Kat met giardia.

28-11-2023 14:04 12 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Bij een van mijn twee katten is giardia vastgesteld. Ze krijgen nu beide vier dagen medicijnen en we hebben een lijst van de dierenarts wat er allemaal in huis moet gebeuren. En dat is nogal veel, o.a. alle kleding wassen, bank en vloerkleden stomen, meubels met chloor afdoen enz. Ik ben benieuwd wat de ervaringen van andere kattenbezitters zijn. En ook graag tips hoe de katten in bad te doen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Allemaal wel doen!
Is een hele hardnekkige parasiet.
En kan, als ik het goed onthouden heb, ook overslaan op mensen.

Heb het als kind ook ooit gehad.

Sorry, verder geen tips.
Ben benieuwd naar bad-tips van anderen.
Alle reacties Link kopieren Quote
De katten in bad doen? Dat is toch niet te doen? Tenminste, ik zou die van mij er niet in krijgen. Ja erin duwen als ze op het randje zitten maar dan zijn ze er ook zo weer uit vrees ik..
Wat een werk allemaal, sterkte gewenst!
Ik wel ervaring met giardia bij honden. Wat hier echt goed hielp was overstappen op vers vlees ipv brokken. Giardia leeft namelijk goed van de koolhydraten in brokken,met vers vlees kunnen ze zich bijna niet voeden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Draag handschoenen, wikkel je onderarmen in theedoeken

Grote bak water klaarzetten. Geen emmer, daar krijg je ze niet in. Is te klein.

De kat natmaken met een washandje. Dat pikken ze meestal nog wel. Insoppen. En dan in 1x dippen in de grote bak water om uit te spoelen.

Doe vooraf het kattenluikje dicht anders loopt hij in paniek misschien weg en vriest dood.
Alle reacties Link kopieren Quote
Spartrix uit Duitsland online bestellen. Google maar eens
Alle reacties Link kopieren Quote
Onze hond had het maar ik heb echt niet alles gewassen, kreeg dat ook niet als advies van de dierenarts. Hij heeft medicatie gekregen en we moesten zijn ontlasting goed opruimen zodat andere honden niet besmet werden maar dat deden we sowieso al.
Alle reacties Link kopieren Quote
Onsjemeer schreef:
28-11-2023 17:47
Spartrix uit Duitsland online bestellen. Google maar eens

Ze heeft toch al medicatie van de dierenarts.


Hier was het na een kuur Panakuur en een rondje schrobben en wasjes draaien klaar.
Katten met natte washandjes met zeep schoongemaakt (meerdere malen)
Bericht aan mijzelf: Lachen. Omdraaien. En met mijn ogen rollen. Niet andersom.
Alle reacties Link kopieren Quote
Kat in bad deed ik eerder in de wasbak in de keuken. (andere kat, geen Giardia)
Bak halfvol lauwwarm water, zeep erdoor.
Handdoeken klaarleggen.
Maatbeker om bakjes sop op kat te schenken. En dan zette ik kat er met de kont in. Als ze goed nat was de shampoo erop en inzepen.
Vond ze niet leuk maar ging prima.

Daarna naspoelen met lauwwarm schoon water.
En in heel veel handdoeken wikkelen.
Bericht aan mijzelf: Lachen. Omdraaien. En met mijn ogen rollen. Niet andersom.
Alle reacties Link kopieren Quote
Onsjemeer schreef:
28-11-2023 17:47
Spartrix uit Duitsland online bestellen. Google maar eens
Dat lijkt me een goede tip als de Panacur niet aanslaat gezien de lovende reacties.
Alle reacties Link kopieren Quote
Het giardiaprotocol is wel heel veel werk en erg intens hè. Hoop dat je er snel vanaf bent. Qua in bad doen zou ik het in de gootsteen doen, zoals PML zegt.

Die spartrix is wel interessant, wat betreft de ervaringen die ze in Hannover opgedaan hebben.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dank voor de tips tot nu toe. Ik ga de poezen wassen met zeep en water op een washandje. Dat lijkt me reeëler uitvoerbaar dan echt in bad doen.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven