze niet
Het is niet te hopen voor je dat het kakkerlakken zijn. Zo wel, dan heb je echt een groot probleem in huis. Ze vermenigvuldigen zich razendsnel.

Ze zijn ook razendsnel, verstoppen zich in de meest onmogelijke donkere plekken met een voorliefde voor de achterkant van koelkast (= donker en warm aan de achterkant) en misschien ook wel vaatwassers.

Alleen een professioneel bedrijf kan ze verwijderen. Zeer ingrijpend allemaal ... .
Ik heb onlangs ook een kakkerlakkenplaag gehad (Duitsers). We hadden 1 kakkerlak gezien en zijn daarna 2 maanden op reis gegaan. Toen we terugkwamen wemelde het ervan, zo vies! De verdelgingsdienst langsgekomen, die hebben gespoten en gel gesmeerd en ze komen sindsdien om de 2 maanden langs om te herhalen. Na de eerste keer spuiten nog een week of 2 last gehad, daarna was het klaar. Ben daarna wel nog op de vreemdste plekken eitjes tegengekomen, maar die zijn ook niet meer uitgekomen.

Kakkerlakken eten trouwens ook papier, dus zijn niet afhankelijk van voedsel.

Mijn ervaring is: als je 1 kakkerlak ziet, zitten er veel meer die je niet ziet. Ik zou dus meteen de verdelgingsdienst laten komen. Zekere voor het onzekere enzo...
Ach, ze vreten je niet op.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Een kakkerlak kan volgens mij best nuttig zijn:

nut

Doorwoelt de tuinbodem en eet insectenlarven op die anders schade zouden aanrichten.
quote:cinnamonnswirl schreef op 22 augustus 2013 @ 13:09:

Een kakkerlak kan volgens mij best nuttig zijn:

nut

Doorwoelt de tuinbodem en eet insectenlarven op die anders schade zouden aanrichten.Daar heb je wat aan in huis!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Brr krijg helemaal de bibbers! Tijdens mijn eerste verblijf buiten Nederland (in ZO Azie), had ik eerst niet door dat die beesten in mijn kamer kakkerlakken waren. Later moest ik oordopjes in omdat ik ze anders 's nachts hoorde lopen en er wakker van werd. Brrr als ik daar nu aan terug denk! En die spray, daar ging ze maar heel langzaam dood van. Waren echt super kakkerlakken!

Heb ik NL 1 x 1 kakkerlak gehad. Ik wilde meteen weer m'n spuitbus pakken, maar realiseerde me dat ik die in NL niet had ! Meteen de verdelgingsdienst laten komen. Die heeft kartonnetjes met plakspul neergelegd: ruikt lekker en daar komen ze op af. Gelukkig nooit meer iets 'gevangen'. Maar ik snap je angst volkomen!

Al meer duidelijkheid, TO?
quote:mayou schreef op 22 augustus 2013 @ 03:58:

Ik heb onlangs ook een kakkerlakkenplaag gehad (Duitsers). We hadden 1 kakkerlak gezien en zijn daarna 2 maanden op reis gegaan. Toen we terugkwamen wemelde het ervan, zo vies! .Och, arme Mayou!
Ik heb er vannacht heel slecht van geslapen. Ik heb er een expert naar laten kijken en het is dus inderdaad wel een kakkerlak, een jonge duitse kakkerlak. Maar het lijkt met een sisser af te lopen. Ik kan vanmiddag lijmvallen halen bij het ongediertebestrijdingsbedrijf. Volgens die man ga ik zeker weten die ene kakkerlak er mee vangen, en vermoedelijk zijn er nog wel meer uit die vaatwasser gekomen en die ga ik er ook mee vangen. Dan na een paar weken voor de zekerheid meer vallen en als het goed is blijven die dan schoon, zo niet, dan komen ze met een gel en gaan ze zeker weten dood.
quote:netniet schreef op 22 augustus 2013 @ 13:57:

Ik heb er vannacht heel slecht van geslapen. Ik heb er een expert naar laten kijken en het is dus inderdaad wel een kakkerlak, een jonge duitse kakkerlak. Maar het lijkt met een sisser af te lopen. Ik kan vanmiddag lijmvallen halen bij het ongediertebestrijdingsbedrijf. Volgens die man ga ik zeker weten die ene kakkerlak er mee vangen, en vermoedelijk zijn er nog wel meer uit die vaatwasser gekomen en die ga ik er ook mee vangen. Dan na een paar weken voor de zekerheid meer vallen en als het goed is blijven die dan schoon, zo niet, dan komen ze met een gel en gaan ze zeker weten dood.Lijkt me een prima aanpak zo. Mijn ervaring is ook dat áls er kakkerlakken zijn, je met die lijmvallen hoe dan ook wel iets vangt, mits geplaatsts in de buurt van de probleemzone. Blijven ze leeg, dan ben je er dus waarschijnlijk vanaf.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven