Katten drie dagen alleen?

22-01-2014 18:40 130 berichten
Zouden jullie je katten drie dagen (vrijdagmiddag-maandagochtend) alleen thuis laten, zonder dat iemand komt kijken? Zo ja, wat zet je dan precies voor ze klaar? Extra bakken water, voerbakje met tijdslot?

Mijn eigen katten gaan naar het pension, maar ik werd wel een beetje meewarig aangekeken toen ik dat vertelde. Mijn zwager beweerde ook dat het minder stressvol is voor de katten om drie dagen alleen thuis te zijn dan om naar het pension te gaan.

Ik zit dan ook een beetje met de kattenbakken. Zus en zwager hebben er een voor 2 katten, en die katten gaan er dan ook nog op als hij vies is. Mijn katten zoeken bij wijze van spreken al een andere plek als er een drol in ligt, en dan heb ik nog twee bakken voor 2 katten.
Het is aan de baasjes om te bepalen welk risico ze nemen met hun kat. Wat je ook doet, er is altijd een risico.

Wij houden onze kat altijd binnen. Haar levensverwachting is daardoor al met 50% gestegen. Want we stellen haar niet bloot aan auto's, honden en kattenhaters. Zijn we dan statistisch gezien grote dierenmishandelaars als we haar af en toe een dag of 2/3 alleen laten en het kleine risico op een acute nierstoring voor lief nemen?

Een kat in een pension loopt het risico op ziektes. Onze kat in een pension zou omvallen van de stress. Daar wordt ze ook niet oud van!

Al met al ben ik er geen groot voorstander van om beesten alleen thuis te laten, maar we moeten wel realistisch blijven, MEDS.
quote:Tessaa schreef op 23 januari 2014 @ 02:56:

Maar ook als de kat het oké zou vinden, zou ik toch bang zijn dat ze op dag 1 het waterbakje omstoot en dan de rest van de tijd niks te drinken zou hebben, en meer van dat soort doemscenario's. Ik zou niet van mijn weekendje weg kunnen genieten.

Koop dan een bakje dat niet om te stoten is!

Een normale kattendrinkbak kun je namelijk niet omstoten.

Wij hebben het langzaam opgebouwd tot max drie dagen/ twee nachten. De kat mist ons wel, maar ook weer niet zo erg.
Mijn katten zijn overdag ook altijd alleen thuis. Tja. Dan kan er ook van alles gebeuren. Heb er ook wel eens eentje dood aangetroffen toen ik thuiskwam. Toen ik die ochtend wegging was er nog niks aan de hand. Waarmee ik maar wil zeggen dat er in principe geen veilige marge is waarbinnen je je kat alleen kan laten. Maar goed, om nou nooit weg te gaan is ook zoiets he.
Alle reacties Link kopieren
quote:sabbaticalmeds schreef op 22 januari 2014 @ 23:54:

je laat je katten creperen als je dieren ziek worden en jij ze medische zorg ontzegt omdat je met je degoutante derrière in een bed and breakfast in de achterhoek zit.Doe toch ff normaal zeg Ga ff een blokje om ofzo of ga je buurman pesten. Jouw opmerkingen hier slaan echt helemaal nergens op.
quote:sabbaticalmeds schreef op 22 januari 2014 @ 19:20:

en hoe doe je dat met de kattenbak, moeten die dieren drie dagen op een gore bak?Als je m normaal ook niet elke dag schoonmaakt is dat niet zo'n punt natuurlijk, dan is de kat het gewend.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven