Kat gevonden - tips?

04-09-2014 21:01 29 berichten
Ik hoop dat er hier mensen goede raad hebben, ik weet dat er redelijk wat kattenliefhebbers zitten, alle hulp is welkom.

Sinds drie dagen is hier dus een poes aan komen lopen, waarvan ik vrij zeker weet dat het een huiskat is (halsbandje met belletje, aanhankelijk en reageert op de koelkast deur :P). Gisteren toch eens een bakje water buitengezet omdat ze zo zat te miauwen en dat dronk ze binnen 5 minuten leeg. Uiteraard nieuw water gegeven, en sinds vandaag komt ze ook door het raam naar binnen. Heb net de dierenarts met der bezocht, en helaas, niet gechipt. Oproepjes op facebook, morgen flyers op de lantaarnpalen... Wat kan ik nog meer doen?

Daarbij vroeg ik me af of ik 'bang' moet zijn voor oplichters die de kat zouden komen halen en door verkopen. Volgens de dierenarts is het een 'maine coon' wat schijnbaar een duur ras is (?). Ik wil eigenlijk dat ze gewoon naar haar eigen baasje teruggaat..

Verder zoek ik een vlugge tip over wat voor voer ik het beste kan halen, winkels zijn hier nog 2 uur open en ze maakt niet echt aanstalten om te vertrekken Is er nog iets anders wat ik haar moet geven? Ze heeft nu een dekentje in een doos om te liggen, een bakje met water, een geimproviseerde kattenbak en de ramen staan open zodat ze ook naar buiten kan.
Wat lief dat je hem zo goed verzorgd. Ik ben benieuwd of de eigenaar zich meldt.
De buurt ingaan en overal even aanbellen met je verhaal. Eigenaar zal ongetwijfeld ook foto's van de kat hebben dus dan vraag je een foto als bewijs.
Alle reacties Link kopieren
quote:maantje1001 schreef op 04 september 2014 @ 21:19:

Ik ken niet heel veel mensen (ben pas verhuisd) maar het is nu 4 keer gedeeld op facebook door mensen die hier wel al langer wonen. Ik hoop zo dat ze haar morgen komen halen! Wat voor voer zouden jullie aanraden? Gewoon whiskas brokjes ofzo? En hoe vaak per dag geef je dat, of alles in een keer en spreidt ze dan zelf?Is de kat niet van de vorige bewoners en terug gelopen?
@renate, ik ben net naar de buren geweest, maar die wisten niets van een kat van de vorige bewoners. Hij zei wel dat ze ver weg verhuisd waren, naar Ierland, dus kan me haast niet voorstellen dat ie dan teruggelopen (en gezwommen ) is... Misschien achtergelaten? Vanavond ook de andere buren proberen, misschien weten die meer.

Ik kijk ook op alle vermiste katten websites, maar nog geen match gevonden. De dierenarts zei dat het een vrouwtje was, en de enige die er echt op lijkt is een mannetje volgens de website.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven