Kat verwennen

14-10-2010 15:07 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal

Ik heb een heel lief poesje in huis, die ik graag verwen af en toe. Alleen, het blijft bij snoepjes uit de winkel en kattenmelk.

Eigenlijk zou ik graag wat vers aan mijn poezewoezeltje geven maar ik weet niet wat ze wel en niet mogen eten. Muv varkensvlees en chocola, dat is me heel duidelijk (dat ze daar flink ziek van kunnen worden en dood aan kunnen gaan).

Dus ik zat te denken bij de vishandel een lekker visje voor mijn poes te regelen maar ik weet eigenlijk niet wat mag, en hoeveel en of er ook nog andere opties zijn.

Hebben jullie tips?
Mijn katten doen een moord voor gekookte kipfilet, hart voor de kat (ook bij een supermarkt vers te krijgen of de slager), en witvis koken.

Die 3 dingen daar zijn ze zo gek van. Nadeel is dat ze de dagen erna wat moeilijk eten want dan denken ze, ja we willen wat we gister hadden.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Gewoon bij de supermarkt zo'n bevroren pakje koolvis halen.

Opzetten in een pannetje water, 10 minuutjes koken, in een bakje doen, met wat van het kookvocht. Maak de vis wel klein en laat vooral afkoeln voor je het geeft!
Nope
Oja en een nadeel is, als je kipfilet of wit/koolvis maakt voor jezelf denken ze ook dat het voor hun is.

Ik heb een kat gehad die trouwens een hard gekookt eitje lekker vond maar deze katten niet.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Je kat hoeft op zich niets anders hoor. T is meer voor je eigen gevoel dan voor je kat...

Wat geef je hem nu te eten? alleen brokjes of ook natvoer?

Hier krijgen ze nl heel af en toe natvoer.

Vis begin ik niet meer aan, ik heb mijn jongste 1 piepklein stukje vis gegeven en het heeft me meer dan 200 euro gekost bij de dierenarts, omdat hij er maar van bleef spugen. Dat stukje vis was graatloos en gebakken in de oven zonder olie/kruiden.
vroeger kookte mijn moeder weleens witvis voor de katten, die geur associeerde ik met kattenvoer, zelf aten we nooit witvis.

Jaren later zat ik een vliegtuig, daar kwam de maaltijd...witvis, ik trok wit weg, jagh kattenvoer.....

maar idd witvis, lekkerbekje, ham etc vinden ze heerlijk

Of van die gedroogde minivisjes, daar zijn de onze gek op.
Poezewoezeltje... en dan zeggen ze dat de horropijlert erg is .
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Potsiedikkie, ham is niet zo'n goed idee he. Dat is varkensvlees en daar kan een bacterie in zitten waar mensen geen last van hebben maar katten wel. (voor het precieze verhaal moet je het even opzoeken)

Stukje_cake; ze heeft nu altijd beschikking tot brokjes (Royal Canin Persian) en elke avond rond kwart voor 6 krijgt ze een beetje natvoer van Gourmet (zo'n zakje).

Soms krijgt ze wat melk (wel een keer in de week) en elke avond mag ze of tempations van Whiskas of Cat-stick bits van Vitakraft.

Ja ze eet veel maar het is een erg dun katje, ze moet wat aankomen.

Hart voor de kat? Ik zie wel eens hart liggen voor honden maar voor katten heb ik dat nooit gezien.

Ik zal eens kijken met dat witvis. Opzich eet ze alles, behalve andere brokjes (zelfs niet binnen het Royal Canin assortiment)
quote:potsiedikkie schreef op 14 oktober 2010 @ 15:14:

maar idd witvis, lekkerbekje, ham etc vinden ze heerlijk

Of van die gedroogde minivisjes, daar zijn de onze gek op.

Lekkerbekkie is toch gefrituurd? Dat zou ik niet doen.

Gedroogde minivisjes, oja, vorige kat vond dat ook lekker maar ik heb per ongeluk de mijne die lekkere snoepjes uit Duitsland gegeven en het blijkt bij iedereen zo te zijn dat ze erna niets anders meer willen. Hier idem. Heel vervelend gezien ik niet vlakbij Duitsland woon.
Iedereen een voorkeur Nouschi, mijn poes heeft vele namen.
Katten hier krijgen stukjes (rauwe) kipfilet die over zijn als ik kipfilet aan het snijden ben, zijn ze echt razend op! En stukjes rauwe bacon.
Mini visjes uit Duitsland, MV?
quote:Puccini schreef op 14 oktober 2010 @ 15:22:

Iedereen een voorkeur Nouschi, mijn poes heeft vele namen.

There are too many levels of wrong in this......

Nouschi, neem je deze als motto / tegeltje voor op de wc? Please?
Bij mij heet het " hart dierenvoeding" . Maar bij de slager vraag ik hart voor de kat en idem als in de supermarkt krijg je het al gesneden.

Hart voor de kat zal wel hetzelfde zijn als voor de hond, bedoel alleen, je hebt ook organenvlees die voor mensen zijn. Ja ik eet zelf geen organenvlees dus misschien dat ik het daarom zo zeg.
quote:Puccini schreef op 14 oktober 2010 @ 15:22:

Mini visjes uit Duitsland, MV?Nee die snoepjes-stengels, van de aldi en de lidl. En ik ben echt niet de enige katteneigenaar met katten die niets meer anders willen, even de foto opzoeken.
Ik heb meerdere betere foto' s nog hoop ik maar pc was gecrashed dus even snel deze foto gepakt. Zijn van die sticks die er in 4 smaken zijn. Maar het is zo verslavend dat mijn katten nu dus geen enkel ander snoepje meer willen.

Niet helemaal duidelijk.
Mijn katten eten 2x per dag Royal Canin Fit 32. Snoep of iets dergelijks krijgen ze niet (als ze er behoefte aan hebben jatten ze het wel van het aanrecht of tafel ) Als ik mijn katten wil verwennen dan geef ik ze een extra dikke knuffel, mogen ze even op het grote bed liggen of schuif ik ze met een flinke vaart door de kamer en dat vinden ze geweldig.

Met snoep oid zorg ik alleen maar voor dikke katten.
Die van mij krijgt af en toe gerookte zalm en/of haring.
Die van mij krijgt alleen brokjes van Tom Poes.

Verder vangt ze muizen en mollen.

Af en toe een beetje vlees of vis wat over is van ons eten.

En dat is het.

Ik heb wel een gezonde poes zonder overgewicht waarmee ik nog nooit bij de dierearts ben geweest.
Ik geef ze muv varkensvlees alles rauw, en ook kleine (dode) prooidieren zoals kuiken en muizen.

Met koken verdwijnen vele voedingsstoffen en een tussendoortje gaat hier wel van de hoofdmaaltijd af (kat op dieet is een crime )

En door het koken worden de botjes/graatjes hard waardoor ze niet meer verteerd kunnen worden. Als het rauw is (bv kippenbout) dan versplinterd het niet. Kan dus geen kwaad al is het raadzaam er wel bij te blijven als de kat voor het eerst zoiets krijgt.

Als je op Zoo+ kijkt vind je legio snoepjes. Sommige katten vinden een hondenkauwstaafje ook lekker. En kattengras is natuurlijk ook een verwennerij, al kun je dan altijd hebben staan natuurlijk.
quote:SeptemberGirl schreef op 14 oktober 2010 @ 15:23:

[...]

There are too many levels of wrong in this......

Nouschi, neem je deze als motto / tegeltje voor op de wc? Please? Hij is goehoed maar ik sla even over.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:nouschi schreef op 14 oktober 2010 @ 15:17:

Poezewoezeltje... en dan zeggen ze dat de horropijlert erg is .

Als TO wat titel betreft had gekozen voor "Poes verwennen" hadden veel meer forummers dit topic aangeklikt......
quote:quattro35 schreef op 14 oktober 2010 @ 22:52:

[...]

Als TO wat titel betreft had gekozen voor "Poes verwennen" hadden veel meer forummers dit topic aangeklikt......Absoluut gemiste kans.
quote:SeptemberGirl schreef op 14 oktober 2010 @ 15:22:

Katten hier krijgen stukjes (rauwe) kipfilet die over zijn als ik kipfilet aan het snijden ben, zijn ze echt razend op! En stukjes rauwe bacon.Ik wist ook niet dat katten varkensvlees mochten en geef mijn poes weleens zo'n vetrandje van de bacon maar septembergirl dit is dus niet handig blijkbaar!
Mijn katje moest ook beetje bijkomen qua gewicht en is net als die van jou een langhaartje (RC Persian dus neem aan dat je pers hebt?) Mijn katje krijgt als ik haar wil verwennen Almo Nature zalm/kip of tonijn.Dat is echt volgens mij minder zout dan lekkerbekje oid...Google maar eens...

Ook vind ze de snoepjes van whiskas (zalm) erg lekker.

Sheba kreeg ze vroeger maar nav voedselallergie mag ik dat helaas niet meer geven.

Wat voor haar echt de verwen topper is geweest ( maar niet qua voedsel) was de catit waterbol. Ze drinkt echt veel beter en speelt ermee als een kindje in een pierenbadje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven