Kat heeft veel vlooien

10-05-2015 15:35 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

De kat van mijn moeder heeft echt heel veel vlooien. We hebben al van alles geprobeerd: vlooienbanden, vlooiendruppels, kat douchen. Maar het helpt allemaal weinig.

Heeft er iemand een idee wat we nog meer kunnen proberen om de vlooien tegen te gaan?
Ook de omgeving reinigen. Anders wordt het beest onmiddellijk weer besprongen en kom je er inderdaad niet vanaf.
Alles met antivlo inspuiten waar de kat komt. Vlooienbandje in de stofzuigerzak en goed overal zuigen, ook onder de plinten etc. Met kat douchen haal je het effect van de druppels weer weg. Je hebt ook spray's die je voor de kat kunt gebruiken, die op een lapje en daar de kat mee doen. Die vlooien kunnen overal zitten... Dus alarmfase 3 en aan de slag. Succes!
De omgeving (tapijt, textiel, plinten, kieren) behandelen met sprays of poeder.

De kat iedere dag ontvlooien met een anti-vlooienkam en de vlooien in een bakje zeepsop 'laten zwemmen'. Dan gaan ze echt dood. (Het is handig om katten als kitten al te laten wennen aan de kammethode want zo kun je het gemakkelijk bijhouden of ze even snel controleren of er wellicht eentje zit).
Welk merk vlooiendruppels? Stronghold is het enige dat hier geholpen heeft. En we hadden een ware plaag (vlooien die tegen benen opsprongen )

De omgeving hebben we behandeld met Exil Flea Free-spray

Succes. Het vraagt echt om een grondige aanpak. Alles tegelijk en grondig aanpakken.

Liefst de zak ook direct in de kliko na een grondige stofzuigbeurt.
En zeker wat poesiepoes zegt: ook bijv. anti-vlopoeder opzuigen in de stofzuiger zodat daarin ook alles doodgaat.
Brrrrr, vlooien.
Als je al zoveel gedaan hebt zou ik met hem naar de dierenarts gaan. Heb ik ook gedaan toen onze kater er maar niet van af kwam, en ik alles al had geprobeerd. Bij de dierenarts heeft hij een injectie gekregen en druppels met omgevingswerking. Twee weken later zouden we op vakantie gaan, en heb ik het hele huis nog gesprayd (katten waren naar pension). Dat heeft gelukkig wel gewerkt.
Inderdaad, welk merk druppels? Bij ons hielp advantage heel goed (frontline voor geen meter)

Ik heb ooit een vlooienplag gehad, ik weet niet hoeveel geld uitgegeven aan omgevingsspray etc. (kat was toen niet meer in dat huis), hielp niks, uiteindelijk de ongediertebestrijder laten komen en toen was ik er in 1 keer vanaf.
frontline hoef je niet te gebruiken, net als de andere middeltjes van de dierenzaak, ivm resistentie

ga naar de DA en haal daar goede pipetten en omgevingsspray

ook meteen ontwormen
En inderdaad, geen Frontline!
Hier goede ervaringen met de serestoband, maar als poes echt zoveel vlooien heeft zul je ook echt alles moeten wassen en stofzuigen en sprayen waar ze komt.
Geld uitgeven aan fatsoenlijke vlooienpipetten zoals Advantage of Stronghold. En het huis door met goede spray. 2 dagen na het geven van de pipet kammen kammen kammen.. En na een week nog een keer het huis sprayen.
Naast alles wat al genoemd is, een eitje met flink knoflook (scrambled eggs zeg maar) door het voer. Maar dan wel icm met druppels/spray.
Gezellig toch met al die aanspraak?
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Vlokill om de vlooien direct te doden en daarna vlooienanticonceptie .
Loopt ze veel buiten? Dan doe je er helaas weinig aan. Je kunt zo'n speciale halsband kopen...dat werkt een beetje, maar niet 100%
Stronghold gebruiken en elke dag stofzuigen, met een stuk vlooienband in de zak. Succes, het is echt vervelend weet ik uit ervaring...
Vlooienanticonceptie werkt het best. En bij de dierenarts kun je pillen krijgen die alle volwassen vlooien ineens doden. Pipetjes werkten bij ons ook niet. Door de anticonceptie te gebruiken kan geen enkele aanwezige vlo zich voortplanten, als je dat combineert met een middel dat volwassen vlooien dood dan ben je er zo vanaf.
ik heb eigenlijk nooit last van vlooien , gewoon elke dag 2 biergisttabletjes geven (die voor mensen bij Etos, TP, kruidvat)
zou ook ideaal zin als je je kat in bad kon doen, vlooien kruipen naar het hoofd en dan kat even koppie onder duwen...Maarja is meestal met groot gevaar voor verwondingen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven