Kat met voedselallergie
dinsdag 10 augustus 2010 om 23:14
Mijn katertje (10 maanden) heeft naar alle waarschijnlijkheid een voedselallergie.
Hij had opeens korrrelige zuur ruikende diarree en deed zijn behoefte niet meer op de bak, ben naar de dierenarts geweest en 'neutrale' brokjes meegekregen van Royal Canin. Hij doet het hier goed op en heeft weer vaste ontlasting en is wat meer in zijn hum, maar dit voer is voor tijdelijk.
Ik ben dus op zoek naar welke brokken hij wel kan eten, maar tot nu toe nog niks gevonden waar hij goed op reageert. Behalve dus de Blue Whiting and Rice van RC via de dierenarts. Zij adviseert te blijven proberen, maar heb inmiddels de nodige zakjes staan...
En ja, ik dacht wellicht zijn er hier mensen met tips en ervaringen.
Hiervoor kreeg hij iams trouwens, waar hij het goed op heeft gedaan, tot 2,5 week geleden dus.
Hij had opeens korrrelige zuur ruikende diarree en deed zijn behoefte niet meer op de bak, ben naar de dierenarts geweest en 'neutrale' brokjes meegekregen van Royal Canin. Hij doet het hier goed op en heeft weer vaste ontlasting en is wat meer in zijn hum, maar dit voer is voor tijdelijk.
Ik ben dus op zoek naar welke brokken hij wel kan eten, maar tot nu toe nog niks gevonden waar hij goed op reageert. Behalve dus de Blue Whiting and Rice van RC via de dierenarts. Zij adviseert te blijven proberen, maar heb inmiddels de nodige zakjes staan...
En ja, ik dacht wellicht zijn er hier mensen met tips en ervaringen.
Hiervoor kreeg hij iams trouwens, waar hij het goed op heeft gedaan, tot 2,5 week geleden dus.
woensdag 11 augustus 2010 om 15:23
Hij deed het meteen goed ip het voer van de dierenarts, dag erna al vaste ontlasting. Geprobeerd daarna over te stappen op RC voor de gevoelige kat en dat ging weer mis, nu dus heel wat zakjes van de DA gedaan en dat blijft goed gaan, echter kan je dit niet los kopen en bevat het te weinig viedingsstoffen om hierop te blijven. Vandaar dus dat ik iets moet vinden wat wel aan slaat
Hou jullie op de hoogte! Nogmaals bedankt voor de tips!
Hou jullie op de hoogte! Nogmaals bedankt voor de tips!
vrijdag 13 augustus 2010 om 13:48
Welk voer van de dierenarts heb je mee gekregen? Ik ben erg benieuwd welke voeding jou dierenarts heeft meegegeven waar te weinig voedingsstoffen in zitten om het langdurig te gaan gebruiken.
Mocht je echt voeding meegekregen hebben waar hij niet lang om mag staan, dan zou ik bijv 2-4 weken die voeding geven en daarna in 14 dagen tijd over schakelen op andere voeding, liefst hypoallergeen, zodat de kans groot is dat het goed blijft gaan.
Mocht je echt voeding meegekregen hebben waar hij niet lang om mag staan, dan zou ik bijv 2-4 weken die voeding geven en daarna in 14 dagen tijd over schakelen op andere voeding, liefst hypoallergeen, zodat de kans groot is dat het goed blijft gaan.
zaterdag 14 augustus 2010 om 18:33
zondag 15 augustus 2010 om 21:18
Ik heb RC blue whiting and rice gekregen, hele lichte voeding.
Ik ben nu aan het mengen met RC sensetive (oid) en dat gaat erg goed! Bij de winkels hier in de buurt de enige optie en wil wel voer voor handen hebben. Ook adresje gevonden van een vrouw in de buurt die Carnibest handelt, maar zij is nu op vakantie. Als ze terug is maken we een afspraak, handig gezien ze een straat verderop woont.
Ik ben nu aan het mengen met RC sensetive (oid) en dat gaat erg goed! Bij de winkels hier in de buurt de enige optie en wil wel voer voor handen hebben. Ook adresje gevonden van een vrouw in de buurt die Carnibest handelt, maar zij is nu op vakantie. Als ze terug is maken we een afspraak, handig gezien ze een straat verderop woont.
zondag 15 augustus 2010 om 22:30
zondag 15 augustus 2010 om 23:36
maandag 16 augustus 2010 om 21:59
Je kan natuurlijk ook niet alles weten! (gelukkig maar, anders was het forum voor niets..) maar je mag het gewoon levenslang geven. Het is een complete voeding, dus aanvullen met vers vlees zou ik niet doen, dan breng je de hele voeding uit balans.
Maar als het nu goed gaat, zou ik niet te snel meer wisselen van voeding en ook geen andere dingen (lees eten) bijgeven.
Maar als het nu goed gaat, zou ik niet te snel meer wisselen van voeding en ook geen andere dingen (lees eten) bijgeven.