kat spuugt!

07-01-2011 13:11 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Mijn kat heeft vandaag al 3 keer gespuugd nadat hij iets heeft gegeten. Vanmorgen toen ik wakker werd zag ik op verschillende plekken door het huis kots liggen. Daarna zag ik hem eten en niet veel later heeft hij weer op verschillende plekken alles uitgespuugd en even later alweer.

Hij eet en drinkt dus wel goed, maar hij kan het niet binnen houden.

Ik ben laatst naar de dierenarts geweest en er bleek niks aan de hand te zijn. Ik vraag het eerst even hier voor het geval ik me weer druk maak om niks.
Hoe is het met je kat TO?

Ik heb een dierenarts die ik ook altijd mag bellen in dit soort gevallen. Ik vind dat erg prettig want ik ben echt een muts als het om mijn katten gaat. Vaak kan de dierenarts of de assistente telefonisch ook heel goed advies geven. Als vraag ik me af of ik niet beter een topic hier kan starten met zoveel experts waaronder Iris.

Vorig weekend had mijn kat een deel van een wattenstaafje opgegeten. Ik helemaal in de stress. Dierenarts gebeld om advies te vragen. Maar ik ben maandag toch naar de dierenarts geweest om hem voor de zekerheid te laten checken. Gelukkig zegt mijn dierenarts altijd liever een keer voor niets dan andersom. Kat heeft trouwens een paar dagen later het stokje weer uitgepoept.
quote:vliegvogeltje schreef op 07 januari 2011 @ 19:45:

Hoe is het met je kat TO?

Ik heb een dierenarts die ik ook altijd mag bellen in dit soort gevallen. Ik vind dat erg prettig want ik ben echt een muts als het om mijn katten gaat. Vaak kan de dierenarts of de assistente telefonisch ook heel goed advies geven. Als vraag ik me af of ik niet beter een topic hier kan starten met zoveel experts waaronder Iris.

Wat lief .

Vorig weekend had mijn kat een deel van een wattenstaafje opgegeten. Ik helemaal in de stress. Dierenarts gebeld om advies te vragen. Maar ik ben maandag toch naar de dierenarts geweest om hem voor de zekerheid te laten checken. Gelukkig zegt mijn dierenarts altijd liever een keer voor niets dan andersom. Kat heeft trouwens een paar dagen later het stokje weer uitgepoept.Gelukkig poepen katten inderdaad veel uit, maar bij sponsjes enzo moet je direct ingrijpen want die nemen vocht op en dan kan de maag scheuren.
Gemeend hoor, ik lees je reacties graag en ik heb er al veel geleerd.

Maar ik heb behoorlijk in de zenuwen gezeten hoor. Het watje was goed vertelde de DA maar ik maakte me vooral zorgen om het andere eind. Hij had gewoon het stukje wat eraf gebeten. Stom beest.

Maar de DA die ik in het weekend had gebeld had als advies gegeven om ontbijtkoek te geven en olie zodat hij kon poepen. Ik heb twee katten en wist niet wie de dader was. Ik betrapte ze samen spelend ermee. Dus ik ontbijtkoek bij het tankstation gekocht (winkels waren dicht ivm nieuwjaar). Ging kat 1 onwijs aan de diaree en werd daar niet lekker van. Dus ik nog meer zenuwen. Dus ik maandag hup meteen even langs geweest. Mijn dierenarts gaf aan dat dit een verouderd advies is en zij het advies geven wanneer een dier iets scherps heeft gegeten om watten gedrenkt in melk (voor katten koffiemelk omdat ze dit beter verdragen). Maar goed gelukkig alles met een sisser afgelopen maar ik kan je wel vertellen dat ik onwijs in de zenuwen heb gezeten. Ik wilde bijna een topic openen maar dacht ze vinden me vast een miep
Gewoon doen hoor, niemand vindt je een miep.

Ik ken het advies van ontbijtkoek of watten in koffiemelk, maar ik vraag me af hoe je dat naar binnen krijgt bij je katten, want mijn katten eten dat echt niet op. Die van jou wel?
De ontbijtkoek gemengd met kattenvoer ging prima. Kat 1 geen enkel probleem en kat 2 ging aan de race en was daardoor echt niet lekker.

De DA gaf dat watten vooral werk bij honden. Voor katten is het eten van watten door de haakjes op hun tong een stuk lastiger. Maar ik denk dat die van mij het wel zouden eten. Hij heeft nl van het wattenstaafje juist het deel met het watje gegeten. Ik denk wel dat je kleine beetjes tegelijkertijd moet geven.

Maar goed de DA gaf aan dat het vaak vooral de honden zijn die rare dingen eten. Heb ik weer, een kat die plastic eet. Heb ik dus nog nooit gehad. Ik let nu tien keer zo goed op. En nog meer reden om ze nooit alleen naar buiten te laten gaan.
Ja honden eten de gekste dingen, maar gelukkig ook zonder morren hun pillen of inderdaad vast ook watten met melk.

Je hoeft niet bang te zijn hoor dat je kat nu een pastic-junkie is, want waarschijnlijk speelde hij met het wattenstaafje (doen mijn katten ook) en was hij iets te enthousiast.
Ik hoop het... ik voelde me zo schuldig want ik had ze het wattenstaafje gegeven om mee te spelen. Dat deden mijn vorige katten ook altijd. Toen ik zag dat een van hen op iets aan het kauwen was schrok ik. Ik moest echt een deel uit zijn bekje halen. Dus ik de hele kamer afgezocht om de rest te zoeken. Maar nergens dus het moest opgegeten zijn. Ze zijn nu aan het wisselen dus wie weet dat het daar mee te maken heeft. Maar ik vertrouw ze echt niet meer hoor

Alleen als ze slapen...

Wat lief Hoe oud zijn ze?

Pas maar op met tampons dan, daar zijn katten dol op en die worden bij mij in stukken gescheurd. Gelukkig eten ze het niet op.
Ze zijn nu ruim vier maanden oud en ze zijn superlief. We hebben ze nog maar kort.

Wc papier en keukenpapier zijn hier trouwens ook niet veilig.. maar dat eten ze gelukkig niet op. Tampons liggen gelukkig niet binnen hun bereik maar de WC deur moet ik echt dicht houden.

TO sorry trouwens voor al deze off topic berichten.

Ben wel heel benieuwd hoe het met je poes gaat?
quote:vliegvogeltje schreef op 07 januari 2011 @ 20:49:

Ze zijn nu ruim vier maanden oud en ze zijn superlief. We hebben ze nog maar kort.

Wc papier en keukenpapier zijn hier trouwens ook niet veilig.. maar dat eten ze gelukkig niet op. Tampons liggen gelukkig niet binnen hun bereik maar de WC deur moet ik echt dicht houden.

TO sorry trouwens voor al deze off topic berichten.

Ben wel heel benieuwd hoe het met je poes gaat?Laatste berichtje want we gaan inderdaad vreselijk offtopic: mijn poes is helaas overleden . Vergevorderde tumor in de milt.
Oh lieve Iris wat ontzettend verdrietig

In een ander topic citeerde ik de tekst die ik kreeg nadat ik in korte tijd afscheid moest nemen van mijn lieverds.

* katten laten pootafdrukken achter in het hart *

En dat is oh zo waar!

Een hele dikke knuffel en heel veel sterkte
Dank je
TO hoe is het met je kat?
quote:Blubblub00 schreef op 07 januari 2011 @ 18:00:

Sorry Iris, maar ik denk niet dat ik het met je eens ben... Toen onze kat 1 jaar was, is ze heel ziek geweest. Ze hebben heel veel onderzoeken gedaan, maar konden geen oorzaak vinden. Onze kat heeft toen ruim een week niet gegeten. En onze DA gaf toen aan dat ze in ieder geval vocht bunnen moest krijgen ivm uitdrogen. Wij hebben haar toen met een spuit water gegeven. Zo snel als dat de klachten kwamen, verdwenen ze weer en nu is ze alweer 10 en kerngezond. Vocht is dus zeker belangrijk...

Sorry, maar ik ben het dus niet met jou eens, maar met Iris.

Een kat moet iedere dag iets eten tegen leververvetting en vocht tegen uitdroging.

Jouw dierenarts heeft dus het risico van leververvetting genomen.TO ik zou het nog even aankijken en als hij over blijft geven toch even de DA bellen om te overleggen. Misschien ben je dan zelf ook wat geruster. Succes!
Frankly my dear, I don"t give a damn
Mosterd dus
Frankly my dear, I don"t give a damn

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven