Kat uit eigen zandbak houden

07-04-2020 16:37 89 berichten
Ik heb een zandbak neergezet en toen de katten deze zagen kwam er blijkbaar maar één ding in ze op: mooi hebben we nu ook een buitenbak! :facepalm:


In de avond gaat de zandbak dicht en zijn de katten binnen maar overdag zit onze peuter er in en de katten gaan er doodleuk naast zitten.. Zit ik telkens dat zand af te graven :-[

Dus hoe ga ik ze er uit houden? Ik zat eerst te denken aan citroen maar dat trekt mieren aan. Ik jaag ze wel weg maar ik ben ook wel eens niet in de tuin.
hannaa45 schreef:
07-04-2020 17:27
De topictitel is ook veelzeggend: kat uit eigen zandbak houden.
De zandbak van de buren is dus geen probleem.


What the fuck. Wat een aanname. Mijn mormels, wonen bij mij en komen mijn tuin niet uit.
Hetvrijewoord schreef:
07-04-2020 19:11
Jankers gonna jank. ;)


Idd.

Ik schrijf juist eigen omdat ik mijn eigen kat uit mijn eigen zandbak wil houden. Niet hoe ik buurkatten uit een zandbak wil houden. Daar staat het internet vol mee.
Alle reacties Link kopieren
Calamitycat schreef:
07-04-2020 18:54
Tjonge, wat een gezeik hier over een woordje in de topictitel. Teveel augurken gehamsterd soms?
Dit ja. Wat een zuurpruimerij! TO maakt duidelijk dat reacties als ; Ga met de buur praten en zorg dat die de kat in eigen tuin houdt, geen zandbak aan de dijk brengt. That's it.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
laatbloeiertje schreef:
07-04-2020 17:28
Tijd voor een supersoaker waarmee je de kat vanuit je luie terrasstoel kunt natspuiten.

Maar wij hebben een zandbak met twee kleppen en als je de zandbak open klapt worden het twee bankjes. Dat lijkt me toch veel handiger dan een open zandbak? De onze gaat meteen dicht als de kinderen stoppen met spelen.

Die van ons gaat ook dicht met twee bankjes. Maar ik zag daarstraks dat de kat er dan op gaat zitten en door de spleten zeikt (6) Ik stond achterin de huiskamer en was er niet op tijd bij. Kind is nog te jong om de kat te corrigeren.

In de avond leggen we er een zeil op om de regen er uit te houden. Andere katten kunnen onze tuin niet in.
Alle reacties Link kopieren
Emmer water over kat gooien zodra hij zit. Als je dit vaak genoeg doet hoef je maar een lege emmer te laten zien om ze te verjagen. Conditioneren dus.
Alle reacties Link kopieren
BeaTea schreef:
07-04-2020 19:19
Die van ons gaat ook dicht met twee bankjes. Maar ik zag daarstraks dat de kat er dan op gaat zitten en door de spleten zeikt (6) Ik stond achterin de huiskamer en was er niet op tijd bij. Kind is nog te jong om de kat te corrigeren.

In de avond leggen we er een zeil op om de regen er uit te houden. Andere katten kunnen onze tuin niet in.

Hahaha, wat een portret :HA: . Toch die ren maar maken.
Alle reacties Link kopieren
mabelle schreef:
07-04-2020 19:20
Emmer water over kat gooien zodra hij zit. Als je dit vaak genoeg doet hoef je maar een lege emmer te laten zien om ze te verjagen. Conditioneren dus.

Maar zodra de zandbak bereikbaar is en je bent niet in beeld, dan zitten ze er zo in. Je kunt het wel afleren, maar dan alleen als je zelf nog enigszins in beeld staat. Want je leert ze zo niet dat ze niet in de zandbak mogen, maar dat ze niet in de zandbak mogen als jij erbij bent. Want als je er niet bij bent zitten er geen consequenties aan. Katten zijn toch vaak wat eigenwijzer dan honden. Feitelijk leer je zo: de emmer = niet fijn.
chocolol schreef:
08-04-2020 00:41
Maar zodra de zandbak bereikbaar is en je bent niet in beeld, dan zitten ze er zo in. Je kunt het wel afleren, maar dan alleen als je zelf nog enigszins in beeld staat. Want je leert ze zo niet dat ze niet in de zandbak mogen, maar dat ze niet in de zandbak mogen als jij erbij bent. Want als je er niet bij bent zitten er geen consequenties aan. Katten zijn toch vaak wat eigenwijzer dan honden. Feitelijk leer je zo: de emmer = niet fijn.


Ja dit geloof ik ook.

Ik heb op een kamer een wandelwagen staan en daar wil ik een kat ook niet in hebben. Ik heb haar er al 1000x uitgehaald, laten schrikken en het doet niks. Ja dat ze wegrent als ik die kamer in kom. Als ik de wagen barricadeer met spullen, gooit ze eerst die spullen er uit :thunder:
Alle reacties Link kopieren
BeaTea schreef:
08-04-2020 11:18
Ja dit geloof ik ook.

Ik heb op een kamer een wandelwagen staan en daar wil ik een kat ook niet in hebben. Ik heb haar er al 1000x uitgehaald, laten schrikken en het doet niks. Ja dat ze wegrent als ik die kamer in kom. Als ik de wagen barricadeer met spullen, gooit ze eerst die spullen er uit :thunder:
Er was ooit een hilarisch topic van een zwangere vrouw met kat die haar nieuwe wagen alleen in de hal kon parkeren. Ze heeft vanalles geprobeerd: Afdekken, karton er in, zilverpapier er in, ballonnen... bij elke poging kwam ze updaten. Ik lag elke keer in een deuk van de vindingrijkheid van kat en baasje. Puntje bij paaltje: Bak ging van wagen en werd ondersteboven gezet. Kat kon er niet meer in gaan liggen maar.... sliep er onder.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Ik had de zandbak afgesopt met Stalfris (breekt kattenurine af) zand gespoeld met water en stalfris, afgesloten, nieuw zeil er op en vanmorgen doe ik de deuren open, rennen de katten naar buiten om synchroon op het zeil te gaan plassen :wtf: Schrik ik ze er af, zitten ze er 5 minuten later weer op.


Ik denk dat dit einde zandbak is. Ik heb geen zin in een peuter die naar kattenpis ruikt want ik kan het wel blijven afgraven maar ik mis vast iets.

Soms vind ik het wel jammer dat ik niet zo iemand ben die zijn katten op Marktplaats zet. Maar ik heb vaker dan eens het gevoel dat ik veel door ze moet laten :(
Oudblond schreef:
08-04-2020 11:21
Er was ooit een hilarisch topic van een zwangere vrouw met kat die haar nieuwe wagen alleen in de hal kon parkeren. Ze heeft vanalles geprobeerd: Afdekken, karton er in, zilverpapier er in, ballonnen... bij elke poging kwam ze updaten. Ik lag elke keer in een deuk van de vindingrijkheid van kat en baasje. Puntje bij paaltje: Bak ging van wagen en werd ondersteboven gezet. Kat kon er niet meer in gaan liggen maar.... sliep er onder.

Ik heb een mooie vintage wagen maar hou de kat er ook met geen mogelijkheid uit (6) Gelukkig kan ik de kamer waar de wagen in staat voor een eventuele nieuwe baby wel afsluiten. Maar dan staat de kat in de nacht voor die deur te kermen dat ze er in wil :facepalm:


Het houd niet op, niet vanzelf.
Kat aan een tuigje in de tuin?
Lillybit schreef:
08-04-2020 11:30
Kat aan een tuigje in de tuin?

Daar gaat de kat een soort van capoeira van doen.
BeaTea schreef:
08-04-2020 11:33
Daar gaat de kat een soort van capoeira van doen.
Kat in een afgedekte ren in de tuin?
BeaTea schreef:
08-04-2020 11:33
Daar gaat de kat een soort van capoeira van doen.
:HA:
Alle reacties Link kopieren
En zoiets? Kan je helemaal dichtklappen en toch de peuter nog zien.
Afbeelding

Wel oppassen dat je peuter niet levend kookt vrees ik... ;-D
...
Lillybit schreef:
08-04-2020 11:35
Kat in een afgedekte ren in de tuin?

Dat is idd een oplossing. Maar ik heb net voor €350 de tuin zo gemaakt dat de katten er niet uit kunnen en dan vind ik een ren een dure investering.
Calamitycat schreef:
08-04-2020 11:41
En zoiets? Kan je helemaal dichtklappen en toch de peuter nog zien.
Afbeelding

Wel oppassen dat je peuter niet levend kookt vrees ik... ;-D

Ja dat is een oplossing :lol: Wat een afgrijselijk ding en dan sta ik 60x per dag dat ding op en en dicht te doen. Is dit echt te koop in Nederland?

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Yep :rofl:
...
BeaTea schreef:
08-04-2020 11:25
Ik had de zandbak afgesopt met Stalfris (breekt kattenurine af) zand gespoeld met water en stalfris, afgesloten, nieuw zeil er op en vanmorgen doe ik de deuren open, rennen de katten naar buiten om synchroon op het zeil te gaan plassen :wtf: Schrik ik ze er af, zitten ze er 5 minuten later weer op.


Ik denk dat dit einde zandbak is. Ik heb geen zin in een peuter die naar kattenpis ruikt want ik kan het wel blijven afgraven maar ik mis vast iets.

Soms vind ik het wel jammer dat ik niet zo iemand ben die zijn katten op Marktplaats zet. Maar ik heb vaker dan eens het gevoel dat ik veel door ze moet laten :(
Dus de katten binnen houden is echt te veel moeite?
strings-attached schreef:
08-04-2020 12:50
Dus de katten binnen houden is echt te veel moeite?

Ja dan moet ik ze overdag op de 1ste etage opsluiten met kattenbak en eten. Dat vind ik niet aardig en te veel moeite.
Alle reacties Link kopieren
Mocht de plantenspuit niet werken:
Ik heb mijn stofzuiger aangesloten op zo'n stekker met afstandsbediening van de Praxis/Gamma. Zodra de kat iets doet wat hij niet mag (bijv. aan de deur krabben) doe ik snel even de stofzuiger aan. Verlengsnoertje er aan, dan zou de stofzuiger ook prima bij de zandbak kunnen staan.

Werkt prima, kat krabt al twee dagen niet meer aan de deur.
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
BeaTea schreef:
08-04-2020 12:40
Dat is idd een oplossing. Maar ik heb net voor €350 de tuin zo gemaakt dat de katten er niet uit kunnen en dan vind ik een ren een dure investering.
Dat zal best duur zijn.
Anders zo'n schelp zandbakje voor je kind, die doe je dicht en er kan niks meer inkomen.
Kat heeft dan huisarrest tijdens de zandbakuurtjes.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dit probleem gehad met een grote pot met een (nog) klein boompje erin. Zodra die binnen was werd deze gebruikt als 2e kattenbak, zelfs de aarde lag er overal omheen door al het graven. Van alles geprobeerd maar zonder succes. Lijkt me heel vervelend met een zandbak!
Magick88 schreef:
07-04-2020 17:56
Kat binnenhouden....
Jup. Het enige effectieve denk ik. Onze katten mogen in de ochtend en eind middag 'buiten spelen'. Rest van de dag is voor de kinderen en mogen de katten niet naar buiten.

Heeft meerdere voordelen: Konijn kan overdag fijn buiten hupsen, de plantenbakken zijn veilig (die dek ik 's nachts wel af ivm buurtkatten) én katten gaan de tuin niet uit, want ze krijgen niet genoeg tijd om hun territorium uit te breiden. Zal in de zomer wel iets lastiger te handhaven zijn vrees ik, maar daar verzinnen we wel wat op.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven