Kat eet kattenbakkorrels!
woensdag 26 juni 2013 om 11:48
Hallo allemaal,
mijn hoogbejaarde kat heeft vanmorgen kattenbakkorrels gegeten en vervolgens weer uitgebraakt. Ik gebruik geperste houtkorrels, dus erg schadelijk zal het denk ik niet zijn voor een keer. Maar waarom zou ze dat doen? ze heeft gewoon voer en water. Ze oogt verder ook niet ziek of zo.
Iemand enig idee? moet ik hiermee naar de dierenarts??
mijn hoogbejaarde kat heeft vanmorgen kattenbakkorrels gegeten en vervolgens weer uitgebraakt. Ik gebruik geperste houtkorrels, dus erg schadelijk zal het denk ik niet zijn voor een keer. Maar waarom zou ze dat doen? ze heeft gewoon voer en water. Ze oogt verder ook niet ziek of zo.
Iemand enig idee? moet ik hiermee naar de dierenarts??
woensdag 26 juni 2013 om 12:08
Ik heb het een keer meegemaakt, kat was toen heel ziek en zocht, denk ik, een manier om te kunnen overgeven. Ik had al een afspraak bij de dierenarts gemaakt voor later op die dag, maar toen ik belde hierover mocht ik gelijk komen omdat ze dus zo ziek was.
Heb je wel iets van kattengras staan, dat gebruiken ze normaal gesproken..
Heb je wel iets van kattengras staan, dat gebruiken ze normaal gesproken..
Life is too short to waste time matching socks
woensdag 26 juni 2013 om 12:14
Onze katers eten ook rare dingen als ze willen spugen. Zeker rond deze tijd, dan verharen ze namelijk veel en doen ze dat om haarballen uit te kunnen spugen.
Je kunt natuurlijk even bellen, maar voor de zekerheid zou ik ook wat katvriendelijke spuughulpmiddelen neerzetten zoals bijv. kattengras. (Al doen de onze het ook met gewoon gras buiten, kon ook geen kwaad volgens DA).
Je kunt natuurlijk even bellen, maar voor de zekerheid zou ik ook wat katvriendelijke spuughulpmiddelen neerzetten zoals bijv. kattengras. (Al doen de onze het ook met gewoon gras buiten, kon ook geen kwaad volgens DA).
woensdag 26 juni 2013 om 12:49
Wil je niet bang maken maar bij mijn bejaarde kat was dat het begin van het einde. Ze kwam verder ook niet ziek over (ja, erg oud maar dat was ze al een tijdje), maar de nieren waren bijna niet meer te voelen door de dierenarts. Een weekje later heb ik haar in moeten laten slapen.
Zou zeker even de dierenarts bellen!
Zou zeker even de dierenarts bellen!
woensdag 26 juni 2013 om 17:05
quote:mb1986 schreef op 26 juni 2013 @ 13:11:
Bedankt voor jullie reacties, hoewel ik van de laatste niet zo heel vrolijk wordt. moet er niet aan denken haar te moeten missen!!
Maar ik kijk het nog even aan, misschien was het iets eenmaligs. Ze ligt nu lekker te slapen..Al is een kat op sterven na dood, hij/zij zal nooit iets laten merken.
Bedankt voor jullie reacties, hoewel ik van de laatste niet zo heel vrolijk wordt. moet er niet aan denken haar te moeten missen!!
Maar ik kijk het nog even aan, misschien was het iets eenmaligs. Ze ligt nu lekker te slapen..Al is een kat op sterven na dood, hij/zij zal nooit iets laten merken.
“Don’t look back – you’re not going that way.”