kater met rare persoonlijkheid

22-09-2013 19:48 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
*
anoniem_171308 wijzigde dit bericht op 26-02-2014 22:37
Reden: *
% gewijzigd
Is de kater gecastreerd? Dat kan vaak ook de reden zijn dat ze wegblijven
*
anoniem_171308 wijzigde dit bericht op 26-02-2014 22:37
% gewijzigd
Ziet er naar uit dat hij op zijn vader lijkt....Lijkt me trouwens wel een leuk eigenwijs beest...

Verder heb ik wel katten met een gebruiksaanwijzing , die hebben een naar verleden, maar ze gaan er niet vandoor....ze kijken wel uit...
iedereen accepteert me zoals ik ben-nu ik nog Loesje
Tja het lijkt er op dat hij goed de weg kent en lekker eigenwijs zijn eigen gang gaat.

Is ook geen dier om binnen te houden als ik het zo lees. Volgens mij kun je maar één ding doen: Je hart vasthouden dat alles goed gaat en hem laten genieten van zijn leven (zoals hij nu doet)

Ik herken het gedrag enorm wat jij beschrijft: dominant een plek op schoot eisen/nemen en een mep uitdelen als je nét op dat verkeerde plekje aait.

En de mijne is een gevonden zwerver met ook zwervers als ouder.

Aard van het beestje.

Maar dat is ook juist wat ik zo aantrekkelijk vind. Die eigenwijzigheid
Katten hebben geen baasjes zeggen ze maar lakeien.

En dat is niet voor niks hihi. Bij ons ook echt koppen tegen je hand (ook als je thee vast hebt) omdat hij geaaid wilt/ moet worden. En tekens blijven zeuren erom als hij nog niet genoeg heeft gehad. Gaat ook boven op ipad of boek of papieren liggen als ik aan het werk ben.

Mijne bijt dan niet als hij genoeg geaaid is want is simpelweg nooit genoeg geaaid hihi....Man gaat soms bewust naar voren zitten omdat kater anders altijd bij hem op schoot kruipt.

Die van mijn ouders die beet wel als hij het genoeg vond. Tja wel duidelijk toch??

Is dus niet raar wat tie doet. Lekker een kroelkat! Enne dat jagen, heerlijk!!!
Dat weglopen weet ik niet, ik ken nog een kat die dat vaak doet.

Denk niet dat het te maken heeft dat ie je niet mag hoor .

De rest is normaal, hij lijkt mij een pittig beestje.

Je zegt dat hij bijv. geknuffeld wil worden en dan ineens vanuit het niets kan gaan bijten.

Weet je zeker dat het echt vanuit het niet is? Katten spreken uiteraard onze taal niet, maar communiceren vooral met lichaamstaal.

Helaas ziet lang niet iedereen dat.

Bijvoorbeeld als hij met zn staart begint te zwiepen is dat een teken dat hij het zat is. Als je daar niet op reageert en vrolijk doorgaat kan je een haal krijgen. Hij heeft je immers gewaarschuwd.

Iets anders zijn de oren: als de kat zich ok voelt staan ze overeind, bewegen soms wat.

Bij angst gaan ze plat in de nek en als ze boos zijn ook zoiets.

Je kan het ff googlen, lichaamstaal bij katten.
Hahaha. Ik heb twee kater broertjes van dat soort. Die komen en gaan wanneer ze willen. Een van de beide kan wel eens een uithaal doen als het hem niet zint. De ander gaat liggen waar hij wil en zie hem dan maar weg te krijgen. Als ik in de buurt ben komen ze op geen een tafel. Als ik weg ga staan ze me op de tafel uit te zwaaien zeg maar hahah. Ze nemen elke dag hun trofeeën mee naar huis. Ratten mollen vogels muizen enz. Ze mauwen net zolang tot ik hun meegenomen schatten bewonder. Als het raam open staat nemen ze het zelf mee naar binnen. Gefeliciteerd. Je hebt geen beest met raar karakter. Je hebt een echte kat. Hahahah.
Wilde wel geaaid en geknuffeld maar het kon en kan ook opeens klaar zijn en dan krijg je een haal of beet.

Lekker zeg, dat is nauwelijks een huisdier te noemen, eerder halfwild. Dergelijke dieren zijn alleen maar leuk in de American Home Videos zaterdags op SBS6. Dan denk ik: niet doen niet doen niet doen want je herkent de lichaamstaal van het beest en dan doen ze het toch en dan krijgen ze een rothaal. Genieten!
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
*
anoniem_171308 wijzigde dit bericht op 26-02-2014 22:38
% gewijzigd
*
% gewijzigd
quote:janna1986 schreef op 22 september 2013 @ 20:49:

als hij dan toch een keer nat is geregend komt hij jankend binnen en blijft piepen tot wij met een handdoek hem afdrogen, en dan heeeeel lief doen en hard spinnen haha. .

Dat doet de mijne ook! Niets lekkerder dan afrousen met een handdoek

Ik hoop dat je monster snel weer thuis is (ik moet de mijne ook nog binnen zien te krijgen)
quote:janna1986 schreef op 22 september 2013 @ 20:51:

[...]

Ja we kennen zijn lichaamstaal wel, inderdaad zwiepen met staart enzo, maar ja als hij eens binnen is vinden wij het ook leuk om een keer hem te kunnen aaien ( waar een kat voor is haha ) we pesten hem ook graag terug

Ben jij mij? Ik klier ook vaak even door. Wetende dat ik dan een mep of een beetje krijg.

Dan zeg ik ook tegen hem "tja had je maar geen kat moeten worden"
Katergedrag

Deed die rooie hier ook, nu niet meer, maar daar is hij nu ook te oud voor.
*
% gewijzigd
Haha... over een jaartje of 10/12 zal het minder worden. Rooie is nu 15
*
% gewijzigd
Heel herkenbaar incl. het langere weg zijn. Die van ons is met regelmaat ook wat dagen achter elkaar weg, komt aaaaaaaltijd weer terug .

Kan ook heel chago zijn en bepaalt zelf. Ik ben gek op hem. Hij is nu net weer naar buiten!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven