kat en plant
donderdag 4 maart 2010 om 10:35
Mijn 2 katten knabbelen aan m'n planten. Is daar een oplossing voor? Citroensap en Mispoes heb ik al geprobeerd..M'n katten schrikken daar niet van af..integendeel zelfs.
Ik weet dat katten kattegras eten voor het schoonmaken van de maag etc.
Het gaat mij erom of jullie jullie katten hebben kunnen (af)leren om aan planten te knabbelen en hoe?
Ik weet dat katten kattegras eten voor het schoonmaken van de maag etc.
Het gaat mij erom of jullie jullie katten hebben kunnen (af)leren om aan planten te knabbelen en hoe?
donderdag 4 maart 2010 om 10:40
donderdag 4 maart 2010 om 10:44
MyleneValerie, jouw katten eten dus kattegras, met als gevolg dat je dagelijks (?) braaksel in je huis hebt liggen?
Hmm, opgeven..... plantenspuit heb ik al een paar dagen in de aanslag, maar maakt weinig indruk.
Zouden katten aan elke plant knabbelen of zou de ene plant aantrekkelijker zijn dan de andere? (vetplanten?)
Hmm, opgeven..... plantenspuit heb ik al een paar dagen in de aanslag, maar maakt weinig indruk.
Zouden katten aan elke plant knabbelen of zou de ene plant aantrekkelijker zijn dan de andere? (vetplanten?)
donderdag 4 maart 2010 om 11:16
Ik heb hier een soort palmpje waarvan de punten ontbreken, hij staat hoog maar zelfs dat weer houd ze niet. Ze zijn wel zo slim/uitgekookt zelden betrapt te worden...
Zodra er 1 kotst in huis weet ik hoe laat t was; dan ligt mijn halve plant verkauwt tussen wat brokjes en slijm :S
Aangezien alleen deze plant bereikbaar is en eetbaar bevonden is vind ik t niet zo heel erg; voor 10 euro staat er weer een nieuwe als hij echt niet meer kan.
De cactussen hebben ze wel geprobeerd, maar daar waren ze snel mee klaar
Zodra er 1 kotst in huis weet ik hoe laat t was; dan ligt mijn halve plant verkauwt tussen wat brokjes en slijm :S
Aangezien alleen deze plant bereikbaar is en eetbaar bevonden is vind ik t niet zo heel erg; voor 10 euro staat er weer een nieuwe als hij echt niet meer kan.
De cactussen hebben ze wel geprobeerd, maar daar waren ze snel mee klaar

donderdag 4 maart 2010 om 11:26
donderdag 4 maart 2010 om 12:14
donderdag 4 maart 2010 om 13:03
ik heb al mijn planten toen die tijd maar weg gedaan ik wilde niet dat hij dalijk vergiftigd werd!
en het was echt een koppige, snachts als ik lag te slapen...dan werd ik wakker met een toegetakelde plant en een kat met nog wat plukjes aan ze snorharen...en dan mij aankijken van...wat!!! dat heb ik echt niet gedaan hoor:O
hhahahah ...katten...zo leuk!
en het was echt een koppige, snachts als ik lag te slapen...dan werd ik wakker met een toegetakelde plant en een kat met nog wat plukjes aan ze snorharen...en dan mij aankijken van...wat!!! dat heb ik echt niet gedaan hoor:O
hhahahah ...katten...zo leuk!
donderdag 4 maart 2010 om 13:13
Ik heb hier een soort blaasdingetje. ehh volgens mij is het om een camera mee schoon te blazen.. Dat je het bolle gedeelte indrukt en uit het tuutje komt dan lucht (had ik toch lerares moeten worden. ?). Maargoed..daar schrikt mijn kat dus van; hij vindt het in ieder geval onprettig, dus elke keer als hij in de buurt van het beschermd object (ehh.. plant) kwam, even blazen. Er is inmiddels sprake van klassieke conditionering, dus ik hoef niet meer als een Gaston-wannabe (gooeooeiedenavond) ineens op de bank te springen met dat blaasding in de aanslag
vrijdag 5 maart 2010 om 20:50