Katten in trappenhuis
donderdag 28 december 2017 om 20:51
Hai,
Ik ben een kort vraagje en ben benieuwd naar jullie mening.
Ik ben sinds een week verhuisd en woon voor het eerst in een appartement. Ik woon op de tweede etage en er zitten dus twee appartementen onder mij (begane grond en 1 onder mij) en drie aan de andere kant; er maken dus 6 appartementen gebruik van het trappenhuis. Nu merk ik dat er altijd katten zitten, overal. Een stuk of 4/5 in dat kleine trappenhuis. Daardoor staat de 'voordeur' ook altijd open, wat bij de andere gebouwen niet zo is.
Als je van katten houdt zal je dit vast gezellig vinden, maar ik hou er dus niet van. Ik ben zwaar allergisch, ben er bang voor en heb er totaal geen gevoel voor. Als ik in het donker thuiskom en er een kat voor mijn deur zit en bang wordt en dus gaat sissen ofzo (dus totaal geen verstand van), schrik ik me rot.
Is dit normaal en moet ik er mee leren leven of hoort dit niet zo? Bij de bezichtiging heb ik dit niet gezien, ze zitten er ook niet constant maar lopen wel de hele dag heen en weer. Dat ze buiten lopen vind ik prima maar ik had dit eigenlijk niet verwacht. Ik weet ook niet of ze allemaal van één persoon zijn of meerderen.
Ik ben een kort vraagje en ben benieuwd naar jullie mening.
Ik ben sinds een week verhuisd en woon voor het eerst in een appartement. Ik woon op de tweede etage en er zitten dus twee appartementen onder mij (begane grond en 1 onder mij) en drie aan de andere kant; er maken dus 6 appartementen gebruik van het trappenhuis. Nu merk ik dat er altijd katten zitten, overal. Een stuk of 4/5 in dat kleine trappenhuis. Daardoor staat de 'voordeur' ook altijd open, wat bij de andere gebouwen niet zo is.
Als je van katten houdt zal je dit vast gezellig vinden, maar ik hou er dus niet van. Ik ben zwaar allergisch, ben er bang voor en heb er totaal geen gevoel voor. Als ik in het donker thuiskom en er een kat voor mijn deur zit en bang wordt en dus gaat sissen ofzo (dus totaal geen verstand van), schrik ik me rot.
Is dit normaal en moet ik er mee leren leven of hoort dit niet zo? Bij de bezichtiging heb ik dit niet gezien, ze zitten er ook niet constant maar lopen wel de hele dag heen en weer. Dat ze buiten lopen vind ik prima maar ik had dit eigenlijk niet verwacht. Ik weet ook niet of ze allemaal van één persoon zijn of meerderen.
donderdag 28 december 2017 om 20:52
donderdag 28 december 2017 om 20:56
Wij huren via een makelaar en in ons contract staat geen dieren. De vorige bewoner huurde ook gewoon via hun, en die had wel katten. Er stonden namelijk nog kattenbakken en zakken kattenvoer dus dat lijkt me duidelijk haha. Ik weet niet zeker of alle appartementen in dit gebouw via hetzelfde bedrijf gaat maar volgens mij wel.
donderdag 28 december 2017 om 20:59
Als alle appartementen van dezelfde eigenaar/verhuurder zijn dan zullen ook de andere bewoners wel een verbod in het hun contract hebben. Ik ben een enorme dierenliefhebber, maar heb wel een hekel aan mensen die schijt hebben aan afspraken. ik zou er dus wel achteraan gaan. eerst wellicht checken bij de andere bewoners en anders de makelaar inschakelen. Jouw woongenot telt ook.
donderdag 28 december 2017 om 20:59
Ik zou even rondvragen van wie ze zijn. Blijkbaar had niemand er problemen mee totdat jij er nu bent komen wonen. En in hoeverre heb je last van je allergie als ze in het trappenhuis zitten?
Je hoeft niet bang te zijn voor de dood. Als jij er bent is de dood er niet, ben jij er niet dan is de dood er.
donderdag 28 december 2017 om 21:02
De allergie niet heel erg als ik snel naar boven loop, ookal is er met het verhuizen al per ongeluk een kat naar binnen gelopen maar goed dan moet ik dus maar beter op de deur letten.AlejandraLaura schreef: ↑28-12-2017 20:59Ik zou even rondvragen van wie ze zijn. Blijkbaar had niemand er problemen mee totdat jij er nu bent komen wonen. En in hoeverre heb je last van je allergie als ze in het trappenhuis zitten?
Ik heb het idee dat de katten van verschillende mensen zijn, van zo'n 3 verschillenden van de 5 overigen (zonder ons). Mijn vriend vindt het ook niet erg want die is gek op katten, ik vind ze alleen heel eng en schrik er van en het is ook vervelend dat ze opeens de trap op springen als je naar boven gaat
anoniem_211917 wijzigde dit bericht op 28-12-2017 21:03
1.88% gewijzigd
De vorige bewoner zal de katten toch niet gewoon achter gelaten hebbenbutterfly- schreef: ↑28-12-2017 20:56Wij huren via een makelaar en in ons contract staat geen dieren. De vorige bewoner huurde ook gewoon via hun, en die had wel katten. Er stonden namelijk nog kattenbakken en zakken kattenvoer dus dat lijkt me duidelijk haha. Ik weet niet zeker of alle appartementen in dit gebouw via hetzelfde bedrijf gaat maar volgens mij wel.
Dat ze dachten als de nieuwe bewoner de kattenbaken en het voer ziet dan snapt ze het wel
butterfly- schreef: ↑28-12-2017 21:02De allergie niet heel erg als ik snel naar boven loop, ookal is er met het verhuizen al per ongeluk een kat naar binnen gelopen maar goed dan moet ik dus maar beter op de deur letten.
Ik heb het idee dat de katten van verschillende mensen zijn, van zo'n 3 verschillenden van de 5 overigen (zonder ons). Mijn vriend vindt het ook niet erg want die is gek op katten, ik vind ze alleen heel eng en schrik er van en het is ook vervelend dat ze opeens de trap op springen als je naar boven gaat
donderdag 28 december 2017 om 21:04
Ohjee, hopelijk niet zeg.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
donderdag 28 december 2017 om 21:05
De kattenbak stond in de schuur en de zakken kattenvoer lagen verspreid door de keukenkastjes, ook op zolder stond nog kinderspeelgoed. Dus ik ga er niet van uit, het stond niet netjes op ons te wachten ofzo. Het was gewoon niet goed schoon, maar je zag dus dat ze katten hadden.
Dat ze ze hadden achtergelaten ging ook door me heen aangezien er een krukje met daaronder kattenbrokjes voor de deur stonden toen we hier aankwamen. Maar ondertussen staat dit voor de deur van de buren dus dat zal wel van haar zijn, maar ze voert de katten daar dus wel.
donderdag 28 december 2017 om 21:07
Daarmee bedoel ik gewoon dat als ik niet bang was ik me er waarschijnlijk gewoon overheen zou zetten maar nu voel ik me er niet fijn bij..pamelacourson schreef: ↑28-12-2017 21:06Dat je ze eng vindt, vind ik trouwens een beetje een zeurargument.
donderdag 28 december 2017 om 21:08
Staat er in het trappenhuis geen deur van een woning open? Dan weet je van wie ze zijn.
Ik heb wel eens buren gehad die de katten (twee) even lieten rennen/spelen op de trap als ze uit hun werk kwamen. Daarna moesten ze weer 'achter slot en grendel'.
Is de deur van je woning stevig? Geen deur die je makkelijk intrapt? Ik weet niet hoe jouw buurt is maar een benedendeur die openstaat, zou ik niet prettig vinden.
Ik heb wel eens buren gehad die de katten (twee) even lieten rennen/spelen op de trap als ze uit hun werk kwamen. Daarna moesten ze weer 'achter slot en grendel'.
Is de deur van je woning stevig? Geen deur die je makkelijk intrapt? Ik weet niet hoe jouw buurt is maar een benedendeur die openstaat, zou ik niet prettig vinden.
donderdag 28 december 2017 om 21:08
donderdag 28 december 2017 om 21:09
Bofkontbutterfly- schreef: ↑28-12-2017 21:08Jaschuurtje aan de achterkant in het steegje, en een zolder maar dat is echt een rommelzolder, ik durf er niet te lopen haha. Andere appartementen in de straat hebben daar een echte extra kamer
donderdag 28 december 2017 om 21:11
Je bent bang voor katten, je durft niet op je eigen zolder te lopen...gaat het verder wel goed met je?butterfly- schreef: ↑28-12-2017 21:08Jaschuurtje aan de achterkant in het steegje, en een zolder maar dat is echt een rommelzolder, ik durf er niet te lopen haha. Andere appartementen in de straat hebben daar een echte extra kamer
donderdag 28 december 2017 om 21:12
Get over it. Stop met bang zijn voor katten en leer ermee te leven. En dat doe je door er gewoon langs te lopen. Je hoeft ze niet te aaien. Jij laat hen met rust, en zij laten jou met rust. Leven en laten leven.
Na verloop van tijd, wordt jouw angst minder. Eerst is de drempel een muur waarover je moet klimmen, daarna wordt hij steeds lager en moet je er over heen stappen, steeds je been minder ver op hoeven te tillen. Totdat de drempel weg is. Maar dat lukt alleen aldoende.
Gelukkig hoef je niet te leven in het trappenhuis, anders ging je allergie misschien parten spelen en dat zou wel te ver gaan.
Vind het trouwens voor de katten ook geen ideale situatie. En ik neem aan dat ze er de boel niet bevuilen?
Na verloop van tijd, wordt jouw angst minder. Eerst is de drempel een muur waarover je moet klimmen, daarna wordt hij steeds lager en moet je er over heen stappen, steeds je been minder ver op hoeven te tillen. Totdat de drempel weg is. Maar dat lukt alleen aldoende.
Gelukkig hoef je niet te leven in het trappenhuis, anders ging je allergie misschien parten spelen en dat zou wel te ver gaan.
Vind het trouwens voor de katten ook geen ideale situatie. En ik neem aan dat ze er de boel niet bevuilen?