Kat ineens heel ziek..wat te doen?

28-02-2010 14:06 466 berichten
Is dit acuut? Mijn kat van bijna 14 huppelde vrijdag overdag nog vrolijk rond, maar 'savonds werd ze ineens lusteloos en wilde ze niet eten. Sinsdien eet en drinkt ze helemaal niets meer en ligt ze continu nogal lusteloos op een plek te slapen.Als ze een keer opstaat loopt ze wat wankel. Ze heeft erge traanogen en het ziet er af en toe uit alsof ze wat moeite heeft met slikken.

Poes is dus duidelijk ziek. Ik ga morgen sowieso langs de DA maar ik vraag me af hoe ernstig het is en of ik nog wel een dag kan wachten?

Ze is 14 jaar lang kerngezond en heel erg actief geweest, nog nooit iets gehad, vind het echt zo naar om haar zo te zien...
Alle reacties Link kopieren
Ai, wat vervelend allemaal!! Vraag of ze zo'n injectie met antibiotica kan krijgen, dat scheelt alweer met pillen slikken. En idd een anti-braakmiddel i.v.m. uitdrogen.

Ik hoop ook dat de DA snel opneemt. Sterkte ermee!!
Ik ben mijn eigen bananenschil
quote:DeKenau schreef op 01 maart 2010 @ 15:49:

ze kotst nu zelfs haar antibiotica uit...ze houd dus helemaal niets binnen. Dit is niet goed.

DA is in gesprek.gewoon blijven bellen, succes!!!! :(
Moet nu met poes naar DA, waarschijnlijk toch een grasspriet. Poes moet nu in de kliniek blijven en ze gaan met een roesje kijken. Ik moet haar daar dus achterlaten.

Ik hoop dat dit de oorzaak is en dat ze weer opknapt...ik ben er toch wel behoorlijk door van slag.
Succes ermee! Hopelijk is het idd een grasspriet en knapt ze gauw weer op!
Ik ben mijn eigen bananenschil
DeKenau, heel veel sterkte, niet leuk om haar te moeten achterlaten, maar ze kunnen daar vast heel goed voor haar zorgen!

Hopelijk is ze snel weer opgeknapt!
Arme poes. En ik begrijp goed dat je van slag bent. Ik had vorige week een spoedzieke poes (acute blaasontsteking) en het doet pijn om een dier zo ziek te zien. Hopelijk kan de da het oplossen.
Sterkte.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
sterkte
Dat hoop ik ook voor je DeKenau... Sterkte
Heel veel sterkte DeKenau!
I can do anything i want, and so can you....
Hopelijk is het een grasspriet en knapt ze snel weer op!

Sterkte
.
Veel sterkte!
Lees net dit topic. Wat ontzettend naar zeg!

Heel veel sterkte en ik hoop dat je kat snel weer beter wordt.
Wegens grote belangstelling ben ik momenteel verminderd beschikbaar. Dit kan tijdelijk zijn.
...
Bah, ik zou ook van slag zijn!

Ik hoop dat snel duidelijk is wat er aan de hand is, en dat ze je kat kunnen helpen.

Sterkte!
Poes is weer thuis. DA heeft met roesje gekeken, er zat geen graspriet, wel een forse onsteking. Er zat veel troep in haar neus, waardoor ze niet meer kon ruiken en daarom warschijnlijk ook niet at.DA heeft het schoongemaakt. Moet nu doorgaan met de antibioticakuur voor de ontsteking.

Heb een blikje van het speciale voer in huis en pipetjes om haar te gaan bijvoeren. Volgens de assistente kan ik hier het beste morgen mee beginnen. Op mijn vraag waarom poes steeds alles eruit spuugde kon ze niet echt duidelijk antwoord op geven.

Poes ligt inmiddels weer onder de bank. Hoe lang duurt het eigenlijk voor de effecten van zo'n roes minder worden?
De effecten van een lichte narcose zijn gelukkig snel weg, maar ik ben het eerlijk gezegd niet eens met de assistente dat je pas morgen met het voeren moet beginnen, want je kat heeft nu al 3 dagen niet gegeten.

Uiteraard kun je haar niet voeden zolang ze nog half onder zeil is, maar over een paar uurtjes als de ergste roes weg is en ze je weer een beetje vertrouwt zou ik toch eens een eerste poging wagen, want hoe eerder ze eet hoe beter het is.

Als ze het eten uitspuugt omdat ze misselijk is kun je beter even wachten, maar het daarna toch weer proberen, want dan krijgt ze hoe dan ook toch iets binnen.

Je kunt trouwens de AB in haar dwangvoer prakken, dat scheelt weer een worsteling met je arme poes.

Verder wens ik je veel sterkte en ik leef met je mee!
Wat Iris zegt...
Ze is nu zo'n drie uur uit de narcose...

Nog steeds onder de bank, ze kwam er net heel even onder vandaan omdat ze weer moest overgeven. Uiteraard was er niks om uit te spugen. Ze ligt er heel apatisch bij en reageert helemaal nergens op. Is dit normaal na drie uur? Ook het spugen? Ik maak me zorgen.
Maar heb je niets tegen het braken meegekregen dan? Lijkt me toch wel 1 van de eerste middelen die je zou moeten krijgen.

Je kan morgen wat kinderneusdruppels halen bij de drogist en die in het neusje druppelen. Dat geeft vaak wel wat verlichting, ze kunnen er wel van gaan niezen. Een kat die niet kan ruiken eet over het algemeen ook niet, dus de neus open krijgen is erg belangrijk. In de badkamer gaan staan met de kat en de hete kraan open zetten wilt soms ook helpen door de stoom.

Ik vind de behandeling van de dierenarts eigenlijk een beetje vreemd, een verstopte neus kan je zo merken door een wattenpluisje voor de neus te houden. Waarom is dit niet gelijk gedaan?

Waarom morgen pas dwangvoeren? Dan heeft de kat dus 3.5 dag niets gegeten. Waarom geen anti-braakmiddel?
Nee dit is niet normaal, weer de dierenarts bellen. Bah meid, ik heb zo met jullie te doen!
Er heerst nu trouwens wel een vrij heftig virus las ik op een ander forum. Lijkt hier wel erg op.

Maar ik zou zeker ook de dierenarts bellen voor een anti-braakmiddel. Primperid is een hele bekende en goede.
Als je nu de neus vrij wilt krijgen: doe wat lauwwarm water met zout in de pipet en spuit dit in haar neusgat. Ze gaat dan proesten en je gaat dan net zo lang door tot er met een flink nies alle snot uit komt. Dan kan ze weer ruiken en ook weer hopelijk zelf gaan eten.

Maar ze moet nu echt van die misselijkheid af en eten, want ander lukt het niet meer aangezien haar spijsverteringssysteem plat is komen te liggen!
Als je wil dan mag je me bellen en help ik je hier door heen. Geef maar een gil als je dat wil.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven