Kat is ziek
zaterdag 30 mei 2020 om 22:00
Hi!
Mijn kat is woensdag na het naar buiten gaan geschrokken binnen komen rennen. Ik zag dat ze ergens lichtjes bloedde na wat druppels op de grond. Ik heb een afspraak gemaakt bij de dierenarts, zij heeft haar grondig onderzocht. Ze kon niets vinden, maar gaf wel een antibioticaprikje en pijnstillers. Mijn kat liep wat moeilijk en wanneer ik haar probeerde op te tillen blies ze, wat ze normaal nooit doet.
Nu is het zaterdag, en ik merk dat de kat niet beter wordt. Ze eet wel wat nat voer, en brokjes nadat daar wat mousse van zalm overheen zat (anders niet). Drinken doet ze niet, dus ik heb haar wat pipetjes met water gegeven, zodat ze wel wat vocht binnenkrijgt. Na zelf onderzoeken, kwam ik een wondje tegen (klein), met een korstje. Ik kan niet goed voelen of hier een abces onder zit, maar ik heb voor de zekerheid het korstje eraf gehaald en de wond schoongemaakt. Ik zag geen pus.
Ik ben erg ongerust. Ze is lusteloos, ligt op de bank en loopt heel moeizaam (als ze al een keer loopt). Ze tilt haar pootje half op als ze loopt.. Ik ben al van plan (als dit zo blijft), a.s. dinsdag weer de dierenarts te bellen. Wat denken jullie?
Mijn kat is woensdag na het naar buiten gaan geschrokken binnen komen rennen. Ik zag dat ze ergens lichtjes bloedde na wat druppels op de grond. Ik heb een afspraak gemaakt bij de dierenarts, zij heeft haar grondig onderzocht. Ze kon niets vinden, maar gaf wel een antibioticaprikje en pijnstillers. Mijn kat liep wat moeilijk en wanneer ik haar probeerde op te tillen blies ze, wat ze normaal nooit doet.
Nu is het zaterdag, en ik merk dat de kat niet beter wordt. Ze eet wel wat nat voer, en brokjes nadat daar wat mousse van zalm overheen zat (anders niet). Drinken doet ze niet, dus ik heb haar wat pipetjes met water gegeven, zodat ze wel wat vocht binnenkrijgt. Na zelf onderzoeken, kwam ik een wondje tegen (klein), met een korstje. Ik kan niet goed voelen of hier een abces onder zit, maar ik heb voor de zekerheid het korstje eraf gehaald en de wond schoongemaakt. Ik zag geen pus.
Ik ben erg ongerust. Ze is lusteloos, ligt op de bank en loopt heel moeizaam (als ze al een keer loopt). Ze tilt haar pootje half op als ze loopt.. Ik ben al van plan (als dit zo blijft), a.s. dinsdag weer de dierenarts te bellen. Wat denken jullie?
anoniem_332929 wijzigde dit bericht op 30-05-2020 22:03
Reden: Aanvulling
Reden: Aanvulling
1.91% gewijzigd
zaterdag 30 mei 2020 om 22:36
Dat heb ik gedaan! Was ik ook zeker met je eens.*TanteSjaan* schreef: ↑30-05-2020 22:16Katten laten doorgaans niet merken dat ze zich niet lekker voelen. Aangezien; je beestje zich duidelijk niet goed voelt, zou ik nu de dierenarts bellen en aangeven dat je je zorgen maakt.
zondag 31 mei 2020 om 00:17
Daarom ben ik ook direct naar de dierenarts gegaan, maar zij kon niets vinden, temperatuur was normaal, geen verwondingen. Ik heb de vrijdag wel pijnstillers gehaald en vanavond gebeld met de spoeddienst. Hij gaf aan, omdat ze wel drinkt en eet en ik geen abces zie of voel, dat ik niet hoefde te komen. Dat advies heb ik dus opgevolgd.poldervrouw schreef: ↑30-05-2020 23:44Dan wacht je niet tot dinsdag
Ik had het twee weken terug. Vrijdagavond. Kat
Was opeens heel erg ziek.
Dik 500€ later is kat weer helemaal oké. Als ik had gewacht tot na weekend was ze dood geweest.
Ik wacht echt niet.
zondag 31 mei 2020 om 00:17
Als ik morgen zie dat ze toch achteruit gaat, dan ga ik zeker wel naar de dierenarts. Voor nu volg ik zijn advies op wat ik net telefonisch heb gekregen. Thanks voor het meedenken!jongengrijs schreef: ↑30-05-2020 23:31Dit soort dingen gebeuren dus altijd 's avonds laat of in het weekend weet ik uit ervaring. Hopelijk wordt ze niet zieker, anders zou ik echt naar de nooddienst gaan.
zondag 31 mei 2020 om 04:07
Unicorn1992 schreef: ↑30-05-2020 22:34Yes ik heb gebeld! Dankje, ik hoop het zelf ook! Echt naar om haar zo te zien...
Ja heel naar, wat een zorg.. goed dat je even gebeld hebt, dan kan je in elk geval wat rustiger de komende dagen in. Beterschap!
zondag 31 mei 2020 om 07:13
Het kan ook zijn dat het katje zich gewoon niet zo lekker voelde en dat ze na 1 of 2 dagen weer vanzelf opknapt.Unicorn1992 schreef: ↑31-05-2020 00:17Daarom ben ik ook direct naar de dierenarts gegaan, maar zij kon niets vinden, temperatuur was normaal, geen verwondingen. Ik heb de vrijdag wel pijnstillers gehaald en vanavond gebeld met de spoeddienst. Hij gaf aan, omdat ze wel drinkt en eet en ik geen abces zie of voel, dat ik niet hoefde te komen. Dat advies heb ik dus opgevolgd.
Dat hebben mijn katten ook wel eens.
Goed dat je overlegt hebt, nogmaals zolang ze eet en drinkt hoef je niet met spoed naar de DA.
zondag 31 mei 2020 om 08:37
Ik heb dat ook ooit meegemaakt met mijn Maine Coon. Bij hem leek het of hij binnen heel erg van iets geschrokken was, hij leek mank te lopen en was daarna van slag. Begon slechter te eten en was veel te rustig voor zijn doen.
Uiteindelijk hebben we maanden gekloot met een kat die elke keer slecht at en duidelijk minder goed in zijn vel zat en elke keer kreeg pilletjes en een spuitje tegen de misselijkheid en pas na maanden kwam ik terecht in een speciale dierenkliniek waar een alvleesklier ontsteking werd vastgesteld. Dus de schrikreactie kan ook een reactie op de pijn zijn geweest in ons geval.
Lastig hoor want katten geven het zo slecht aan. Sterkte!
Uiteindelijk hebben we maanden gekloot met een kat die elke keer slecht at en duidelijk minder goed in zijn vel zat en elke keer kreeg pilletjes en een spuitje tegen de misselijkheid en pas na maanden kwam ik terecht in een speciale dierenkliniek waar een alvleesklier ontsteking werd vastgesteld. Dus de schrikreactie kan ook een reactie op de pijn zijn geweest in ons geval.
Lastig hoor want katten geven het zo slecht aan. Sterkte!
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
zondag 31 mei 2020 om 08:43
Misschien heeft ze geen buren, hoe weet jij dat nou?RodeRoosOpWitteZijde schreef: ↑31-05-2020 08:38Tja een kat is een HUISdier. Beter toch maar om die binnen te houden, is overigens ook fijner voor je buren.
En als je je zorgen maakt over het welbevinden van je huisdier, daar zijn dierenartsen voor, toch?
“We should make no mistake. Without concerted actions, the next generation will be roasted, toasted, fried and grilled.” - Christine Lagarde, IMF
zondag 31 mei 2020 om 08:54
Hoe weet jij dat? Ken jij de buren?RodeRoosOpWitteZijde schreef: ↑31-05-2020 08:38Tja een kat is een HUISdier. Beter toch maar om die binnen te houden, is overigens ook fijner voor je buren.
En als je je zorgen maakt over het welbevinden van je huisdier, daar zijn dierenartsen voor, toch?
“Don’t look back – you’re not going that way.”
zondag 31 mei 2020 om 11:13
Hi allemaal! Even een update. Ze kwam voor het eerst zelfstandig de trap af vanmorgen en heeft ook weer wat brokjes gegeten. Ik zie wel dat ze nog pijn heeft, door de manier van lopen, aan haar poot. Heel fijn dat jullie allemaal mee hebben gedacht!
De discussie kat wel naar buiten/niet naar buiten ga ik verder niet op door. Wel heb ik besloten haar vanaf nu binnen te houden, eventueel iets in de tuin doen zodat ze enkel in de tuin buiten komt.
Ik hoop dat ze snel helemaal opknapt!
De discussie kat wel naar buiten/niet naar buiten ga ik verder niet op door. Wel heb ik besloten haar vanaf nu binnen te houden, eventueel iets in de tuin doen zodat ze enkel in de tuin buiten komt.
Ik hoop dat ze snel helemaal opknapt!
zondag 31 mei 2020 om 11:14
Klopt! Ze komt in de avond al helemaal niet buiten, dit gebeurde helaas in de ochtend. Gelukkig is ze al wel iets opgeknapt.jongengrijs schreef: ↑30-05-2020 23:31Dit soort dingen gebeuren dus altijd 's avonds laat of in het weekend weet ik uit ervaring. Hopelijk wordt ze niet zieker, anders zou ik echt naar de nooddienst gaan.
zondag 31 mei 2020 om 11:17
Ah fijn dat ze wat is opgeknapt. Ik wilde al gaan schrijven, pas op dat de korstjes je niet afleiden van andere zaken bijvoorbeeld een auto ongeluk en dat ze interne verwondingen heeft.
Dan zal rust en pijnstilling zeker genoeg zijn voor nu. Ik neem aan dat je dierenarts wel heeft onderzocht of er breuken zijn of iets dergelijks.
Fijne zondag
Dan zal rust en pijnstilling zeker genoeg zijn voor nu. Ik neem aan dat je dierenarts wel heeft onderzocht of er breuken zijn of iets dergelijks.
Fijne zondag