Kat uit eigen zandbak houden

07-04-2020 16:37 89 berichten
Ik heb een zandbak neergezet en toen de katten deze zagen kwam er blijkbaar maar één ding in ze op: mooi hebben we nu ook een buitenbak! :facepalm:


In de avond gaat de zandbak dicht en zijn de katten binnen maar overdag zit onze peuter er in en de katten gaan er doodleuk naast zitten.. Zit ik telkens dat zand af te graven :-[

Dus hoe ga ik ze er uit houden? Ik zat eerst te denken aan citroen maar dat trekt mieren aan. Ik jaag ze wel weg maar ik ben ook wel eens niet in de tuin.
Oh, je hebt een afgesloten tuin, zie ik. Dan is het territorium ding niet zo'n punt.
Dan zou ik denk ik ook voor een schelpzandbak gaan, die is helemaal dicht als de klep er op zit en dan toch de katten binnen tijdens zandbakmomentjes
Ik vraag mij wel af hoe jullie dat dan doen met die zandbakmomentjes :lijstje: Hebben jullie de hele dag de deuren dicht?


Wij hebben zo’n hippe open benedenverdieping zonder binnendeuren en ik gooi laat in de ochtend de tuindeuren open en op wat huishoudelijke taken en voedselvoorziening na zit ik in de tuin te lezen. Peuter loopt in en uit met speelgoed en pas als het koud is gaan we weer naar binnen.
BeaTea schreef:
08-04-2020 15:31
Ik vraag mij wel af hoe jullie dat dan doen met die zandbakmomentjes :lijstje: Hebben jullie de hele dag de deuren dicht?


Wij hebben zo’n hippe open benedenverdieping zonder binnendeuren en ik gooi laat in de ochtend de tuindeuren open en op wat huishoudelijke taken en voedselvoorziening na zit ik in de tuin te lezen. Peuter loopt in en uit met speelgoed en pas als het koud is gaan we weer naar binnen.
Geen gang of bovenverdieping?
Lillybit schreef:
08-04-2020 15:34
Geen gang of bovenverdieping?

Het is helemaal open tot de slaapkamerdeuren. Dus geen deur in de gang of overloop. Als ik de katten op wil sluiten moet dat op een slaapkamer.

En dan de ganse dag aanhoren hoe ze de verf van de deur krabben met luid gejank.

Maar ik krijg er zo veel voor terug.
Schoonvader had een deksel gemaakt dat de kinderen zelf dicht konden doen. Kost wel wat, maar we hadden een zandbak van 4m2. Was niks kant en klaars voor te vinden.
BeaTea schreef:
08-04-2020 16:09
Het is helemaal open tot de slaapkamerdeuren. Dus geen deur in de gang of overloop. Als ik de katten op wil sluiten moet dat op een slaapkamer.

En dan de ganse dag aanhoren hoe ze de verf van de deur krabben met luid gejank.

Maar ik krijg er zo veel voor terug.
Hier geen tuindeuren, dus overdag achterdeur open, maar hordeur dicht, of idd katten op gang/bovenverdieping. In het huis als het jouwe zou ik dan waarschijnlijk toch gaan voor de optie 'exit zandbak'. Helaas
BeaTea schreef:
08-04-2020 16:09
Het is helemaal open tot de slaapkamerdeuren. Dus geen deur in de gang of overloop. Als ik de katten op wil sluiten moet dat op een slaapkamer.

En dan de ganse dag aanhoren hoe ze de verf van de deur krabben met luid gejank.

Maar ik krijg er zo veel voor terug.
Tja, dan weet ik het ook niet hoor.
Alle reacties Link kopieren
Zwembadje ernaast zetten en als de katten in de zandbak zitten enkeltje zwembadje geven, leren ze het heel snel af denk ik
Op dit moment staat de kater het met keien verzwaarde zeil van de zandbak te peuteren :facepalm:
Lidl’s-Annie-Aardbei schreef:
08-04-2020 17:37
Zwembadje ernaast zetten en als de katten in de zandbak zitten enkeltje zwembadje geven, leren ze het heel snel af denk ik


:lol: Ik bewonder je conditie
Lillybit schreef:
08-04-2020 17:19
Tja, dan weet ik het ook niet hoor.

Bedankt iig voor het meedenken :thumbsup:
TijdvoorTaart schreef:
08-04-2020 16:35
Hier geen tuindeuren, dus overdag achterdeur open, maar hordeur dicht, of idd katten op gang/bovenverdieping. In het huis als het jouwe zou ik dan waarschijnlijk toch gaan voor de optie 'exit zandbak'. Helaas


En jouw katten doen niks met de hordeuren? Die hebben we weggehaald omdat ze er in gingen hangen. Daar vond ik ze te duur voor.
Tiana_76 schreef:
08-04-2020 16:14
Schoonvader had een deksel gemaakt dat de kinderen zelf dicht konden doen. Kost wel wat, maar we hadden een zandbak van 4m2. Was niks kant en klaars voor te vinden.

Handig zo’n schoonvader! Maar de poes gaat doodleuk naast peuter zitten piesen in de zandbak.
Asiel
Alle reacties Link kopieren
BeaTea schreef:
08-04-2020 17:45
Op dit moment staat de kater het met keien verzwaarde zeil van de zandbak te peuteren :facepalm:

:rofl:

Geef ze een eigen zandbak waar peuter niet bij kan, dan zullen ze waarschijnlijk minder moeite gaan doen om in de afgesloten bak van peuter te komen.
BeaTea schreef:
08-04-2020 17:47
En jouw katten doen niks met de hordeuren? Die hebben we weggehaald omdat ze er in gingen hangen. Daar vond ik ze te duur voor.
Klinkt alsof jij geen katten hebt maar Houdini's: Overal in en uit kunnen komen :lol:

Edit: vorige kat was overigens ook zo. We hadden een dure en ingewikkelde horconstructie gemonteerd meneer had het binnen een half uur geforceerd en nu werkt het rolmechanisme niet meer. Haha
Nu zijn we gezegend met twee luie/dommige/gehoorzame (welk label je er aan wil hangen) katten, denk ik
anoniem_383378 wijzigde dit bericht op 08-04-2020 19:23
34.10% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Of het zijn gewoon kutkatten :biggrin:
...
Alle reacties Link kopieren
BeaTea schreef:
08-04-2020 17:45
Op dit moment staat de kater het met keien verzwaarde zeil van de zandbak te peuteren :facepalm:
Ik heb ook zo'n kunstenaar. De slimmerik kijkt hoe je dingen 'vastmaakt/verzwaard/knoopt... en gaat dan met engelengeduld door tot hij in de kast/onder het katten net/in mijn handtas... kan.
Dat zwembadjesidee... als ik niet heel snel de deur van de badkamer dicht doe zit ie bij me in bad. Hem leren om niet in de spoelbak in de keuken te springen is ook een ontzettend succes: Kraan vol open en meneer gaat eerst douchen voor hij besluit om de rest van de keuken nat te maken. Aan de plantenspuit ben ik maar niet begonnen.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Ben ineens heel blij met mijn twee lamzakken van katten die te lui zijn om ook maar iets van moeite ergens voor te doen. Op de meeste dagen komen ze al niet verder dan de drempel, want oei wind. :rofl:
Tiana_76 schreef:
08-04-2020 20:39
Ben ineens heel blij met mijn twee lamzakken van katten die te lui zijn om ook maar iets van moeite ergens voor te doen. Op de meeste dagen komen ze al niet verder dan de drempel, want oei wind. :rofl:


De kater hing vandaag als Mufasa aan de schutting naar de buren zo luid te krijsen dat we er achter kwamen dat er 3 huizen verder gewoon mensen wonen en niet al een jaar leeg staat :facepalm: Die mensen bleken te denken dat we onze kat doormidden aan het zagen waren.

Kon ik Bollo weer van de schutting plukken terwijl hij ook gewoon los kan laten.
Ab_Normaal schreef:
08-04-2020 17:56
Asiel


Die nemen momenteel geen dieren aan behalve zwervers :-P)
TijdvoorTaart schreef:
08-04-2020 19:20
Klinkt alsof jij geen katten hebt maar Houdini's: Overal in en uit kunnen komen :lol:

Edit: vorige kat was overigens ook zo. We hadden een dure en ingewikkelde horconstructie gemonteerd meneer had het binnen een half uur geforceerd en nu werkt het rolmechanisme niet meer. Haha
Nu zijn we gezegend met twee luie/dommige/gehoorzame (welk label je er aan wil hangen) katten, denk ik

Kost klauwen met geld die beesten :lol:
BeaTea schreef:
08-04-2020 20:51
De kater hing vandaag als Mufasa aan de schutting naar de buren zo luid te krijsen dat we er achter kwamen dat er 3 huizen verder gewoon mensen wonen en niet al een jaar leeg staat :facepalm: Die mensen bleken te denken dat we onze kat doormidden aan het zagen waren.

Kon ik Bollo weer van de schutting plukken terwijl hij ook gewoon los kan laten.
Ik zou het opgeven als ik jou was en mijn peuter maar leren hoe hij zelf het zand kan zeven in zijn bakkie.
Alle reacties Link kopieren
Oudblond schreef:
08-04-2020 19:37
Hem leren om niet in de spoelbak in de keuken te springen is ook een ontzettend succes: Kraan vol open en meneer gaat eerst douchen voor hij besluit om de rest van de keuken nat te maken.

Hahaha :rofl: .
Alle reacties Link kopieren
S7rin schreef:
08-04-2020 14:01
Mocht de plantenspuit niet werken:
Ik heb mijn stofzuiger aangesloten op zo'n stekker met afstandsbediening van de Praxis/Gamma. Zodra de kat iets doet wat hij niet mag (bijv. aan de deur krabben) doe ik snel even de stofzuiger aan. Verlengsnoertje er aan, dan zou de stofzuiger ook prima bij de zandbak kunnen staan.

Werkt prima, kat krabt al twee dagen niet meer aan de deur.
Dit dus. Ik heb mijn kat opgebeld met de plantenspuit in de hand. Als ik hem nat maakte knipte ik met mijn vingers.
Daarna hoefde ik alleen maar met mijn vingers te knippen en deed hij het niet meer. En nu hoef ik helemaal niet meer te knippen. Hij gaat niet op aanrecht. Krabt niet aan de bank. Dat heeft hij 1 keer gedaan. Mijn heeft hem een schop verkocht. Nooit meer deed hij het. Bomen, krappaal prima.

Jou katten hebben het nu compleet overgenomen. Ik zou ze goed consequent en hard straffen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven