Kat met voedselallergie

10-08-2010 23:14 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn katertje (10 maanden) heeft naar alle waarschijnlijkheid een voedselallergie.

Hij had opeens korrrelige zuur ruikende diarree en deed zijn behoefte niet meer op de bak, ben naar de dierenarts geweest en 'neutrale' brokjes meegekregen van Royal Canin. Hij doet het hier goed op en heeft weer vaste ontlasting en is wat meer in zijn hum, maar dit voer is voor tijdelijk.

Ik ben dus op zoek naar welke brokken hij wel kan eten, maar tot nu toe nog niks gevonden waar hij goed op reageert. Behalve dus de Blue Whiting and Rice van RC via de dierenarts. Zij adviseert te blijven proberen, maar heb inmiddels de nodige zakjes staan...

En ja, ik dacht wellicht zijn er hier mensen met tips en ervaringen.

Hiervoor kreeg hij iams trouwens, waar hij het goed op heeft gedaan, tot 2,5 week geleden dus.
Hij deed het meteen goed ip het voer van de dierenarts, dag erna al vaste ontlasting. Geprobeerd daarna over te stappen op RC voor de gevoelige kat en dat ging weer mis, nu dus heel wat zakjes van de DA gedaan en dat blijft goed gaan, echter kan je dit niet los kopen en bevat het te weinig viedingsstoffen om hierop te blijven. Vandaar dus dat ik iets moet vinden wat wel aan slaat

Hou jullie op de hoogte! Nogmaals bedankt voor de tips!
Welk voer van de dierenarts heb je mee gekregen? Ik ben erg benieuwd welke voeding jou dierenarts heeft meegegeven waar te weinig voedingsstoffen in zitten om het langdurig te gaan gebruiken.

Mocht je echt voeding meegekregen hebben waar hij niet lang om mag staan, dan zou ik bijv 2-4 weken die voeding geven en daarna in 14 dagen tijd over schakelen op andere voeding, liefst hypoallergeen, zodat de kans groot is dat het goed blijft gaan.
Mijn kat heeft ook voedselallergie. We hadden gelukkig redelijk snel een goede combi voor hem gevonden. Hij krijgt nu droge brokjes van Hill's Natures Best, The Natural Selection, dit schijnt speciaal voor katten met allergie te zijn. Het proberen waard misschien?

Ik weet niet waarom de link niet werk. Mocht je interesse hebben, mail me gerust dan stuur ik de link via de mail.
Ik heb RC blue whiting and rice gekregen, hele lichte voeding.

Ik ben nu aan het mengen met RC sensetive (oid) en dat gaat erg goed! Bij de winkels hier in de buurt de enige optie en wil wel voer voor handen hebben. Ook adresje gevonden van een vrouw in de buurt die Carnibest handelt, maar zij is nu op vakantie. Als ze terug is maken we een afspraak, handig gezien ze een straat verderop woont.
Maar de RC blauwe wijting, kun je gewoon levenslang geven. Zit alles is wat een kat nodig heeft en is maar iets duurder dan de Sensitive die je nu voert. Dus ik begrijp niet zo goed waarom je persé andere voeding wilt geven...

Als het goed gaat, fijn!
Ben geen kenner en werd door DA geadviseerd om proberen over te stappen. Daarom dus, als hij het er niet goed op had gedaan had ik op die voeding gebleven en evt. met vers vlees aangevuld.

Het hoeft dus niet persé blijkt, dat dacht ik nl. wel, vandaar dit topic.
Je kan natuurlijk ook niet alles weten! (gelukkig maar, anders was het forum voor niets..) maar je mag het gewoon levenslang geven. Het is een complete voeding, dus aanvullen met vers vlees zou ik niet doen, dan breng je de hele voeding uit balans.

Maar als het nu goed gaat, zou ik niet te snel meer wisselen van voeding en ook geen andere dingen (lees eten) bijgeven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven