Kat vermist, tips?

02-03-2014 11:01 65 berichten
Alle reacties Link kopieren
We hebben vorige week een oude(re) kat uit het asiel gehaald. Hartstikke lief beesie. Er werd ons verteld dat ie wel naar buiten moet kunnen, geen probleem, we hebben een tuin. Maar omdat ie nieuw is bij ons en aan ons moet wennen wilde we hem de eerste paar weken binnen houden. Nu is ie helaas gisteren naar buiten geglipt

Hij is gechipt en staat op onze naam. Ik heb Amivedi ingelicht, heb de dierenambulance gemaild en een landelijke site van de dierenbescherming. Ook het asiel waar ie uit vandaan komt heb ik gemaild.

Morgen willen we gaan flyeren, hebben al een poster gemaakt maar onze printer is stuk dus we moeten tot morgen wachten.

Gisteren hebben we al continu in de buurt lopen zoeken maar tot op heden helaas zonder resultaat. Wie heeft er nog tips die er toe kunnen leiden dat we onze kat terug vinden?

Hij is hier pas een week maar we missen 'em!!!
quote:vla-flip schreef op 02 maart 2014 @ 15:07:

[...]

Bij het aflezen van een chip zie je alleen een chipnummer.

De eigenaar moet het betreffende gechipte dier z'n chipnummer ergens hebben laten inschrijven (NDG ligt het meest voor de hand) Als dat niet is gebeurd dan heeft die chip nml. helemaal geen nut, want met het nummer alleen kan men niet zoveel.

Heb je hem al als vermist opgegeven bij Marktplaats?Huh?? Ik moest mijn gegevens achterlaten toen ik mijn katten liet chippen. Zonder die gegevens had ik de chip ook niet gekregen.... (ik vroeg namelijk of ik die later door kon geven omdat het toen de vraag was of ik wel of niet zou verhuizen, dus ik wilde wachten tot ik mijn definitieve adres zou hebben, maar dat kon niet.... ik kon de gegevens wel weer later aanpassen maar ze moesten de chip op naam en adres registreren zeiden ze)
Ja kat staat op mijn naam. Ik heb mijn gegevens in het asiel moeten achterlaten en zij hebben er voor bezorgt dat alles op mijn naam staat. Ik heb het gisteravond voor de zekerheid gecheckt en alles klopte.

Advertentie plaatsen op marktplaats is inmiddels ook gebeurd. Bericht op FB is al heel veel keer gedeeld dus ik blijf goede hoop houden dat we hem snel weer thuis hebben!
Sterkte er mee ik heb ook een kat gehad die nooit meer terug is gekomen. nu een die niet buiten mag maar eerlijk die ontsnap ook wel eens. Alle komt ze gewoon terug omdat we haar al van kleins af aan hebben.
quote:slwhisper schreef op 02 maart 2014 @ 15:41:

[...]

Huh?? Ik moest mijn gegevens achterlaten toen ik mijn katten liet chippen. Zonder die gegevens had ik de chip ook niet gekregen.... (ik vroeg namelijk of ik die later door kon geven omdat het toen de vraag was of ik wel of niet zou verhuizen, dus ik wilde wachten tot ik mijn definitieve adres zou hebben, maar dat kon niet.... ik kon de gegevens wel weer later aanpassen maar ze moesten de chip op naam en adres registreren zeiden ze)

Omdat gebleken is dat vele mensen hun gechipte dier vergeten in te schrijven bij een databank, nemen gelukkig steeds meer dierenartspraktijken en asielmedewerkers deze taak uit voorzorg al over.

Er zullen echter nog genoeg ongeregistreerde dieren rondlopen (zolang ze bij de eigenaar zijn is dat geen punt, maar als ze verdwenen zijn, is dat meer dan vervelend)
Nog niets veranderd TO?

Al tips uit de buurt gekregen?

Hoop dat jullie hem snel vinden
Elke les, waar je van leert, maakt het pad vrij voor nog waardevollere lessen. Elke les, die je negeert, komt steeds weer terug.
Hoi dropje, lief dat je er naar vraagt. Antwoord is helaas nee Ik ben gisteren wel door een buurman die achter ons woont gehaald want die had hem gezien zei hij, maar helaas was hij al weg toen we aan kwamen.

Ik heb vandaag contact gehad net het asiel en zij hebben beloofd dat ze deze week ook nog komen zoeken/roepen bij mij in de buurt. Hun stemmen kent hij beter dan de onze, hij heeft bijna een jaar in het asiel gezeten. Bij ons was hij pas een week.

Als hij terug komt dan laat ik het zeker weten!!!
Laten we hopen op een goede afloop.

Heel veel sterkte
Elke les, waar je van leert, maakt het pad vrij voor nog waardevollere lessen. Elke les, die je negeert, komt steeds weer terug.
Yeah!!!! Goed nieuws, kat is sinds van middag weer thuis! Een oplettende buurtbewoner die een bericht van ons had gezien op een site voor vermiste en gevonden dieren heeft hem vanmiddag thuis gebracht. HAPPY!!!!!

Hij heeft zijn buikje vol gegeten en is in "zijn" stoel als een blok in slaap gevallen.
Gelukkig!! Knuffel en verwen hem maar lekker nadat je hem streng hebt toegesproken.
Fijn!

Super!!!!
Wat fijn! Nu maar hopen dat je hem voorlopig een beetje binnen kunt houden....

We hebben zelf een kitten van 6 maanden die ook de hele dat probeert te ontsnappen, echt lastig om binnen te houden nu
Ik zou proberen de tuin heel goed af te zetten zodat hij er niet meer uit kan. Hoef je niet meer bang te zijn voor ontsnappen en kan hij altijd naar buiten om een luchtje te scheppen.
Wat een boef. Die heeft de buurt verkend en weet nu waar hij woont.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Ik zie net dat de kat weer gezond thuis is, gelukkig maar!

Super leuk nieuws, ben blij voor je!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven