Katten in tuin
zondag 28 april 2019 om 11:29
Er doen veel katten hun behoefte in mijn tuin. Welk middel kan ik nou gebruiken zodat dat niet meer gebeurd?
Azijn en koffiedrab is weg als het heeft geregend en andere middeltjes die ik tot nu toe gevonden heb zijn niet goed met rondkruipende dreumes.
Dus als iemand nog een gouden idee heeft krijg je van mij een kus op je voorhoofd.
Azijn en koffiedrab is weg als het heeft geregend en andere middeltjes die ik tot nu toe gevonden heb zijn niet goed met rondkruipende dreumes.
Dus als iemand nog een gouden idee heeft krijg je van mij een kus op je voorhoofd.
zondag 28 april 2019 om 13:28
Ik heb mijn best altijd wel gedaan om te voorkomen dat ze dat deed.Labrujajoder schreef: ↑28-04-2019 13:23Jouw honden mogen anderen niet lastig vallen? Ook je geiten en paard niet?
Maar katten dood bijten mogen ze wel????!!!!!
Mijn hond heeft ooit een kitten gedood op eigen terrein. Ik was er toen niet. Mijn vader en moeder pasten toen op, omdat ik met man op vakantie was. Die kitten kwam uitgerekend toen we er niet waren. Ik baalde daar zó van! Het was niet gebeurd als ik thuis was geweest. Mijn moeder, zo naief, die stuurde de kitten weg. "die moet maar naar z'n eigen huis gaan".
Ik nijdig. Dat het niet in haar opgekomen was dat de kitten wellicht geen eigen thuis had om naar terug te gaan omdat hier veel zwerfkatten zijn omdat boeren hun katten maar aan laten jongen. Ik had zelf de kitten opgevangen en laten herplaatsen. Maar ja, ik was er dus niet. Ik heb hier aardig wat kittens gevonden en medisch behandeld (9 van de 10x hadden ze een oogvirus of niesziekte) en herplaatst.
En een andere kat ook op het erf, een keer doodgebeten. En een keer op ons land de achtervolging in gezet naar een kat. ze was toen te ver bij mij vandaan en dan luisterde ze niet meer. Ik rennen rennen… Die kat heb ik uiteindelijk wel kunnen redden.
Buiten hield ik de omgeving goed in de gaten. Bjj het zien van een kat in de verte, riep ik hond bij me.
Maar bij deze hond zat het kattenbijten gewoon in haar natuur, zoals het doodbijten van vogels en jong wild dat in de natuur bij katten zit.
zondag 28 april 2019 om 13:30
Ik heb inderdaad planten met citroengeur geplant en ook wijnruit. Verder ligt er split omheen, dus daar is het kattensprongen opgelost. Alleen in de voortuin nog aan de slag nu.
En waarom de kat er niet mag poepen? Omdat ik het vind stinken, zeker in de zomer. En het is smerig als ik erin grijp bij het tuinieren. Bovendien kan je er ook een toxoplasmose-infectie van oplopen. Daar bedank ik liever voor.
En waarom de kat er niet mag poepen? Omdat ik het vind stinken, zeker in de zomer. En het is smerig als ik erin grijp bij het tuinieren. Bovendien kan je er ook een toxoplasmose-infectie van oplopen. Daar bedank ik liever voor.
zondag 28 april 2019 om 13:33
Een chihuahua geen "killerdog?"
Het zijn de meest agressiefste honden die er bestaan.
Alleen valt het niet op omdat ze gelukkig maar een kleine kaak hebben waarmee ze niet veel schade kunnen aanrichten.
Ik werk al jaren in het asiel, en telkens zijn het die grommende kuitenbijtende chihuahua's die je aanvallen
De zgn. "Pitbull", die beschouwd wordt als "killerdog" zijn vaak de liefste en rustigste honden.
zondag 28 april 2019 om 13:39
Sorry maar ik heb nog nooit gehoord dat een chihuahua een ander dier heeft doodgebeten.Labrujajoder schreef: ↑28-04-2019 13:33Een chihuahua geen "killerdog?"
Het zijn de meest agressiefste honden die er bestaan.
Alleen valt het niet op omdat ze gelukkig maar een kleine kaak hebben waarmee ze niet veel schade kunnen aanrichten.
Ik werk al jaren in het asiel, en telkens zijn het die grommende kuitenbijtende chihuahua's die je aanvallen
De zgn. "Pitbull", die beschouwd wordt als "killerdog" zijn vaak de liefste en rustigste honden.
Dat het felle donders zijn, dat wist ik wel. En omdat ze klein zijn vaak onvoldoende opgevoed worden, dat weet ik ook. Maar ze hebben nog altijd niet de reputatie dat ze onder de HR honden vallen zoals staffords en zo en dat zal ook nooit gebeuren ondanks alles. Als jij al jaren in het asiel werkt, zul je vast wel weten wat ik bedoel met HR honden.
zondag 28 april 2019 om 13:44
zondag 28 april 2019 om 13:47
Ik heb/hoor dat ook wat een afgrijselijk rot geluid komt er uit die dingen zeg!tinydancer schreef: ↑28-04-2019 12:45Liever niet ! In mijn buurt staan zo'n 4 van die kattenverjagers, en ik moet alsmaar omfietsen.
Mijn oren doen gewoon pijn als ik per ongeluk langs een huis ga, waar er eentje zit.
Als je er wel eentje plaatst let dan op dat die alleen geactiveerd wordt, bij het ingaan van je tuin, en niet door het fietspad, of de weg ernaast.
zondag 28 april 2019 om 13:52
Idd verschrikkelijk. Hier in de buurt een paar zo naar. Ik zou er echt wat van zeggen als m'n buren er een hadden. M'n dochter wordt er ook niet blij van.Someonenew schreef: ↑28-04-2019 13:47Ik heb/hoor dat ook wat een afgrijselijk rot geluid komt er uit die dingen zeg!
Wij hebben cacaodoppen in de tuin en gaas daaronder misschien is dat een idee?
zondag 28 april 2019 om 13:54
Ja ik weet wat HR honden zijn.iones schreef: ↑28-04-2019 13:39Sorry maar ik heb nog nooit gehoord dat een chihuahua een ander dier heeft doodgebeten.
Dat het felle donders zijn, dat wist ik wel. En omdat ze klein zijn vaak onvoldoende opgevoed worden, dat weet ik ook. Maar ze hebben nog altijd niet de reputatie dat ze onder de HR honden vallen zoals staffords en zo en dat zal ook nooit gebeuren ondanks alles. Als jij al jaren in het asiel werkt, zul je vast wel weten wat ik bedoel met HR honden.
Maar als een chihuahua net zo groot en sterk zou zijn als een Staff dan zou deze ook een HR hond zijn.
Je wilt niet weten hoeveel littekens ik in mijn kuiten heb van die #####!!! Chihuahua's.
Met een Staff heb ik nooit problemen gehad, alleen moest je wel goed opletten tijdens uitlaten want een Staff is vaak niet vriendelijk tegen soortgenoten.
zondag 28 april 2019 om 13:57
Mijn katten komen mijn tuin niet uit, dus “oog om oog, tand om tand” gaat hier niet op.gizzmo-returns schreef: ↑28-04-2019 13:18Maar ik word dus niet blij van de buurmans kat in mijn tuin...
En je kan het kastje zo afstellen dat hij echt niet steeds afgaat.
Tegenover mijn moeder woont zo’n piepkasteigenaar en het afscheid bij haar voordeur houden we noodgedwongen heel kort. Aan de overkant van de straat nog wel. Dus vertel, hoe moet je zo’n kastje instellen? Dan ga ik nog een keer naar die overbuurman om dat te vragen.
zondag 28 april 2019 om 13:59
Als als als.Labrujajoder schreef: ↑28-04-2019 13:54Ja ik weet wat HR honden zijn.
Maar als een chihuahua net zo groot en sterk zou zijn als een Staff dan zou deze ook een HR hond zijn.
Je wilt niet weten hoeveel littekens ik in mijn kuiten heb van die #####!!! Chihuahua's.
Met een Staff heb ik nooit problemen gehad, alleen moest je wel goed opletten tijdens uitlaten want een Staff is vaak niet vriendelijk tegen soortgenoten.
Als chihuahua's grote honden waren geweest, werden ze wellicht beter opgevoed omdat uitvallen dan niet meer als grappig ervaren wordt.
En als ze groter waren geweest, hadden ze onder HR honden kunnen vallen maar we weten niet zeker of dat zo is.
Een staff is vaak niet vriendelijk tegen soortgenoten nee.
Maar helaas trekt dit soort honden wél het pulp onder de mensen aan. En natuurlijk weet jij daar alles van omdat jij in het asiel werkt. Het is niet voor niets dat er in elk asiel veel van dat soort honden zitten. Die ook nog eens moeilijk te herplaatsen zijn.
Of je vraagt de buren om hun katten in hun eigen tuin te houden. Dan kan dat kastje uit. Heeft niemand nog ergens last van.Mermedina schreef: ↑28-04-2019 13:57Mijn katten komen mijn tuin niet uit, dus “oog om oog, tand om tand” gaat hier niet op.
Tegenover mijn moeder woont zo’n piepkasteigenaar en het afscheid bij haar voordeur houden we noodgedwongen heel kort. Aan de overkant van de straat nog wel. Dus vertel, hoe moet je zo’n kastje instellen? Dan ga ik nog een keer naar die overbuurman om dat te vragen.
zondag 28 april 2019 om 14:01
Als je gewoon een fatsoenlijke koopt die instelbaar is en niet van die goedkope rotzooi waarbij het niet kan.....Mermedina schreef: ↑28-04-2019 13:57Mijn katten komen mijn tuin niet uit, dus “oog om oog, tand om tand” gaat hier niet op.
zondag 28 april 2019 om 14:04
Absoluut niet. Ze was niet gevaarlijk voor de omgeving. Alleen voor katten. Die moesten weg blijven. Mijn hond had het grootste recht om hier te zijn. Ze woonde hier. In huis, op het erf, op ons land. Katten konden gewoon het beste wegblijven. En zolang ze dat deden ging het goed.gizzmo-returns schreef: ↑28-04-2019 13:13Gewoon een gevaarlijke hond dus voor zijn omgeving..of deed je hem een muilkorf om?
Ik denk dat mensen moeite hebben om veel geld te investeren in andermans dieren.gizzmo-returns schreef: ↑28-04-2019 14:01Als je gewoon een fatsoenlijke koopt die instelbaar is en niet van die goedkope rotzooi waarbij het niet kan.....
iones wijzigde dit bericht op 28-04-2019 14:05
23.70% gewijzigd
zondag 28 april 2019 om 14:05
Maar je ging nooit met deze hond je erf af?iones schreef: ↑28-04-2019 14:04Absoluut niet. Ze was niet gevaarlijk voor de omgeving. Alleen voor katten. Die moesten weg blijven. Mijn hond had het grootste recht om hier te zijn. Ze woonde hier. In huis, op het erf, op ons land. Katten konden gewoon het beste wegblijven. En zolang ze dat deden ging het goed.
En de buurt wist dat jij zo'n hond op je erf had?
zondag 28 april 2019 om 14:07
Ja, lees effe terug. Dan zie je ook hoe ik dat oploste.
Maar wat maakte het uit als ze een kat doodbeet? Diezelfde katten beten toch ook konijnen en zo dood? Wat is het verschil.
Maar ik wist het dus te voorkomen omdat mijn hond niet zónder mij het erf af ging.
zondag 28 april 2019 om 14:07
Ik niet hoor. Zoals gezegd heb ik zelf ook katten, maar wil ze van anderen niet in mijn tuin.iones schreef: ↑28-04-2019 14:04Absoluut niet. Ze was niet gevaarlijk voor de omgeving. Alleen voor katten. Die moesten weg blijven. Mijn hond had het grootste recht om hier te zijn. Ze woonde hier. In huis, op het erf, op ons land. Katten konden gewoon het beste wegblijven. En zolang ze dat deden ging het goed.
Ik denk dat mensen moeite hebben om veel geld te investeren in andermans dieren.
En dat is me dus wat waard.
zondag 28 april 2019 om 14:08
Ja helaas is dat zo.iones schreef: ↑28-04-2019 13:59Als als als.
Als chihuahua's grote honden waren geweest, werden ze wellicht beter opgevoed omdat uitvallen dan niet meer als grappig ervaren wordt.
En als ze groter waren geweest, hadden ze onder HR honden kunnen vallen maar we weten niet zeker of dat zo is.
Een staff is vaak niet vriendelijk tegen soortgenoten nee.
Maar helaas trekt dit soort honden wél het pulp onder de mensen aan. En natuurlijk weet jij daar alles van omdat jij in het asiel werkt. Het is niet voor niets dat er in elk asiel veel van dat soort honden zitten. Die ook nog eens moeilijk te herplaatsen zijn.
Of je vraagt de buren om hun katten in hun eigen tuin te houden. Dan kan dat kastje uit. Heeft niemand nog ergens last van.
Als je een staff goed opvoed dan heb je er echt een leuke aan. Maar die paupers gebruiken zo'n hond alleen maar als verlengde van hun l@l of zielige ego'tje.
Dan krijg je inderdaad een hond met problemen.
Wat hartverscheurend is om te zien.
En ja, chihuahua's worden vaak ook niet opgevoed dus vandaar dat kuitenbijten.
Het is helaas een vicieuze cirkel.
Toch verkies ik een Staff boven een chihuahua.
zondag 28 april 2019 om 14:11
Ik zou ook liever een staff hebben. Omdat ze energiek zijn, trainbaar en heel leuk. Maar een vereiste is goede sociale omgang met andere honden. Ik val niet op chihuahua's. Maar net wat je zegt, deze honden worden gebruikt als toevoeging voor status. Mensen die dat doen zijn inderdaad paupers, tokki's, aso's, noem maar op. En ze houden helaas NIET van honden. Inderdaad. En dat is zeker hartverscheurend!Labrujajoder schreef: ↑28-04-2019 14:08Ja helaas is dat zo.
Als je een staff goed opvoed dan heb je er echt een leuke aan. Maar die paupers gebruiken zo'n hond alleen maar als verlengde van hun l@l of zielige ego'tje.
Dan krijg je inderdaad een hond met problemen.
Wat hartverscheurend is om te zien.
En ja, chihuahua's worden vaak ook niet opgevoed dus vandaar dat kuitenbijten.
Het is helaas een vicieuze cirkel.
Toch verkies ik een Staff boven een chihuahua.
Maar bij overbuurman van je moeder lijkt dat dus anders te liggen.gizzmo-returns schreef: ↑28-04-2019 14:07Ik niet hoor. Zoals gezegd heb ik zelf ook katten, maar wil ze van anderen niet in mijn tuin.
En dat is me dus wat waard.
En ik vind het vanzelfsprekend dat mensen bereid zijn om in hun eigen dieren te investeren. Als je dat niet bent, moet je er niet aan beginnen. Je moet er wat voor over hebben. Jij kiest voor een dier, en niet andersom.
iones wijzigde dit bericht op 28-04-2019 14:15
24.56% gewijzigd
zondag 28 april 2019 om 14:13
Boomschors met gaas eronder hier. Werkt fantastisch tegen het graven door katten! Doen ze echt niet meer!
Ze schijten er nu gewoon bovenop en lopen weg.
zondag 28 april 2019 om 14:20
Ooit ergens gelezen en verrek het werkte: een (vloeibaar)toiletblokje openmaken en met de opening naar boven ingraven op de plek waar ze graag poepen. De geur vinden ze verschrikkelijk, en omdat je dt niet steeds hoeft te vervangen/opnieuw moet plaatsen na een regenbui, voor jezelf handiger. Op een gegeven moment is de loop eruit, hebben ze een andere plek gevonden en is het klaar.
zondag 28 april 2019 om 14:20
Klopt. Dat soort "riool putjes volk" houdt alleen van zichzelf.iones schreef: ↑28-04-2019 14:11Ik zou ook liever een staff hebben. Omdat ze energiek zijn, trainbaar en heel leuk. Maar een vereiste is goede sociale omgang met andere honden. Ik val niet op chihuahua's. Maar net wat je zegt, deze honden worden gebruikt als toevoeging voor status. Mensen die dat doen zijn inderdaad paupers, tokki's, aso's, noem maar op. En ze houden helaas NIET van honden. Inderdaad. En dat is zeker hartverscheurend!
Maar bij overbuurman van je moeder lijkt dat dus anders te liggen.
En ik vind het vanzelfsprekend dat mensen bereid zijn om in hun eigen dieren te investeren. Als je dat niet bent, moet je er niet aan beginnen. Je moet er wat voor over hebben. Jij kiest voor een dier, en niet andersom.
Als je ook ziet hoe ze hun kinderen "opvoeden"
Ik ben nu eigenlijk wel benieuwd geworden, wat voor ras hond jij zelf hebt.
zondag 28 april 2019 om 14:24
Ik heb een verplukte haarbal uit spanje en twee jack frutsels. Een jack russel is ook heel energiek en trainbaar, lekker speels en fel. Daar hou ik van. Hoe vaak ik me moet verdedigen omdat ik een hond uit het buitenland heb en niet uit een nederlands asiel, "de asiels hier zitten ook vol", terwijl dat niet waar is. En die asiels vol zitten met mechelaars en HR honden die ik helemaal niet wil omdat ik een ongecompliceerde hond heb die ik overal mee naartoe kan nemen.Labrujajoder schreef: ↑28-04-2019 14:20Klopt. Dat soort "riool putjes volk" houdt alleen van zichzelf.
Als je ook ziet hoe ze hun kinderen "opvoeden"![]()
Ik ben nu eigenlijk wel benieuwd geworden, wat voor ras hond jij zelf hebt.![]()
Ik sta op de lijst voor een ruwharige parson jack russel.
Heb jij nog leuke kruisingen zitten in het asiel? Eeen teefje, klein soort?
zondag 28 april 2019 om 14:29
Die wel katten mag doodbijten en konijntjes dan weer niet.iones schreef: ↑28-04-2019 14:24Ik heb een verplukte haarbal uit spanje en twee jack frutsels. Een jack russel is ook heel energiek en trainbaar, lekker speels en fel. Daar hou ik van. Hoe vaak ik me moet verdedigen omdat ik een hond uit het buitenland heb en niet uit een nederlands asiel, "de asiels hier zitten ook vol", terwijl dat niet waar is. En die asiels vol zitten met mechelaars en HR honden die ik helemaal niet wil omdat ik een ongecompliceerde hond heb die ik overal mee naartoe kan nemen.
zondag 28 april 2019 om 14:44
Jaaa JRT super leuke honden!iones schreef: ↑28-04-2019 14:24Ik heb een verplukte haarbal uit spanje en twee jack frutsels. Een jack russel is ook heel energiek en trainbaar, lekker speels en fel. Daar hou ik van. Hoe vaak ik me moet verdedigen omdat ik een hond uit het buitenland heb en niet uit een nederlands asiel, "de asiels hier zitten ook vol", terwijl dat niet waar is. En die asiels vol zitten met mechelaars en HR honden die ik helemaal niet wil omdat ik een ongecompliceerde hond heb die ik overal mee naartoe kan nemen.
Wij hebben van de kleine teefjes , momenteel alleen een oudere Beagle dame.
Is een hele lieve hond die nog graag een wandelingetje maakt maar kan chagerijnen tegen sommige soortgenoten.
Ja in Spanje zitten vaak ander soort honden dan hier. Vaak galgo's en andere windhonden die anders op een vreselijke manier op hun eind komen.
Spanjaarden staan ook niet bekend om hun empathie naar dieren toe.
Hele horrorverhalen kan ik vertellen, dus het is juist top van je dat je dat hondje gered hebt uit Spanje.
Geef ze allemaal maar een dikke knuffel van mij ♡
zondag 28 april 2019 om 15:37
Oh joh, dat was ook niet mijn insteek. Ik heb hier thuis twee goedzakken van honden zitten die alleen maar als n spelletje achter katten aanrennen maar die daar nooit van hun leven snel genoeg voor zijn om ook maar op een paar meter afstand van die kat te komen. Maar de katten zijn dan wel weg en blijven ook weg. Een hond die dieren/mensen bijt stuur je daar natuurlijk niet op af nee...
Kijk, luister en geniet... want mooier dan dit wordt het niet!