Kat wegjagen

21-08-2012 15:33 243 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds een maandje wonen mijn vriend en ik in een nieuwe woning. Al vrij snel merkten we dat er een stel op de hoek woont met een stuk of 6 katten, die constant in onze tuin zitten. De meeste komen alleen af en toe even kijken, maar eentje zit eigenljk de hele dag bij ons in de tuin. Dit vinden we vervelend om 2 redenen: ten eerste poept dat beest dus ook in onze tuin, en ten tweede, dit vinden we het ergste, valt dat beest onze konijnen aan. De konijnen zitten in een hok met een ren eraan, maar door die kat durven ze niet meer in de ren en ook het ' open gedeelte' van het hok komen ze niet meer. Alleen nog in het kleine nachthok. Als ze wel even uit het nachthok komen, om te eten bijvoorbeeld, zitten ze enorm hard te trillen en bij het minste geluidje vluchten ze al weg. Zo zielig. Het hok en de ren zijn afgesloten, dus de kat kan er niet in, maar het is wel heel bedreigend dat die kat er constant rondom loopt, op de ren gaat zitten en door de tralies zit te hengelen met zijn poot. We hebben al van alles geprobeerd om die kat weg te jagen, maar het helpt allemaal niet. Zodra we weer binnen zijn gaat die kat weer naar de konijnen toe. Ik zit nu te denken om naar de buren te gaan, maar ja, ik heb geen bewijs dat het hun kat is. Hoewel ik het wel denk, want ik heb hem wel vaker bij hun huis gezien, en het is het enige huis in de buurt die katten heeft voor zover we weten. Wat kunnen we doen om die kat blijvend uit de tuin te jagen?
quote:little_pickle schreef op 21 augustus 2012 @ 17:41:

Bullshit (okee, catshit dan)

Buren horen bij voorkeur geen last te hebben van jou en je huisdieren. prioriteit moet altijd zijn om dat te voorkomen. Bij katten is dat redelijk te doen, maar vrij moeilijk en nooit 100%. Maar het moet wel je streven zijn.

Ik schaam me altijd kapot als de buren vertellen dat onze kat in hun tuin heeft gescheten. zo hoort het niet te zijn.

Hier ben ik het dus helemaal mee eens. Zoveel last als TO heeft, dat is abnormaal. Een kat moet overigens ook graag thuis willen zijn en niet alleen maar daar wat gaan vreten, die van mij komt geregeld binnen gewandeld om te laten zien wat ze gevangen heeft ( meestal leeft dat dan nog, ieuww) , of om zomaar wat te mauwen, maar dat is weer een ander puntje.

Ik vind wel dat mensen verantwoordelijk zijn voor hun dieren maar ik vind ook in dat andere mensen in staat moeten zijn om te accepteren dat het de 100% niet altijd lukt.
Nog even ot: heb je het al aan die buren gevraagd? zij kennen hun kat, of kunnen verifiëren dat het hun kat is en je misschien helpen? Ik heb eigenlijk nog nooit meegemaakt dat als ik ergens met een vraag kwam, dat daar negatief op werd gereageerd.
Ik vind t prima dat die katten soms in mn tuin zitten.Ik vind het alleen niet leuk dat ze mijn met veel zorg omgeschoffelde en beplante tuintje openkrabben, de plantjes vernielen en er in schijten :( Met dit warme weer stinkt het vreselijk en er komen vliegen op af! Dan sta ik de kak van een ander zn kat op te ruimen en daar word ik NIET vrolijk van.

Ik ga eens uitzoeken of peper strooien helpt.
Zeg maar Spijker.
Als je dan al persé je katten in de tuin wil laten,span er dan een stevig net over.

Het net kost geen vermogen ( en zo wel.. jij kiest ervoor om je kat buitendeurs te laten gaan ) je hebt geen kans op boze buren én misschien wél zo belangrijk,er is 0,0% kans dat je je kat vergiftigd terug vind want hij komt niet buiten JOUW tuin.

De vergelijking met auto's en andere dingen vind ik nergens op slaan,je kiest voor een dier dan zorg je ook dat een ander er geen last van heeft.

Zoals ik eerder al schreef,gruwelijkheden tegen de katten zelf zijn niet van toepassing,pak dan de eigenaar (wat harder) aan..

Het zou toch te gek voor woorden zijn dat wanneer een buur een tuin - met vijver - heeft de buurkat er de koikarpers uit jat en de katteneigenaar er niet voor uit komt maar de eigenaar van de vijver maatregelen moet nemen om de kat buiten ZIJN tuin en vijver te houden...
quote:dunschiller schreef op 21 augustus 2012 @ 18:24:

Als je dan al persé je katten in de tuin wil laten,span er dan een stevig net over.

Het net kost geen vermogen ( en zo wel.. jij kiest ervoor om je kat buitendeurs te laten gaan ) je hebt geen kans op boze buren én misschien wél zo belangrijk,er is 0,0% kans dat je je kat vergiftigd terug vind want hij komt niet buiten JOUW tuin.

De vergelijking met auto's en andere dingen vind ik nergens op slaan,je kiest voor een dier dan zorg je ook dat een ander er geen last van heeft.

Zoals ik eerder al schreef,gruwelijkheden tegen de katten zelf zijn niet van toepassing,pak dan de eigenaar (wat harder) aan..

Het zou toch te gek voor woorden zijn dat wanneer een buur een tuin - met vijver - heeft de buurkat er de koikarpers uit jat en de katteneigenaar er niet voor uit komt maar de eigenaar van de vijver maatregelen moet nemen om de kat buiten ZIJN tuin en vijver te houden...

Ik heb geen tuin of balkon. Mijn buren ook niet trouwens. Ik had wel een tuin, maar aangezien er nooit klachten geweest zijn, of überhaupt iets negatiefs te horen was over mijn kat, heb ik daar nooit bij stil gestaan.

Nu is mijn kat intussen een buitenkat die voornamelijk binnen is, omdat de andere katten op straat veel dominanter zijn, maar wel een die buiten komt dus. Op straat. Ik zou het echt heel zielig vinden om mijn kat opeens binnen te houden op die 50m2.

Een kattenhater/ iemand die katten heel eng vindt zou wel heel dom zijn trouwens om hier te gaan wonen. 1 op de 2 of 3 huishoudens heeft een kat en al die beesten hangen rond op straat. Net zoals het vrij dom zou zijn als ik in een kinderrijke buurt zou gaan wonen, of tussen de bejaarden, of in een tokkiewijk.
quote:Dana schreef op 21 augustus 2012 @ 18:08:

Ik moet de eerste automobilist nog tegenkomen die rekening houdt met mijn longaandoening (en die van anderen). Ze rijden overal gewoon door woonwijken heen met hun vervuilende bakken, trekken zich echt niets aan van de gezondheid van mens en dier. Wat denk je dat het met de ontwikkeling van kinderlongetjes doet, altijd maar in de uitlaatgassen te zitten?

Maar dan gaan je eigen woorden toch ook op?

quote:Dana schreef op 21 augustus 2012 @ 17:23:

Verkas dan naar een hutje op de hei, als je geen last wilt hebben van.... *vul maar in*

Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:himalaya schreef op 21 augustus 2012 @ 18:54:

[...]

Maar dan gaan je eigen woorden toch ook op?

[...]

Juist, dat is precies de reden dat ik toch maar niet al auto's verjagend en vernielend door de straten trek. Dat probeer ik nou juist duidelijk te maken.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Reigers.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Ik heb twee katten maar wil beslist niet dat de buren er last van hebben, of ze iets aandoen. Daarom hebben wij schuttingen en hierop schrikdraad, onze katten komen er niet uit en vreemde katten er niet in. Kost wat maar dan heb je een 100% oplossing.
Ignorance is bliss
quote:flute schreef op 21 augustus 2012 @ 19:41:

Ik heb twee katten maar wil beslist niet dat de buren er last van hebben, of ze iets aandoen. Daarom hebben wij schuttingen en hierop schrikdraad, onze katten komen er niet uit en vreemde katten er niet in. Kost wat maar dan heb je een 100% oplossing.

En heb je dan ook nog een uitgebreid activiteitenprogramma voor je katten of mogen ze zich de rest van hun leven het schompes vervelen?

Verveling is een enorm wijdverbreid en onderschat probleem bij huisdieren.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
quote:Dana schreef op 21 augustus 2012 @ 19:46:

[...]

En heb je dan ook nog een uitgebreid activiteitenprogramma voor je katten of mogen ze zich de rest van hun leven het schompes vervelen?

Verveling is een enorm wijdverbreid en onderschat probleem bij huisdieren.Als een dier niet gemaakt is om thuis te zitten of als je het dier niet de nodige stimulans kan geven, dan moet je ook dat dier niet in huis nemen. Ik koop toch ook geen paard als ik op een appartementje woon? En ik ga al helemaal niet eisen dat het paard dan maar in de tuin van de buren moet kunnen rondlopen.
Binnenkatten zijn niet anders gewent dat binnen zitten dus een tuin met schrikdraad lijkt mij een luxe oplossing hiervoor. Jij hebt dus liever dat je katten de buren lastig vallen? Mijn katten hebben het goed maar denk wat je wilt.
Ignorance is bliss
quote:flute schreef op 21 augustus 2012 @ 20:44:

Binnenkatten zijn niet anders gewent dat binnen zitten dus een tuin met schrikdraad lijkt mij een luxe oplossing hiervoor. Jij hebt dus liever dat je katten de buren lastig vallen? Mijn katten hebben het goed maar denk wat je wilt.Ik heb geen katten en ik stel je alleen maar een vraag. Meer niet.
quote:nephthys schreef op 21 augustus 2012 @ 19:57:

[...]

Als een dier niet gemaakt is om thuis te zitten of als je het dier niet de nodige stimulans kan geven, dan moet je ook dat dier niet in huis nemen. Ik koop toch ook geen paard als ik op een appartementje woon? En ik ga al helemaal niet eisen dat het paard dan maar in de tuin van de buren moet kunnen rondlopen.Nogmaals: het is ook belachelijk om met een auto door een woonwijk te rijden, dat kost mensenlevens. Maar dat kan ik duizend keer roepen, het zal niet helpen want die auto's zijn er toch. Dus omdat ik er last van heb, moet ik me aanpassen (of ver van de bewoonde wereld gaan wonen). Zo is het voor jullie ook: zeuren helpt niet, die katten zijn er nou eenmaal. Dus pas je aan of ga ergens wonen waar ze niet zijn. Heel simpel. Tenzij je ervan geniet om je eraan te ergeren natuurlijk, daar verdenk ik een hoop mensen wel van eigenlijk.
Wees trouwens blij dat er zoveel katten rondlopen, ik wil het gehuil niet horen als er een muizen- en rattenplaag door jullie tuintjes zou scharrelen.
quote:Dana schreef op 21 augustus 2012 @ 20:50:

[...]

Nogmaals: het is ook belachelijk om met een auto door een woonwijk te rijden, dat kost mensenlevens. Maar dat kan ik duizend keer roepen, het zal niet helpen want die auto's zijn er toch. Dus omdat ik er last van heb, moet ik me aanpassen (of ver van de bewoonde wereld gaan wonen). Zo is het voor jullie ook: zeuren helpt niet, die katten zijn er nou eenmaal. Dus pas je aan of ga ergens wonen waar ze niet zijn. Heel simpel. Tenzij je ervan geniet om je eraan te ergeren natuurlijk, daar verdenk ik een hoop mensen wel van eigenlijk.

Wat een domme vergelijking. Als iedereen de regels volgt en zijn verantwoordelijkheid neemt, kan je gerust autorijden zonder dat er doden vallen.

Het is inderdaad zo dat je je aan veel kan ergeren, zoals bijvoorbeeld aan luid spelende kinderen, maar zolang het niet midden in de nacht is, mogen ze dat nu eenmaal en zorgen ze volgens de wet geen overlast. Huisdieren die je eigendom beschadigen vind ik een totaal andere zaak. Ik zal me bijvoorbeeld niet ergeren aan katten die door mijn tuin wandelen, maar wel als ze inderdaad overal beginnen te schijten, alles kapotmaken etc..

Ik mag hopen dat dat verschil qua overlast voor de meeste mensen toch duidelijk moet zijn.
Helemaal geen domme vergelijking. Al die uitlaatgassen en fijnstoffen worden gewoon de tuinen ingeblazen, hoor. Astma is onderhand volksziekte nummer 1 of zo, zeker bij kinderen die in grote steden met veel verkeer wonen.

Maar je begrijpt kennelijk mijn punt niet: ik heb last van die auto's (en dat kost de samenleving trouwens een flinke duit aan medische uitgaven, maar dat terzijde), maar geen haar op mijn hoof die eraan denkt om ze daarom maar te gaan wegjagen en vernielen. Ik zou wel willen hoor, daar niet van, maar ik weet dat het toch geen zin heeft want zolang de brandstoffencrisis nog niet op een hoogtepunt is zijn mensen er toch niet uit te branden.

Zo is het ook met katten. Je kunt je er tot in het oneindige over opvreten en weet ik wat voor plannen bedenken om ze op te sluiten, maar het is een illusie om te denken dat er nu ineens geen katten meer in woonwijken rond zullen lopen.

Dát is de vergelijking die ik wil trekken. En volgens mij had ik dat al een paar keer uitgelegd vandaag....
quote:dunschiller schreef op 21 augustus 2012 @ 18:24:

Helemaal mee eens. Bij iedereen had ik dat inderdaad gedaan, met excuses, bosje bloemen en vergoeding voor een nieuwe Koi erbij. Maar nou nét bij deze mensen niet.....
En dan heb je ook nog zwerfkatten......
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Dana was een beetje heftige reactie miss, niet persoonlijk bedoeld. Mijn katten zijn al wat ouder en slapen grootste deel vd dag. Ze krijgen verder zodra wij thuis zijn veel aandacht en ik denk (hoop) dat ze zo happy zijn.
Ignorance is bliss
spons...ghe nog beter idee idd ;)

Toen ik zwanger was kon ik niet in de tuin werken door de kattenschijt; risico op toxoplasmose en een ernstig gehandicapt kind.

Nu kan dochterlief niet in de tuin spelen met haar schepje en harkje

Ik mishandel dieren niet ik zou graag middels viezigheid op de kat te smeren (waar ie geen.miskramen of mogelijke infecties vn krijgt)de eigenaar duidelijk maken dat ik inMIJN tuin ZIJN schijtende (!) kat niet meer duldt.

gif en sponzen gaan mij te ver zo lulli als ergens een 5 jarig meisje zit te huilen omdat poekie niet meer terugkomt van de dierenarts

Hulde voor flute trouwens er zijn nog sociale eigenaren van HUIS dieren
Ik vond 't niet heftig hoor, Flute. Ik heb sowieso niet snel last van hard feelings op een forum.
quote:Booyahh schreef op 21 augustus 2012 @ 21:43:

spons...ghe nog beter idee idd ;)

Toen ik zwanger was kon ik niet in de tuin werken door de kattenschijt; risico op toxoplasmose en een ernstig gehandicapt kind.

Nu kan dochterlief niet in de tuin spelen met haar schepje en harkje

Ik mishandel dieren niet ik zou graag middels viezigheid op de kat te smeren (waar ie geen.miskramen of mogelijke infecties vn krijgt)de eigenaar duidelijk maken dat ik inMIJN tuin ZIJN schijtende (!) kat niet meer duldt.

gif en sponzen gaan mij te ver zo lulli als ergens een 5 jarig meisje zit te huilen omdat poekie niet meer terugkomt van de dierenarts

Hulde voor flute trouwens er zijn nog sociale eigenaren van HUIS dieren

En dan denk jij dat een katteneigenaar zoiets begrijpt?

Dus als ik last zou hebben van kinderen die in mijn tuin komen (ik noem maar een zijstraat, zat mensen gehoord die daar weer over klagen) dan pak ik een peuter bij kop en kont, smeer 'm in met vieze plakzooi en dan begrijp jij als ouder dat ik daarmee wil zeggen: houd je kind uit mijn tuin?

Ik weet echt niet of ik nou moet lachen of huilen om zoveel on-logica...
quote:Dana schreef op 21 augustus 2012 @ 21:04:

Helemaal geen domme vergelijking. Al die uitlaatgassen en fijnstoffen worden gewoon de tuinen ingeblazen, hoor. Astma is onderhand volksziekte nummer 1 of zo, zeker bij kinderen die in grote steden met veel verkeer wonen.

Maar je begrijpt kennelijk mijn punt niet: ik heb last van die auto's (en dat kost de samenleving trouwens een flinke duit aan medische uitgaven, maar dat terzijde), maar geen haar op mijn hoof die eraan denkt om ze daarom maar te gaan wegjagen en vernielen. Ik zou wel willen hoor, daar niet van, maar ik weet dat het toch geen zin heeft want zolang de brandstoffencrisis nog niet op een hoogtepunt is zijn mensen er toch niet uit te branden.

Zo is het ook met katten. Je kunt je er tot in het oneindige over opvreten en weet ik wat voor plannen bedenken om ze op te sluiten, maar het is een illusie om te denken dat er nu ineens geen katten meer in woonwijken rond zullen lopen.

Dát is de vergelijking die ik wil trekken. En volgens mij had ik dat al een paar keer uitgelegd vandaag....

Sorry, maar ik vind de vergelijking nog altijd niet helemaal terecht.

Het verschil tussen de autos en de katten is dat de ene je eigendom betreedt en de andere niet. Stel dat ik allergisch ben aan kattenhaar, dan kan ik niets beginnen tegen kattenhaar dat in de lucht hangt. Dat is net zoals de uitlaatgassen, spijtig maar helaas.

Als een auto op jouw eigendom toertjes zit te rijden met olielekken en overmatige rookontwikkeling, dan heb je wel het recht om de eigenaar aan te spreken.

En ik zeg ook niet dat je de katten iets moet aandoen, maar ik vind wel dat als je de eigenaar aanspreekt, hij er iets aan moet doen. Omdat je in je recht staat als de kat je eigendom beschadigd.

Vroeger mochten honden ook gewoon overal hun behoefte doen en vrij rondlopen, en mensen overal binnen roken. Daar zijn nu gelukkig ook regels voor, ik zie niet in waarom dat voor katten anders zou moeten zijn dan voor honden. Alle huisdieren zouden volgens dezelfde regels gebonden moeten zijn.

Ik ken trouwens verschillende mensen die hun katten wel binnen hun eigen tuin/huis houden. Dus het is geen kwestie van niet kunnen.
Ksssst, kkkkkssssst, KKKKSSSSSSSSTTTT!

En dat dan weer wel met een hoop gespring, gefladder en geren erbij. De katten weten inmiddels dat ze niet welkom zijn. Ze komen nog wel maar sluipen inmiddels enorm op hun hoede door de tuin. Ik zet nog even door, ik ben er bijna denk ik.

O, en inderdaad afrikaantjes. De bloemetjes dus hè. Iemand zei het al. Helpt inderdaad.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven