Karton kopen welke dikte?

04-09-2019 21:28 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter is gestart op de middelbare school en we hebben rekbare boekenkaften. Bij de slappere boeken moet er een kartonnetje in omdat het boek anders krom trekt.

Ze heeft best veel van die slappe boeken en ik dacht als ik nu gewoon karton in A4 en A5 formaat koop hoeven we geen stapels dozen op maat te knippen :-D

Welke dikte karton is echt stevig en wat dikker? Zie allerlei grammen voorbij komen maar het zegt me niet zo veel.

Het moet dus de dikte zijn van bv een schoenendoos.

Tips waar te kopen? Bij bol.com zie ik bv wel 225 gram, maar geen idee hoe dik dat is.

Wie wel?
Hoi, weet zeker dat 225 gr niet zo dik is. Heb 300 gr in huis en daar moet je er denk ik 8/10 van gebruiken voor je op ‘schoenendoos-dikte’ uitkomt.
Misschien de doos van de boekenleverancier nog? Succes ermee!
Een visitekaartje gaat op mijn werk op 300 dus je moet iets dikkers hebben.
Je zou grijskarton kunnen googelen. Bij Heutink punt nl verkopen ze dat bijvoorbeeld. Weet niet of je als particulier daar makkelijk kunt bestellen. Maar de 800 grams, of 1,2mm is denk ik wat je nodig hebt. Vaak kunnen ze het daar ook in de gewenste maten snijden. Zijn flinke platen namelijk...
225 grams is gewoon dik papier. Dat kan zelfs nog door een printer. Vanaf 300 grams gaat het officieel pas karton heten. Maar ik zou inzetten op 2mm karton, dan heb je tenminste wat stevigheid.
Wij hebben alleen de dikke kaften met zo’n rekbaar boekenkaftje gedaan.
De dunne kaften hebben we gewoon op de ouderwetse manier gekaft. Minder werk denk ik dan al die kartonnen knippen.
helena2 schreef:
04-09-2019 22:03
Wij hebben alleen de dikke kaften met zo’n rekbaar boekenkaftje gedaan.
De dunne kaften hebben we gewoon op de ouderwetse manier gekaft. Minder werk denk ik dan al die kartonnen knippen.
Zo heb ik het met dochter samen ook gedaan.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Dank jullie! Ik denk dat we nog maar voor een rolletje kaftpapier moeten gaan haha.
Ik heb dozen geknipt. Of met stukken met stanleymes gesneden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven