Kat doet vreemd

07-04-2013 14:13 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,
anoniem_148377 wijzigde dit bericht op 07-04-2013 20:21
Reden: herkenbaarheid
% gewijzigd
Ja, dat klinkt niet goed. Zou toch maar even snel langs de dierenarts gaan.
quote:Lebowski schreef op 07 april 2013 @ 14:15:

Ja, dat klinkt niet goed. Zou toch maar even snel langs de dierenarts gaan.Absoluut mee eens.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Direct naar de dierenarts bellen en hem laten beoordelen. Is het een kater? Heb hier 2 katers rondlopen beide hadden met verstopping door blaasgruis dat ze die houding gingen aannemen en daar moet je zsm bij zijn.
thistime wijzigde dit bericht op 07-04-2013 15:18
Reden: Bedoel blaasgruis (en nierstenen)
% gewijzigd
Wat is de laatste tijd?

Verder eens met de rest.
Zit de kat dan op de bak of ergens anders? Mijn kat zit soms ook net alsof ze wat moet doen. Het liefst als ze dan op bed zit... Ben dan als de dood dat ze daadwerkelijk gaat plassen. Heeft ze vaak gedaan namelijk. Maar verder, ik maak me daar geen zorgen over. het is een vreemde manier van zitten.
Dat je al niet eerder even naar de dierenarts bent gegaan dan..als het je al even opvalt..
..
anoniem_148377 wijzigde dit bericht op 07-04-2013 20:23
% gewijzigd
niergruis=blaasgruis
Het kan niks zijn, maar het kan ook een blaasontsteking zijn, of een verstopping. Ik zou zeker niet nog langer afwachten, als het wel iets is dan doet dat erg pijn en kan ook nare gevolgen hebben.
het kan zo ver komen dat de kat compleet verstopt zit, en er een penisamputatie moet komen, Dit is ABSOLUUT niet iets waar je mee moet wachten tot morgen, je moet direct naar de dierenarts!
quote:jannie_27 schreef op 07 april 2013 @ 14:42:

Het viel me vrijdag op maar dacht niet meteen dat het iets ergs was.

Maar omdat ik het vandaag weer zag begon ik het vreemd te vinden.

Hij doet alles buiten dus het is lastig om te checkenOk, ik maakte uit je bericht op dat het al langer aan de gang was. Verkeerd opgevat dus.
naar de dierenarts, dit kan blaasgruis betekenen. Bij een verstopte blaas die niet behandeld wordt gaat de kat binnen 48 uur dood
Ik zou gelijk de dierenarts bellen. 1,5 week terug een doodzieke kat naar de dierenarts gebracht en hij had zijn penis verstopt door blaasgruis waardoor hij niet kon plassen (helaas alleen niet opgemerkt )
quote:witch_dv schreef op 07 april 2013 @ 14:46:

het kan zo ver komen dat de kat compleet verstopt zit, en er een penisamputatie moet komen, Dit is ABSOLUUT niet iets waar je mee moet wachten tot morgen, je moet direct naar de dierenarts!

Precies! Niet mee wachten

Als je niks doet kan poes een hele nare dood hebben.

Ik heb het meegemaakt en was heel zielig voor kater (is er gelukkig bovenop gekomen maar nu zonder piemel) en heel zielig voor mijn portemonnee (¤1000)
Ik heb m nu binnen gehaald en ga op m letten.

Ook bel ik de dierenarts voor advies.

Bedankt!
quote:jannie_27 schreef op 07 april 2013 @ 15:23:

Ik heb m nu binnen gehaald en ga op m letten.

Ook bel ik de dierenarts voor advies.

Bedankt!

Niet alleen op letten en advies hoop ik... Kat laten zien aan DA.

Die kan voelen of de blaas vol is.
\
anoniem_148377 wijzigde dit bericht op 07-04-2013 20:24
% gewijzigd
misschien blaasgruis? dat had die van ons ook heeft nu speciale brokjes en gaat uitstekend! brokjes zijn wel duur dus dat hebben we vermengd met normale brokjes!

maar zou wel ff langs dierenarts gaan.
quote:jannie_27 schreef op 07 april 2013 @ 15:57:

Ik ga zo heen, laatste 10 minuten heeft ie 4 keer op de bak gezeten en komen alleen wat druppels....zielig :(

Dan zit hij vast verstopt.

Succes! Ze zullen hem wel katheteriseren en iets meegeven wat ontstekingsremmend en pijnstillend werkt.
quote:lola88 schreef op 07 april 2013 @ 16:03:

misschien blaasgruis? dat had die van ons ook heeft nu speciale brokjes en gaat uitstekend! brokjes zijn wel duur dus dat hebben we vermengd met normale brokjes!

maar zou wel ff langs dierenarts gaan.

Mag ik je dan een tip geven?

Dat vermengen met gewone brokjes is nl niet zo geweldig,doet de dure brokken weer teniet.

Mijn poezen gebruiken al jaren Urinary dieet en het werd mij ook te gortig bij de dierenarts.

Mijne krijgen nu Sanabelle Urinary en daar doen ze het al vele jaren heel goed op.

http://www.zooplus.nl/sho ... belle_speciaalvoer/100612

Bestel het bij Zooplus (gratis bezorgen) en hoe groter de verpakking hoe lager de kiloprijs.

Hoe gaat het nu Jannie?
..
anoniem_148377 wijzigde dit bericht op 07-04-2013 20:36
% gewijzigd
Gelukkig.

Fijn dat je gegaan bent!
Goed dat je niet langer gewacht hebt!! Beterschap voor de kat :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven