Kat verslaafd aan melk

17-03-2017 09:24 25 berichten
Hallo medeforummers,

Mijn kat heeft nu een aantal keer gezien dat ik kattenmelk voor haar uit de koelkast pak. Sindsdien denkt ze altijd als ik iets vloeibaars inschenk, dat ze kattenmelk krijgt en begint ze te mauwen. Hoe leer ik haar dat af?
Verslaafd? Welnee, ze vindt het gewoon lekker, plak niet alles wat menselijk is op dieren.

Gewoon stoppen met melk geven en water aanbieden.
Alle reacties Link kopieren
een schop geven ofzo?
don't forget that i'm fabulous, and you're not
Negeren als ze schooit. En dat volhouden. Ook als je wel kattenmelk wil geven, negeren als ze schooit. Pas geven als ze gestopt is met schooien. Dan zal ze leren dat schooien niet helpt.
moonlight: Hoezo is een comfortabele slip aandoen ook een must tijdens een wandeling? En als het die avond nou op meer uitloopt?
Verslaafd nogal Welnee ze vindt het gewoon lekker en katten leren snel dus na een paar keer heeft ze de melk aan de koelkast gelinkt. Gewoon negeren of desnoods wegjagen.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Nee is niet voor jou zeggen en dan een aai over haar/zijn bol.
Prrrr, mauw miawwwww.
Is wel slecht voor volwassenen katten he
Ik zou contact opnemen met een katten afkickkliniek. Daar weten ze er wel raad mee
Dit is een goede oefening voor als je later kinderen hebt.
Mijn kat doet hetzelfde, maar dan met antihaarbalpasta.

Ik geef hem op vast tijdstip, en voor de rest zeg ik duidelijk nee
quote:spinnekop schreef op 17 maart 2017 @ 09:32:

Is wel slecht voor volwassenen katten he

Speciale kattenmelk is niet slecht. Maar echt nodig is het ook niet.

Gewoon negeren dat gedrag.
Nothing happens for a reason
Waarom geef je kattenmelk? Dat is zelfs voor kittens niet nodig en voor volwassen katten gewoon slecht.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Als ik rond koken de keuken inloop rent mijn kat hard achterna.. jeej eten!!!!

Ik zeg dan nee, nog geen etens tijd voor jou... kijkt mij aan... wat?! ik nu geen eten.... ow.. snif.. ( maar blijft wel in de keuken op het opstapje zitten want stel je voor dat je toch wat krijgt..)

Gewoon negeren en nee zeggen.. ze denkt koelkast -'>melk.. geef je melk op vaste tijden?
quote:MwTheelepel schreef op 17 maart 2017 @ 09:29:

Verslaafd nogal Welnee ze vindt het gewoon lekker en katten leren snel dus na een paar keer heeft ze de melk aan de koelkast gelinkt. Gewoon negeren of desnoods wegjagen.Nou inderdaad, overdreven gedoe zeg.
quote:Fairytalelover schreef op 17 maart 2017 @ 09:26:

een schop geven ofzo?

Wat moet dat beest daarmee? De tuin doen of zo?

quote:MonicaG schreef op 17 maart 2017 @ 09:55:

[...]

Wat moet dat beest daarmee? De tuin doen of zo?

[afbeelding]

Zou wel handig zijn zeg!
Die van mij kunnen trouwens de klok lezen: ze krijgen elke dag eten om 8.00u en om 20.00u en vanaf 7.30u/19.30u lopen de dames continue tussen mij, hun voerbak en de bak waar ik hun eten bewaar.

Ondertussen zingen ze er complete opera's bij.

Die beesten zijn hoogbegaafd, 't is weer eens wat anders dan verslaafd
Wij hebben gewoon literpakken lactosevrije melk. Voor ons voor koffie, bakken en koken en ja, voor de katten. Er staat hier gewoon standaard een bakje melk. In het begin was dat bakje altijd in no-time leeg, maar dat is allang niet meer zo.

Dierenarts zei daarover; niet aanlengen met water.

Melk stremt in de maag, waardoor het een soort van kaas wordt. Als er water bij komt stremt het niet, ontstaan er vlokken en daardoor diarree. Dus áls je melk geeft, geef dan gewoon genoeg.

Vandaar hier thuis de literpakken, stuk goedkoper dan die flesjes van de dierenwinkel.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
quote:MonicaG schreef op 17 maart 2017 @ 09:58:

Die van mij kunnen trouwens de klok lezen: ze krijgen elke dag eten om 8.00u en om 20.00u en vanaf 7.30u/19.30u lopen de dames continue tussen mij, hun voerbak en de bak waar ik hun eten bewaar.

Die beesten zijn hoogbegaafd, 't is weer eens wat anders dan verslaafd

Nou he. Weten ze dondersgoed : eten als ik beneden kom na het douchen savonds

eten na de wekker in de ochtend (gaan een half uur van te voren al mauwen)

en idd melk uit de koelkast en snoep onder t aanrecht....

En kroelen als ik met m'n dekentje op de bank ga zitten
quote:MonicaG schreef op 17 maart 2017 @ 09:58:

Die beesten zijn hoogbegaafd, 't is weer eens wat anders dan verslaafd Grappig. Hier krijgen ze tussen 17.00 en 18.00 hun zachte voer. Vanaf een uur of 16.00 kan ik dus al niet meer opstaan en gaan lopen, want dan duikelen ze over elkaar heen en tussen mijn benen door om maar naar de keuken te komen.
Mijn kat drinkt altijd normale melk, ook vol, slagroom etc. Hij heeft nog nooit diarree gehad in negen jaar.
quote:MinkeDeWit schreef op 17 maart 2017 @ 11:04:

[...]

Grappig. Hier krijgen ze tussen 17.00 en 18.00 hun zachte voer. Vanaf een uur of 16.00 kan ik dus al niet meer opstaan en gaan lopen, want dan duikelen ze over elkaar heen en tussen mijn benen door om maar naar de keuken te komen.

Same here.

Maar dat gaat gepaard met echt ook een complete hysterie...Helemaal gek word ik er van en ik zo dat dus zo ontzettend graag willen afleren. Eten krijgen ze toch écht wel, daar hoeven ze niet om te zeuren.
quote:Yakatani schreef op 17 maart 2017 @ 11:06:

Mijn kat drinkt altijd normale melk, ook vol, slagroom etc. Hij heeft nog nooit diarree gehad in negen jaar.

Klopt. Als je altijd melk geeft verdwijnt het enzym dat lactose verteert niet uit het bloed Pas als je een poos stopt met melk geven en het dan weer geeft is het een probleem.

Gezond is het niet persé trouwens. Slagroom al helemaal niet.
quote:MinkeDeWit schreef op 17 maart 2017 @ 11:04:

[...]

Grappig. Hier krijgen ze tussen 17.00 en 18.00 hun zachte voer. Vanaf een uur of 16.00 kan ik dus al niet meer opstaan en gaan lopen, want dan duikelen ze over elkaar heen en tussen mijn benen door om maar naar de keuken te komen.

Als mijn buren op vakantie zijn, geef ik hun katten eten.

Paar weken geleden geleden waren zij een middag weg en ik was aan het koken. Sjips, geen uien meer. Appje naar buuf, of ik bij haar een ui mocht halen.

Kom binnen, buitelen de katten over elkaar heen, draaien om mijn benen...

Personeel weg + Ceylon binnen met sleutel = Eten.

Heel eenvoudige kattenlogica
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Bedankt iedereen, negeren is dus de boodschap. Ik geef het haar omdat ze er compleet verzot op is, maar echt niet iedere week. Het is puur omdat ze het zo lekker vindt, maar als ze zich als een prinsesje gaat gedragen dan komt die melk er een paar maanden niet meer in. En mocht ik het weer gaan geven, dan zorg ik dat ze eerst de kamer uit is en dan ineens een klaarstaand bakje vindt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven