Katten in tuin

28-04-2019 11:29 84 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er doen veel katten hun behoefte in mijn tuin. Welk middel kan ik nou gebruiken zodat dat niet meer gebeurd?

Azijn en koffiedrab is weg als het heeft geregend en andere middeltjes die ik tot nu toe gevonden heb zijn niet goed met rondkruipende dreumes.

Dus als iemand nog een gouden idee heeft krijg je van mij een kus op je voorhoofd.
Zelf een kat nemen.
Theamuts schreef:
28-04-2019 11:31
Zelf een kat nemen.
Bronzen medaille.
Volgens mij werkt niets. Mijn moeder heeft alles al geprobeerd maar zonder resultaat. Katten blijven vrolijk door haar tuin banjeren.
Zo’n kattenverjager met geluid in de tuin zetten. Hebben wij ook,werkt perfect.
De poep wegruimen en op die plek azijn oid plaatsen zodat de geur niet meer aangeeft: dit is een poepplek.

Katten houden verder niet van lavendel of citroengeur. Dus ik heb destijds in een bak waar ze poepten citroenmelisse geplant, dat hielp.

Andere tip: goede grondbedekker, als er geen aarde zichtbaar meer is is het ook geen fijne plek meer.
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
gizzmo-returns schreef:
28-04-2019 11:36
Zal het tegen mijn moeder zeggen, dat heeft ze volgens mij nog nooit geprobeerd.

Oh wat bij mijn kat helpt als hij onderaan de deur staat te zeuren is vicks op de deur smeren. Maar ja om nou je hele tuin met vicks te bemesten is ook weer zo wat. :proud:
anoniem_304633 wijzigde dit bericht op 28-04-2019 11:44
26.48% gewijzigd
Zorgen dat je geen zwart zand hebt.
Dus borders goed vol planten en bodembedekkers planten.

Mijn buurman heeft zo'n tuin met heel veel zwart zand en af en toe een struik. Hij harkt het zwarte zand 2x per week netjes aan. (hij harkt het dus mooi los en heeft niet door dat dat een walhalla voor katten is)
En maar klagen :proud:
neweve schreef:
28-04-2019 11:42
Andere tip: goede grondbedekker, als er geen aarde zichtbaar meer is is het ook geen fijne plek meer.
Cacaodoppen werkt prima. Zowel tegen de katten als tegen onkruid. En het is nog een verantwoord product ook.
https://www.tuinen.nl/cacaodoppen-onkru ... mbedekker/
Wij hebben deze

https://www.conrad./p/weitech-stop-cat- ... uks-094467

En oh ja,zelf katten in huis die binnen blijven.
gizzmo-returns schreef:
Dat hoort zn kind ook. Dat is mishandeling.
ik geef mn bek ook maar een douw
Get off.

Wel herhalen na regen, en als het weg is.
Het werkt wel bij ons!

https://www.google.com/search?q=get+off ... sung&hl=nl
Madeliefjees schreef:
28-04-2019 11:56
Gewoon uitzetten als jezelf buiten bent
Tijgerstront halen bij Blijdorp
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Zorg dat de grond onder die struik in de zon niet lekker ligt.
Breng voor de kat vervelende geuren aan. Dit is verkrijgbaar in spuitbussen, maar een kat heeft ook respect voor de geur van zijn natuurlijke meerdere, de tijger. Wanneer u aan tijgermest kunt komen dan kunt u dit aanbrengen daar waar u de kat niet wilt zien. Verkrijgbaarheid is echter een probleem, de dierentuin in Emmen wil het niet afstaan, maar diergaarde Blijdorp in Rotterdam verkoopt het wel. Kattenschrik van ECOstyle bestaat uit kleikorrels met een lucht waar katten vies van zijn. Als u Kattenschrik strooit gaan de katten liever een straatje om!
Andere mogelijkheden zijn:
Uw tuinsproeier aansluiten met een waterslot en vervolgens dit waterslot met een bewegingsmelder aansluiten op het electriciteitsnet.
Hier en daar een bierflesje met wat ammoniak plaatsen.
Gaas op de grond spannen tussen de planten.
Ruta graveolens (wijnruit) heeft voor katten een vervelende geur.
Peper strooien, de kat schijnt er allergisch voor te zijn.
Koffiedik tussen de planten aanbrengen, het schijnt vervelend te voelen in de vacht.
Hertshoornolie (apotheek) stinkt voor de kat verschrikkelijk (voor de mens ook
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Je hebt apparaatjes die je op je tuinslang aan kunt sluiten.
Elke als er een kat langs komt wodt deze nat gespat. Dit vinden ze niet fijn, en na een paar keer zullen ze je tuin vermijden.
Zet de sprayers dus wel op strategische plaatsen neer. Dus waar je ziet dat de katten veel komen of van waar ze je tuin in komen.
Aluminium folie neerleggen werkt trouwens ook en is een goedkoper alternatief.
Alleen heel je tuin vol met alu folie vind niet iedereeen een mooi gezicht.
Madeliefjees schreef:
28-04-2019 11:56
Niet alleen kinderen. Mijn ouders hadden zo'n ding en als ze het raam open hadden dan hoorde ik continu dat gepiep (de katten liepen er gewoon doorheen). Op een gegeven moment deed hij het gelukkig niet meer (en ik heb het ze niet verteld :proud: ) We hebben ook iemand in de buurt met zo'n ding en die gaat af als je langs hun huis loopt, ik loop nu steeds maar om want ik vind het zo'n rotgeluid. Ik begrijp niet dat die dingen gewoon verkocht mogen worden.
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Weekje op een hond van een vriend/familielid passen en elke keer als je een kat ziet die erop afsturen. Dan is het snel afgelopen, dan gaat ie wel een andere tuin kiezen om in te kakken :lol:
Kijk, luister en geniet... want mooier dan dit wordt het niet!
gizzmo-returns schreef:
Klopt! Hebben wij ook.geeft een hoog geluid bij beweging . Werkt prima!
gioia82 schreef:
28-04-2019 12:09
Niet alleen kinderen. Mijn ouders hadden zo'n ding en als ze het raam open hadden dan hoorde ik continu dat gepiep (de katten liepen er gewoon doorheen). Op een gegeven moment deed hij het gelukkig niet meer (en ik heb het ze niet verteld :proud: ) We hebben ook iemand in de buurt met zo'n ding en die gaat af als je langs hun huis loopt, ik loop nu steeds maar om want ik vind het zo'n rotgeluid. Ik begrijp niet dat die dingen gewoon verkocht mogen worden.
Je kan ze gewoon zwaarder/lichter of zachter afstellen

Wij hebben echt geen kat meer in de tuin. Vogels wel gewoon en ook bv een egel is te licht
Een hond nemen die catkiller is en die er op af sturen. of rond bazuinen dat je lelies in je tuin hebt die giftig zijn voor katten.
Waarom mogen die katten niet hun behoefte doen in jouw tuin?
gizzmo-returns schreef:

Liever niet ! In mijn buurt staan zo'n 4 van die kattenverjagers, en ik moet alsmaar omfietsen.
Mijn oren doen gewoon pijn als ik per ongeluk langs een huis ga, waar er eentje zit.

Als je er wel eentje plaatst let dan op dat die alleen geactiveerd wordt, bij het ingaan van je tuin, en niet door het fietspad, of de weg ernaast.
daddy_gijs schreef:
28-04-2019 12:43
Waarom mogen die katten niet hun behoefte doen in jouw tuin?
Waarom mag zij dat geen probleem vinden?

Ik heb net mijn kat herplaatst naar een goed adres. Ik had hem tegen het ongedierte. Helaas was zijn idee van ongedierte een andere dan de mijne. Niet de ratten, nee, vogeltjes (die al aan het afnemen waren), jonge konijntjes etc.
Ik wil niet dat de natuur hier vernield wordt. Dat zou een reden kunnen zijn.
Maar mensen kunnen nog veel meer redenen hebben.

Hier komen nu geen katten meer. Ook niet die van anderen. Misschien omdat ik honden heb. Een kat die geen vogeltjes en konijnen vangt is hier welkom. Om kattenpoep geef ik niet zoveel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven