kat heeft veel teken
zondag 1 april 2012 om 20:23
zondag 1 april 2012 om 20:49
Enige middel, voor zover ik weet, wat iets doet tegen teken bij katten is Frontline Combo. Ook dat werkt helaas niet 100%, en teken moeten eerst bijten voordat ze doodgaan. Teken die je vindt sowieso altijd zo snel mogelijk verwijderen, liefst binnen 24 uur. Je kat kan er zeker last van krijgen, teken kunnen ziektes overbrengen, dit gebeurt echter nog niet in de eerste 24 uur. Vandaar binnen die tijd verwijderen.
Let wel op: anti-tekenmiddelen voor de hond ABSOLUUT NIET gebruiken bij katten!!!! Daar zit vaak het middel Permithrine in, en dat is giftig (zelfs dodelijk) voor katten.
Vraag info bij de dierenarts en koop daar meteen een tekentangetje.
Let wel op: anti-tekenmiddelen voor de hond ABSOLUUT NIET gebruiken bij katten!!!! Daar zit vaak het middel Permithrine in, en dat is giftig (zelfs dodelijk) voor katten.
Vraag info bij de dierenarts en koop daar meteen een tekentangetje.
Alle dieren -behalve de mens- weten dat het leven in de eerste plaats bedoeld is om ervan te genieten. ~Samuel Butler~
zondag 1 april 2012 om 20:59
quote:creed schreef op 01 april 2012 @ 20:54:
De makkelijkste tekentang vind ik bij mijn hond de O Tom.
Met een andere tekentang lukt het mij niet.Die is inderdaad heel erg handig! Kan hem ook iedereen aanraden. Is een soort 'koevoetje' die je onder het lijfje van de teek schuift waardoor je de teek ook niet kunt fijnknijpen (fijnknijpen vergroot weer het risico van ziekteoverdracht).
De makkelijkste tekentang vind ik bij mijn hond de O Tom.
Met een andere tekentang lukt het mij niet.Die is inderdaad heel erg handig! Kan hem ook iedereen aanraden. Is een soort 'koevoetje' die je onder het lijfje van de teek schuift waardoor je de teek ook niet kunt fijnknijpen (fijnknijpen vergroot weer het risico van ziekteoverdracht).
Alle dieren -behalve de mens- weten dat het leven in de eerste plaats bedoeld is om ervan te genieten. ~Samuel Butler~
zondag 1 april 2012 om 21:04
Altijd verwijderen met een goed tekenpincet, daarna ontsmetten, ook katten kunnen ziek worden door een tekenbeet (lyme of erger, babesiosis, dat kan dodelijk zijn). De teek niet verdoven met alcohol want dan laat hij al zijn giftige troep los. Een tekentang met een soort "lasso" aan het eind werkt heel goed, je slaat dat om dat vieze ding heen, draaien en trekken, dan is hij er helemaal uit. Als de kop blijft zitten kan dat tot een ontsteking leiden.
verba volant, scripta manent.
zondag 1 april 2012 om 21:05
http://t0.gstatic.com/ima ... v8MaCBp_RdcN6A69mVBSmeV0D
Hier een voorbeeld.
Hier een voorbeeld.
verba volant, scripta manent.
zondag 1 april 2012 om 21:22
Aha bedankt voor de adviezen!!!
We hadden - voor zover ik weet- ook altijd frontline maar nu een andere verpakking gekocht waar ook ontwormen bij zat. Keken we vanmiddag op de verpakking, zagen we dat het niet beschermt tegen teken.
Ga dus morgen even langs de dierenarts.
Dat weghaken van die teken vind ik het rottigst... Eens kijken of vriend ik dat samen kunnen doen.
We hadden - voor zover ik weet- ook altijd frontline maar nu een andere verpakking gekocht waar ook ontwormen bij zat. Keken we vanmiddag op de verpakking, zagen we dat het niet beschermt tegen teken.
Ga dus morgen even langs de dierenarts.
Dat weghaken van die teken vind ik het rottigst... Eens kijken of vriend ik dat samen kunnen doen.
zondag 1 april 2012 om 21:26
zondag 1 april 2012 om 21:52
Even een vraag:
Gister had mijn kat een teek op zijn wang, vlak bij de onderkant van zijn oog. Die teek is er uit, met kop en al, maar nu zie ik een kaal plekje waar de teek heeft gezeten en een bultje er vlak boven. Is dit een normale reactie op een tekenbeet?
Gister had mijn kat een teek op zijn wang, vlak bij de onderkant van zijn oog. Die teek is er uit, met kop en al, maar nu zie ik een kaal plekje waar de teek heeft gezeten en een bultje er vlak boven. Is dit een normale reactie op een tekenbeet?
“Don’t look back – you’re not going that way.”
zaterdag 7 april 2012 om 01:56
quote:Tickel schreef op 01 april 2012 @ 21:52:
Even een vraag:
Volgens mij wel vrij normaal. Ik heb dat ook wel eens bij mijn kat gehad, maar dit trok wel weg na een dag of 3. Ik had het ook ontsmet. Ik zou het even aankijken en actie ondernemen als het niet weggaat of gaat ontsteken ofzo.
Edit: Zie nu pas dat dit relatief oude vraag is. Is het al weg?
Even een vraag:
Volgens mij wel vrij normaal. Ik heb dat ook wel eens bij mijn kat gehad, maar dit trok wel weg na een dag of 3. Ik had het ook ontsmet. Ik zou het even aankijken en actie ondernemen als het niet weggaat of gaat ontsteken ofzo.
Edit: Zie nu pas dat dit relatief oude vraag is. Is het al weg?