kat in huis geslopen.

20-07-2013 09:07 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
In verband met de warmte heb ik nu 's nachts de ramen open, ook het raam boven een schuurtje. Nou is daar vannacht een kat doorheen geklommen...en de hond is daar (met veel kabaal) achteraan gegaan.

Volgens mij is alles (gelukkig) goed afgelopen, tenminste er is geen schade in huis, hond heeft niks en van de kat ben ik niet zeker, denk dat die ook niks heeft (zag hem alleen nog uit het raam springen).

Ik weet niet van wie die kat is, dus kan ook niet even checken.

Maar wat nu? Ik voel er eigenlijk weinig voor om dat raam de komende dagen dicht te laten (we hebben al besloten om om deze reden een hor te plaatsen, maar daar hebben we pas woensdag tijd voor).

Wat als kat nog een keer op bezoek komt en er wel schade is aan het huis (bijv. gordijnen) of erger 1 van de dieren. Ben ik daarvoor dan aansprakelijk? Voor mijn gevoel zou dat onterecht zijn, maar de regels zijn niet gemaakt naar de maatstaven van mijn rechtvaardigheidsgevoel :p

En als ik er niet achterkom wie de eigenaar is, zou mijn verzekering dan vergoeden?
Simpele oplossing: horren plaatsen!
Ik heb aantoonbare lekkage gehad door een aannemer maar moest het gewoon opmaken eigen inboedelverzekering verhalen. Of zij het verder nog op de aannemer hebben verhaald weet ik niet.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:Carenza schreef op 20 juli 2013 @ 09:08:

Simpele oplossing: horren plaatsen!Ja, dat staat ook in de OP, dat zijn we ook van plan, maar hebben we woensdag pas tijd voor en in de tussentijd is er wel 30 graden of hoger voorspeld..
Je kunt die van die gazen horrelappen kopen met klitteband op je raam, dat is zo gebeurd en kun je gebruiken tot de echte horren er zijn
Schade? Het is een kat geen leeuw. Waarschijnlijk is de kat zo geschrokken van de hond dat ie niet meer terug komt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:Missprincesa schreef op 20 juli 2013 @ 09:11:

[...]

Ja, dat staat ook in de OP, dat zijn we ook van plan, maar hebben we woensdag pas tijd voor en in de tussentijd is er wel 30 graden of hoger voorspeld..Plak een foto van de hond op het raam. Nee gein hoor, maar verwacht je de kat terug dan ná het kennismakingsgesprek met jouw hond?
Trouwens mijn vorige kat liep een keer mee naar binnen met de klussers van de buren. Mijn kat mocht niet buiten maar was ontsnapt. De klussers hebben de kat ingesloten in 1 kamer en daar heeft de kat op het bed geplast.

Later in de avond op de trap van het appartementencomplex kwam men er dus achter dat het om mijn kat ging. Ik heb de schade vergoed en teruggekregen via mijn 3de aansprakelijkheidsverzekering. (De buren hebben mijn kat aansprakelijk gesteld voor de schade).
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Aan de andere kant van het raam iets plaatsen waardoor hij niet in het raam kan springen. Dus bijv de grasmachine ofzo. Verder kan je blikjes in het kozijn zetten. Bijv. blikken hondenvoer. Zodat de kat ook denkt dat die er niet in kan springen. Of een laken halverwege ervoor doen, heb je toch nog het raam open maar kan de kat er niet in springen.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Hopelijk is de kat geschrokken van je hond en laat ie het wel uit z'n hoofd nog 'n keer bij jullie binnen te komen. Jammer dat je hond 'm niet te pakken heeft gekregen. Dan was de hint nog duidelijker geweest.

Je zou de hond ook in de tuin los kunnen laten 's nachts zodat ie eventuele katten al vroegtijdig kan verjagen.
Ik hoop gewoon dat hij wegblijft natuurlijk :p, maar er zitten ook regelmatig katten in de tuin (waaronder volgens mij deze). Ik let daar altijd op voordat ik de hond naar buiten laat, maar soms zie ik ze niet, dus het is al wel een paar keer voorgekomen dat hond er achteraan ging. In de tuin zijn natuurlijk veel meer ontsnappingsmogelijkheden, maar daar komen ze ook elke keer weer terug. Dus ben niet helemaal overtuigd van het afschrik effect.

@ viva-amber: volgens mij kunnen ze elkaar aardig verwonden en zo'n kat kan volgens mij ook zo in de gordijnen gaan hangen als hij weg wil komen (of dingen omstoten of weet ik veel wat)
@ el ninjoo: ik denk niet dat mijn buren erg blij worden van mijn hond die 's nachts in de tuin katten (luidruchtig) aan het wegjagen is :p
@ mylene: dat is ook nog wel een idee.
quote:Missprincesa schreef op 20 juli 2013 @ 09:40:

@ el ninjoo: ik denk niet dat mijn buren erg blij worden van mijn hond die 's nachts in de tuin katten (luidruchtig) aan het wegjagen is :pDan moeten die buren hun katten maar binnen houden. Jij wordt er tenslotte niet blij van dat hun ongedierte in jouw tuin en zelfs huis komt!
Kan het raam niet gewoon op een kleiner kiertje? Doe ik hier ook altijd.
Heel offtopic: Jullie hebben wel geluk dat de ramen nog open kunnen 's nachts, want nadat er verschillende inbraakpogingen zijn gedaan en de zwangere buurvrouw de inbrekers door het open raam zag rondlopen op het dak zijn de ramen zonder toezicht dicht, of het nu 30 graden is of niet.

Denk niet dat de kat nog terug zou komen eigenlijk. De kat zal er wel van hebben geleerd normaal gezien, tenzij het een brutaal jong ding is en het wel leuk vindt de hond uit te dagen
@ frizzy: raam stond op het kleinste gaatje, die groter is dan de ventileerstand, daar past dus nog een kat door, zonder dat die daar gekke toeren voor moet uithalen.

@ Saracenen: over inbrekers heb ik helemaal nog niet nagedacht, haha. En op het moment vind ik binnen sluipende katten ook enger dan binnen sluipende mannen :p
quote:Missprincesa schreef op 20 juli 2013 @ 10:04:

@ Saracenen: over inbrekers heb ik helemaal nog niet nagedacht, haha. En op het moment vind ik binnen sluipende katten ook enger dan binnen sluipende mannen :p
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Ze hebben gelukkig 'n hond, dus hopelijk verjaagt ie ook inbrekers.
Vorig jaar heeft mijn kat terwijl ik op vakantie was andermans spullen vermield, natuurlijk heb ik( naja de WA verzekering) dat vergoed. Maar dan zou je eerst de eigenaar en diens polisvoorwaarden moeten lezen. Ik vind dat voor eventuele schade de eigenaar van het beestje verantwoordelijk is.
Maar hoe zit dat dan als ik niet weet wie de eigenaar is? Vergoedt mijn eigen verzekering dan wat?

Als mijn hond bij iemand anders schade veroorzaakt dan zou mijn verzekering dat vergoeden, maar vergoedt die ook als andermans dier schade (hetzij letsel, hetzij schade) veroorzaakt (wanneer eigenaar onbekend is)
quote:elninjoo schreef op 20 juli 2013 @ 09:47:

[...]

Dan moeten die buren hun katten maar binnen houden. Jij wordt er tenslotte niet blij van dat hun ongedierte in jouw tuin en zelfs huis komt!

elninjoo,

Ik vind erg lief van je dat nu eens niet over kinderen klaagt.

Eigenlijk heb je nog gelijk ook.
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
Ik gok dat de kat zo geschrokken is dat er een hond binnen zat dat ie niet meer binnenkomt.
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
Mijn directe buren hebben in ieder geval geen katten, ik weet dus zeker dat de kat niet van hun komt. Beetje sneu als ik ze dan wel met mijn blaffende hond op zadel. Vannacht zullen ze er ook wel wakker van zijn geworden :(
Ik denk ook dat de kat niet terug komt, die is vast geschrokken.

Er bestaan van die opplakhorren, met klittenband bedoel ik. Maar een beetje kat heeft die zo open.

Ik zou zelf een paar ballonnen voor het raam hangen tot woensdag, daar houden katten niet van.

Ik zou overigens ook banger zijn voor inbrekers

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven