Kat ineens heel ziek..wat te doen?

28-02-2010 14:06 466 berichten
Is dit acuut? Mijn kat van bijna 14 huppelde vrijdag overdag nog vrolijk rond, maar 'savonds werd ze ineens lusteloos en wilde ze niet eten. Sinsdien eet en drinkt ze helemaal niets meer en ligt ze continu nogal lusteloos op een plek te slapen.Als ze een keer opstaat loopt ze wat wankel. Ze heeft erge traanogen en het ziet er af en toe uit alsof ze wat moeite heeft met slikken.

Poes is dus duidelijk ziek. Ik ga morgen sowieso langs de DA maar ik vraag me af hoe ernstig het is en of ik nog wel een dag kan wachten?

Ze is 14 jaar lang kerngezond en heel erg actief geweest, nog nooit iets gehad, vind het echt zo naar om haar zo te zien...
Alle reacties Link kopieren
mocht ze nou ziek worden van de antibiotica die je oraal geeft, kun je hem ook in een wat langer werkende injectie laten geven
DK, uit je berichtjes maak ik op dat het niet veel beter gaat, maar in elk geval wel beter dan gisteren. Gelukkig maar, dat is fijn om te horen.

Veel sterkte nog!
Wat fijn dat het wat beter gaat met je kat! Ik hoop dat ze snel helemaal opknapt.
Wegens grote belangstelling ben ik momenteel verminderd beschikbaar. Dit kan tijdelijk zijn.
Het is heel wat dat ze het eten, drinken en de AB binnenhoudt dus ze is op de goede weg, maar nu moet ze binnen 4 dagen echt gaan opknappen van de AB en anders moet je helaas maar weer naar de DA gaan, maar hopelijk is dat niet nodig.

Keep us posted!
Ik word er behoorlijk moedeloos van..poes is hele dag niet onder de bank vandaan gekomen. Ik heb haar net weer wat eten gegeven met het spuitje. Op dit moment ziet het er weer niet goed uit. Ze heeft nu al 5 dagen niets uit zichzelf gegeten.. en trekt zich dus weer terug.

Ik weet gewoon niet meer wat ik ermee aanmoet...
Hè bah, meid, wat vervelend nu toch weer. Gelukkig heeft ze nu wel wat eten in haar maag, maar bel morgen even met de dierenarts, dan kan hij haar een Prednisoloninjectie geven, dat is eetlustopwekkend en geeft haar de boost om er weer op te krabbelen.
Krijgt ze wel genoeg dwangvoer binnen? Ze moet echt wat eten binnen krijgen.
als ik haar dwangvoer krijg ik er steeds maar 2 a 3 spuitjes in..ik denk dat ze er vandaag ongeveer 6 heeft gehad. Of ik doe iets niet goed, of poes is heel opstandig, ze sputterd enorm..
Hoeveel ml zijn de spuitjes?

Ik heb nog ergens een filmpje op de pc staan waarin ik uitleg hoe je een kat moet dwangvoeren.

Zal even zoeken. Kan je ook pm-en hier? Want op nou met mijn hele hoofd op het forum te staan...
Filmpje gevonden, hoe kan ik hem naar je toe sturen?
Ik kan hem wel even op youtube zetten, lijkt me wel een handige manier toch?
Ik kan je wel even mijn emailadres PM-en..*moet ik alleen wel even uitvinden of hier uberhaubt een PM functie is* volgens mij moet je dan eerst vrienden worden, staat me iets van bij. Ik zal even kijken.
Oh, ja youtube is helemaal handig! Als je me dan de zoekterm even doorgeeft..
Hij is aan het uploaden, duurt nog 9 min voor een filmpje van 40 seconden...

Let niet op mijn prachtige t-shirt, moest 's avonds laat nog even snel een filmpje maken voor iemand die niet wist hoe ze moest dwangvoeren.

Ik zal de link hier zo neerzetten.
Ik ben allang blij dat ik nu een voorbeeld heb! heb wel wat tips gekregen over dwangvoeren van de DA en Iris, maar het wil nog niet echt vlotten. Nu is Poes sowieso al niet happig op wat-dan-ook met het woord 'dwang'...

Ze heeft trouwens ook al een paar dagen niet gepoept, maar dat lijkt me hopelijk logisch aangezien ze niet of nauwelijks eten binnenkrijgt?
Vraag morgen aan de DA anders idd even een eetlust opwekker. Heeft onze kat ook eens gehad en ging daarna eten als een dokwerker! Goed, het is wel weer medicatie erbij maar dit gaat ook niet echt lekker zo. Het dwangvoeren was hier toen ook een ramp hoor, alles zat onder!

Succes er weer mee en voor jou en poes!
Ik ben mijn eigen bananenschil
*knip*

Geef even een seintje als je de link hebt haal ik hem weer weg.

Het belangrijkste bij dwangvoeren is niet twijfelen! Als de kat merkt dat je twijfelt gaat hij tegen stribbelen, gewoon resoluut die kop pakken. Het is een kat, geen muis. Je kan de kop nog wat verder naar achter houden dan kan ze niet met haar poten bij je handen.

Enne... Verder ben ik heel lief hoor voor mijn katten :-)
Dankjewel Olijfje! De spetters zitten hier ook al op de muur

Ga morgen sowieso ff DA bellen voor wat advies wb het eten.
Ik heb 'm, Petra, dank.
Denk je dat het gaat lukken?

Nogmaals: niet twijfelen maar doen, jij bent de baas! Het is voor eigen bestwil, dan maar even wat minder leuk. Als ze geen eten binnen krijgt wordt ze alleen maar zieker dus eten is echt van levensbelang.
Ik ga nu mijn bed opzoeken, ik hoop dat het gaat lukken en dat ik morgen lees dat ze uit zichzelf is gaan eten.

Je ziet vaak dat als ze eenmaal weer wat eten binnen krijgen ze ook weer wat zelf gaan eten.

Zit haar neus nog verstopt trouwens?
Ik haar al meerdere malen gedwongen gevoerd nu, maar ze toont helaas nog steeds nul interesse in eten. Ik vermoed dat haar neus weer dicht is gaan zitten, zal even kijken.

Ze zwalkt ook nog steeds wat, is dat normaal? Mischien omdat ze verzwakt is?

Welterusten!
quote:DeKenau schreef op 02 maart 2010 @ 23:52:

Ik haar al meerdere malen gedwongen gevoerd nu, maar ze toont helaas nog steeds nul interesse in eten. Ik vermoed dat haar neus weer dicht is gaan zitten, zal even kijken.

Ze zwalkt ook nog steeds wat, is dat normaal? Mischien omdat ze verzwakt is?

Welterusten!als ze echt snotterig is dan kan het zijn dat het snot haar evenwichtsorgaan heeft aangetast. Komt wel goed als ze beter is
Misschien al gezegd maar geef je kittenvoer, dat is iets voedzamer, en je hebt ook krachtvoer (kan je krijgen bij DA)

verder ongezouten vleeswaren (rosbief bijv) wil ook nog wel eens helpen. En idd een eetlustopwekker
Haal vandaag baby/kinder neusdruppels of maak zelf een zoutoplossing wat je in haar neusje kan druppelen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven