kat en plant

04-03-2010 10:35 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn 2 katten knabbelen aan m'n planten. Is daar een oplossing voor? Citroensap en Mispoes heb ik al geprobeerd..M'n katten schrikken daar niet van af..integendeel zelfs.

Ik weet dat katten kattegras eten voor het schoonmaken van de maag etc.

Het gaat mij erom of jullie jullie katten hebben kunnen (af)leren om aan planten te knabbelen en hoe?
Hier hielp de plantenspuit altijd wel goed (mikken op kat dit keer, niet op plant). Wil je alleen nog meegeven dat sommige planten erg giftig zijn voor katten.
Niet, helaas, hier doen ze het en ze blijveh het doen, ondanks de plantespuit zelfs.
Als ik kattengras heb staan laten ze mijn planten heel. Nu hebben ze een plant aan gevreten want de plantenzaak had geen kattengras. Mijn plant staat nu snachts op een kast.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Geef het maar op
MyleneValerie, jouw katten eten dus kattegras, met als gevolg dat je dagelijks (?) braaksel in je huis hebt liggen?

Hmm, opgeven..... plantenspuit heb ik al een paar dagen in de aanslag, maar maakt weinig indruk.

Zouden katten aan elke plant knabbelen of zou de ene plant aantrekkelijker zijn dan de andere? (vetplanten?)
Je plant naar het asiel brengen...
Ik heb geen planten meer in huis, het was hier ook een gebed zonder end, wel een aangename afwisseling dat het eens niet mijn schuld was dat de planten stierven.
Wij hebben een heel interessante bananenplant, met mooie decoratieve scheuren in de bladeren
Ik heb hier een soort palmpje waarvan de punten ontbreken, hij staat hoog maar zelfs dat weer houd ze niet. Ze zijn wel zo slim/uitgekookt zelden betrapt te worden...

Zodra er 1 kotst in huis weet ik hoe laat t was; dan ligt mijn halve plant verkauwt tussen wat brokjes en slijm :S

Aangezien alleen deze plant bereikbaar is en eetbaar bevonden is vind ik t niet zo heel erg; voor 10 euro staat er weer een nieuwe als hij echt niet meer kan.

De cactussen hebben ze wel geprobeerd, maar daar waren ze snel mee klaar ;)
hier ook geen bloemen of planten, ze eten ze helemaal op. Koffieprut er omheen, aluminiumfolie,etc allemaal geprobeerd, maar of ze aten de plant op of ze gingen gezellig tussen de aarde zitten plassen.

Het is heir zo erg dat ik standaard al van niemand bloemen of planten krijg voor mn verjaardag.
Ik heb sateprikkers in de aarde gestoken en alleen vetplanten in huis waar ze niet aankomen. Gewone planten gingen bij mij ook naar de knoppen, maar nu dus niet meer!
Haha heel herkenbaar (heb ik zelf ook ooit een topic over geopend) Bij mij wordt ook alles wat groen is opgevreten Ik heb nu een Ficus Elastica, is niet de meest mooie plant maar hij staat nu al 3 maanden Moet hem misschien iets vaker water geven, maar das een ander verhaal

Dit is hem:

Mijn vorige kat at alleen de bloemen uit planten (en boeketten). Ze deed dit uit verveling, want toen ze in de situatie kwam dat ze meer aandacht kreeg, hield het op.
Hahah, ik heb zo'n zelfde ficus, die eten ze niet op inderdaad, maar daar hebben ze wat anders op gevonden; aarde uit de bak vissen...

Als een kat eenmaal wat in haar kop heeft...
ik heb al mijn planten toen die tijd maar weg gedaan ik wilde niet dat hij dalijk vergiftigd werd!

en het was echt een koppige, snachts als ik lag te slapen...dan werd ik wakker met een toegetakelde plant en een kat met nog wat plukjes aan ze snorharen...en dan mij aankijken van...wat!!! dat heb ik echt niet gedaan hoor:O

hhahahah ...katten...zo leuk!
Ik heb hier een soort blaasdingetje. ehh volgens mij is het om een camera mee schoon te blazen.. Dat je het bolle gedeelte indrukt en uit het tuutje komt dan lucht (had ik toch lerares moeten worden. ?). Maargoed..daar schrikt mijn kat dus van; hij vindt het in ieder geval onprettig, dus elke keer als hij in de buurt van het beschermd object (ehh.. plant) kwam, even blazen. Er is inmiddels sprake van klassieke conditionering, dus ik hoef niet meer als een Gaston-wannabe (gooeooeiedenavond) ineens op de bank te springen met dat blaasding in de aanslag
ah ja, de kat die hier door huis loopt begon ook al aan mijn plantjes te knabbelen.

nou zijn mijn plantjes al niet veel soeps, maar het wordt er zo niet beter op =P
Mijn kat eet alleen van een plant als er geen kattegras voor hem klaarstaat. Trouwens hij eet dan alleen van planten met dunne sprieten, niet van planten met grote dikke bladeren zoals m'n Ficus.

Met kattegras in huis laat hij de planten met rust.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven