Kat likt vlooienmiddel op

28-11-2013 21:08 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Misschien is het een stomme vraag hoor... Maar ik heb net mn kat een vlooienpipetje gegeven en zie nu dat ik wat scheef heb gespoten...

Het lijkt er nu op dat ze het weer op kan likken. Kan dit kwaad voor haar, als ze dit oplikt?
Ze gaat mss schuimbekkend door de kamer rennen. Ziet er raar uit maar gaat weer over en kon bij mijn kat destijds geen kwaad.
Ze lijkt nu wel rustig en is gestopt met likken.

Is het niet nodig om de DA te bellen dan?
Wat heb je gegeven?
Staat er niks over in de bijsluiter. Bij het middel wat ik altijd geef staat dat het alleen wat schuimbekken kan veroorzaken en dat het geen kwaad kan. Al heb ik dat nog nooit gezien terwijl mijn kater ook altijd begint te likken als ik wat gegeven heb en hij zal er vast wel eens iets van binnengekregen hebben.
Pipetje wat ik geef doe ik altijd in de nek/tussen de schouders. Daar kan hij niet bij om te likken. Toegegeven, het werkt niet altijd even goed voor de rest van zijn lijf dus kam ik hem regelmatig na met de vlooienkam en een schaaltje water ernaast om de vlooien/eitjes in te doen. Heeft wat krassen en krabben op mijn arm gekost maar nu vind hij het heerlijk aangezien ook zijn onderharen verwijderd worden en hij er een steeds mooiere vacht aan overhoudt.

En wat staat er in de bijsluiter? Of heeft een vlooienbandje zin? Ik doe het zelf niet hoor, vanwege mogelijk blijven hangen ergens achter nl.
Krijg motto niet verwijderd :-)
Ik had de eerste keer de lenigheid van mijn kat enorm onderschat, ze likte het zo van haar vacht. Ging inderdaad schuimbekkend de kamer rondrennen, overal spuug Was vervelend om te zien, maar zoals ook in de bijsluiter stond was het na een minuutje over. Sindsdien doe ik het veel hoger op de kop. Ik doe het als ze slapen en dan kijken ze hooguit een beetje verontwaardigd omdat het vies ruikt, maar ze hebben meestal niet eens door dat ze het zelf zijn
Op de juiste plek aanbregen idd, maar sommige katten zijn zo lenig! Toch moeten ze er op hun nek niet bijkunnen. Krijgt hij iets van natvoer? Ik deed ook wel eens eerst de pipet en direct voeren. Dan zijn ze op het voer gefixeerd waardoor de vloeistof even kan intrekken.
Ik plaats het inderdaad ook altijd tussen de schouders, maar ze floepte net weg toen ik het pipetje leegkneep... En in haar slaap doen werkt niet, zodra ik haar maar aanraak is ze wakker (ze is nog erg jong en heel speels)...

Maar het is nu bijna 2 uur geleden en ze is gewoon haar schattige, donderjagende zelf, dus er is niks aan de hand, gelukkig!

Bedankt voor jullie reacties!
Oh de vraag was of het kwaad kon... Neuh dan zou her niet verkocht mogen worden denk ik. De vraag is nu wel of er nog voldoende achtergebleven is tegen de vlooien...

Bij twijfel na het lezen van de bijsluiter sowieso de DA bellen lijkt me!
Of TO, laat haar wennen aan het kammen, met een schaaltje water waarin je de vlooienkam steeds indoopt en de vlooien/eitjes in doet. Water kunnen vlooien niet tegen en hoe eerder je ermee begint, hoe makkelijker je kat tegen water gaat kunnen.

Vooral die kleintjes zitten vaak van top tot teen onder. Leg je ze op de rug, rennen die krengen naar de buik en andersom
Krijg motto niet verwijderd :-)
oplikken van vlooienspul kan geen kwaad, is mij in ieder geval verteld een jaar of 12 geleden. Door een dierenarts.

Ik heb ze overigens nooit hoeven te kammen na die pipetjes, mits je de pipetjes juist gebruikt uiteraard!

dus regelmatig nieuwe pipet in de nek druppelen.

Ik gebruik bolfo gold, al jaren, en nooit iets gehad.
quote:iceteapeach schreef op 28 november 2013 @ 22:23:

Of TO, laat haar wennen aan het kammen, met een schaaltje water waarin je de vlooienkam steeds indoopt en de vlooien/eitjes in doet. Water kunnen vlooien niet tegen en hoe eerder je ermee begint, hoe makkelijker je kat tegen water gaat kunnen.

Vooral die kleintjes zitten vaak van top tot teen onder. Leg je ze op de rug, rennen die krengen naar de buik en andersom

Die eitjes zijn zo klein, die ga jij niet opkammen. Daarnaast zit 95% in de omgeving.

Die Bolfo Gold is hetzelfde als Advantage, dat smaakt super bitter. Dat wil een kat kwijt uit de bek en dat doen ze door speekselen. Is ongevaarlijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven