Kat is agressief

22-10-2019 19:40 107 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Wij hebben een 3 1/2 jaar oude kater. Hij is gecastreerd maar enorm agressief tegen onze volwassen thuiswonende dochter.

Hij heeft het voornamelijk op haar gemunt maar heel soms op een ander. Het is bijna dagelijks dat hij haar aanvalt. Zijn oren gaan gespitst staan en zijn hele houding is anders. Hij vliegt haar echt aan en bijt haar erg hard. Loslaten doet hij niet zo maar. We hebben van alles geprobeerd zoals weg duwen, schreeuwen en nat spuiten. Helaas weet de dierenarts ook niet waarom hij dat doet en wat wij er tegen kunnen doen.

De kat komt overigens gewoon buiten en kan zijn energie kwijt.

Wie heeft dit ook mee gemaakt en weet een oplossing?

Groeten
Alle reacties Link kopieren
Anoniem262821034 schreef:
23-10-2019 17:50
Ehh ja hoor. Je denkt echt dat dat zo werkt?
Yep. Absoluut. Hij leert dan vanzelf afstand te nemen en dan hoeft er niets herplaatst te worden. Geen dochter, en geen kat.
Alle reacties Link kopieren
Je wordt steeds extremer Iones, het is werkelijk absurd wat je nu weer uitkraamt.
Gaat het wel goed met je?
...
Alle reacties Link kopieren
Calamitycat schreef:
23-10-2019 17:51
Je wordt steeds extremer Iones, het is werkelijk absurd wat je nu weer uitkraamt.
Gaat het wel goed met je?
Dat kan ik van jullie zeggen.
Een kat die aanvalt, hard bijt EN niet meer loslaat! *dingdong*!!!!!
Dat noem IK behoorlijk extreem. Daar moet je niet mee soebatten. Gewoon mee afwerken. Ik ken zat kattenmensen die dat ook doen. En reken maar dat die van hun kat houden hoor! Maar dit gedrag pikken ze niet. Ook niet bij hun dieren onderling.
Alle reacties Link kopieren
iones schreef:
23-10-2019 17:51
Yep. Absoluut. Hij leert dan vanzelf afstand te nemen en dan hoeft er niets herplaatst te worden. Geen dochter, en geen kat.

Je bent niet goed wijs.
.
Alle reacties Link kopieren
Nee, jullie zijn niet goed wijs.
iones schreef:
23-10-2019 17:48
[...]
Hoe krijg je het uit het toetsenbord, echt :facepalm:
moderatorviva wijzigde dit bericht op 24-10-2019 17:14
Reden: quote verwijderd
64.56% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
iones schreef:
23-10-2019 17:53
Dat kan ik van jullie zeggen.
Een kat die aanvalt, hard bijt EN niet meer loslaat! *dingdong*!!!!!
Dat noem IK behoorlijk extreem. Daar moet je niet mee soebatten. Gewoon mee afwerken. Ik ken zat kattenmensen die dat ook doen. En reken maar dat die van hun kat houden hoor! Maar dit gedrag pikken ze niet. Ook niet bij hun dieren onderling.

Er zit nog een wereld tussen ‘gedrag pikken’ en je dier mishandelen he..
.
Alle reacties Link kopieren
Anoniem262821034 schreef:
23-10-2019 17:55
Er zit nog een wereld tussen ‘gedrag pikken’ en je dier mishandelen he..
Dat dier mishandelt ook! En die weet écht wel wat hij doet! Hij is vals.
Alle reacties Link kopieren
iones schreef:
23-10-2019 17:56
Dat dier mishandelt ook! En die weet écht wel wat hij doet! Hij is vals.

Dieren worden niet vals geboren, wel gemaakt. Door mishandeling bijvoorbeeld.
Verschrikkelijk dat jij dieren hebt. :cry:
anoniem_376070 wijzigde dit bericht op 23-10-2019 17:59
20.00% gewijzigd
.
iones schreef:
23-10-2019 17:56
Dat dier mishandelt ook! En die weet écht wel wat hij doet! Hij is vals.
En jij denkt dat dit beest zo niet nog valser (lees banger) wordt? Echte dierenvriend ben je.
Alle reacties Link kopieren
Anoniem262821034 schreef:
23-10-2019 17:57
Dieren worden niet vals geboren, wel gemaakt. Door mishandeling bijvoorbeeld.
Verschrikkelijk dat jij dieren hebt. :cry:
Dit!
...
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat iones vals is :facepalm: wat een onzin.

De kat kan ook o.a van uit angst aanvallen er zijn meer opties.
Mermedina schreef:
23-10-2019 01:31
Dit klinkt alsof de kat de baas speelt omdat hij vanuit agressie aanvalt, hij weet dat hij dat kan ‘maken’ bij je dochter. Ik heb ook zo’n dominante kat en echt niet dat hij bij mij ook maar iets durft, alles laat hij toe: tanden poetsen, pootjes wassen. Tilt mijn dochter hem te lang op, dan bijt hij haar.

Vooral het aanvallen als ze alleen al haar kamer uitkomt is een beroerd signaal. Ze komt in zijn territorium en hij valt aan. Het tegen de zin vasthouden is iets dat je ook ziet bij moederpoezen en kittens. Ze stopt pas als het kitten stopt met piepen en wurmen, dus als hij zich ‘overgeeft’. Het kan dus best zijn dat haar broer dit zo heeft gedaan.

Vanaf nu zou ik haar aanraden niet meer weg te kijken en haar niet meer alleen laten met de kat. Het beste is als zij leert hoe ze hem weer de baas wordt. Dat gaat niet met snoepjes. Die gedragsdeskundige lijkt mij een goed idee.
Mee eens.. Geef je dochter een plantenspuit en zet hem op de harde straal, en elke keer als ze haar kamer uitkomt en de kat haar aan wil vallen recht in z'n gezicht spuiten. Klinkt zielig maar dit moet je echt aanpakken. (beter dan een trap verkopen) En aan de andere kant lief gedrag naar dochter of als hij niet aanvalt, belonen met iets wat hij lekker vind of met hem spelen.(dus positieve aandacht)
Alle reacties Link kopieren
Anoniem262821034 schreef:
23-10-2019 17:57
Dieren worden niet vals geboren, wel gemaakt. Door mishandeling bijvoorbeeld.
Verschrikkelijk dat jij dieren hebt. :cry:
Toen mijn jack russel twee van mijn kippen dood beet, heb ik haar ook zodanig gegrepen dat ze het uitgilde. Ze heeft nooit meer een kip gegrepen. En ik heb haar niet herplaatst. En ze is hartstikke trouw, ik ben gek op haar, zij is gek op mij. Zó'n dierenbeul ben ik!
Ik hou niet van die halfslachtige maatregelen. Ik los het probleem gewoon op.

Maar als ik mijn adres opgeef, mag jij me aangeven bij de dierenpolitie. Ik denk dat ze je vierkant uitlachen.
Alle reacties Link kopieren
iones schreef:
23-10-2019 18:19
Toen mijn jack russel twee van mijn kippen dood beet, heb ik haar ook zodanig gegrepen dat ze het uitgilde. Ze heeft nooit meer een kip gegrepen. En ik heb haar niet herplaatst. En ze is hartstikke trouw, ik ben gek op haar, zij is gek op mij. Zó'n dierenbeul ben ik!
Ik hou niet van die halfslachtige maatregelen. Ik los het probleem gewoon op.

Maar als ik mijn adres opgeef, mag jij me aangeven bij de dierenpolitie. Ik denk dat ze je vierkant uitlachen.

Denk jij maar lekker. Als ik je kende en er zou bewijs zijn dat jij zo met je dieren omgaat, zou ik inderdaad bellen. Dat doe ik voor minder.
.
Ik zou serieus een ander huis voor de kat zoeken. Kattenbeten zijn niet ongevaarlijk en als ik de dochter was, zou ik mij niet op gemak voelen in mijn eigen huis. Dit is toch geen doen, zoals iemand al schreef: die kat valt aan zodra ze op zijn territorium komt.

Toevoeging: en hij valt dus dagelijks aan! Ik heb medelijden met de dochter (ook al is ze een volwassen vrouw).
Alle reacties Link kopieren
Het klinkt misschien vergezocht, maar is je dochter gezond voor zover je weet?
Soms gaan katten ook agressief gedrag vertonen als je bijvoorbeeld ziek bent.
Zij ruiken en/of zien dat aan je, soms voordat je zelf weet dat je iets hebt.
Bij zwangerschap is dit ook vaak zo, dat de kat dan heel anders tegen je doet.
Waar je niets aan kan veranderen blijft niet perse hetzelfde.
Ben eigenlijk ook verbaasd hoe 'zacht' deze kat aangepakt wordt door jullie. Ik weet zeker dat ik hem dit gedrag in 5 seconden voorgoed af zou kunnen leren (en ja, de kat blijft leven hoor ;-) ).
Alle reacties Link kopieren
Alecta schreef:
23-10-2019 18:31
Ik zou serieus een ander huis voor de kat zoeken. Kattenbeten zijn niet ongevaarlijk en als ik de dochter was, zou ik mij niet op gemak voelen in mijn eigen huis. Dit is toch geen doen, zoals iemand al schreef: die kat valt aan zodra ze op zijn territorium komt.

Toevoeging: en hij valt dus dagelijks aan! Ik heb medelijden met de dochter (ook al is ze een volwassen vrouw).
Het is wel echt een dilemma. Een kat doe je natuurlijk niet zo maar weg maar zo vals hij naar mijn dochter is, kan absoluut niet! We willen het wel met een kattendeskundige aanpakken. Ik zit mij er al meer in te verdiepen en wil dit echt wel proberen. Als dit niet helpt dan ben ik toch bang dat de kat het huis uit moet ....
Alle reacties Link kopieren
cowandchicken schreef:
23-10-2019 18:38
Het klinkt misschien vergezocht, maar is je dochter gezond voor zover je weet?
Soms gaan katten ook agressief gedrag vertonen als je bijvoorbeeld ziek bent.
Zij ruiken en/of zien dat aan je, soms voordat je zelf weet dat je iets hebt.
Bij zwangerschap is dit ook vaak zo, dat de kat dan heel anders tegen je doet.
Ze is zeker gezond. Nu heeft zij wel het minst dominante karakter van ons allemaal thuis. De kat is zo dominant en zij kan hem heel duidelijk niet de baas.
Alle reacties Link kopieren
Antoon69 schreef:
23-10-2019 19:26
Ben eigenlijk ook verbaasd hoe 'zacht' deze kat aangepakt wordt door jullie. Ik weet zeker dat ik hem dit gedrag in 5 seconden voorgoed af zou kunnen leren (en ja, de kat blijft leven hoor ;-) ).
Ik snap wat je bedoelt. Soms lijkt het of de kat mij ook aan wil vallen en dan hoef ik maar te zeggen; laat !!! En dan gaat hij met een staart tussen zijn benen weg.
Maar ja, wat bij ons lukt, lukt bij dochter niet.
Alle reacties Link kopieren
Script schreef:
23-10-2019 21:41
Ik snap wat je bedoelt. Soms lijkt het of de kat mij ook aan wil vallen en dan hoef ik maar te zeggen; laat !!! En dan gaat hij met een staart tussen zijn benen weg.
Maar ja, wat bij ons lukt, lukt bij dochter niet.

Maar waarom wil hij aanvallen in the first place? Voelt hij zich bedreigd, is het verveling, spelen.. probeer daar eens achter te komen.
Misschien eens een tijdje op papier bijhouden wat je aan het doen was toen het leek of hij aan wilde vallen.
.
PB verstuurd Script.
Anoniem262821034 schreef:
23-10-2019 21:44
Maar waarom wil hij aanvallen in the first place? Voelt hij zich bedreigd, is het verveling, spelen.. probeer daar eens achter te komen.
Misschien eens een tijdje op papier bijhouden wat je aan het doen was toen het leek of hij aan wilde vallen.

Kan ook gewoon een asshole van een kat zijn hoor en dan moet hij het maar kwaadschiks leren. Doorbijten is gewoon gevaarlijk met al die vleesetende bacteriën op die kattentanden.
Alle reacties Link kopieren
Antoon69 schreef:
23-10-2019 22:10
Kan ook gewoon een asshole van een kat zijn hoor en dan moet hij het maar kwaadschiks leren. Doorbijten is gewoon gevaarlijk met al die vleesetende bacteriën op die kattentanden.

Moest je eens over kinderen zeggen zoiets..
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven