katten op Marktplaats
zaterdag 23 juni 2012 om 22:08
Was net even op marktplaats aan het kijken en kwam bij de rubriek "katten aangeboden". Wat verschrikkelijk Het staat helemaal vol met katten die na 11 jaar (of jonger/ouder) worden "afgedankt" omdat er een baby komt, een nieuwe hond, baasje gaat samenwonen en zag er zelfs een staan waarin men schrijft dat de kinderen liever een hond hebben en de poes weg moet. Ik kan mijzelf niet voorstellen dat je zo'n beestje na zo lange tijd wegdoet en dan vaak ook nog gratis (zo van, alsjeblieft weg die kat).
Misschien lijgt het aan mij maar ik vindt het onbegrijpelijk
Misschien lijgt het aan mij maar ik vindt het onbegrijpelijk
zaterdag 23 juni 2012 om 22:17
Dat is inderdaad kansloos. Overburen zijn net zo. Eerst de retriever weg want te groot. Daarna een Jack Russel want te druk. Een aantal poezen heb ik al een tijdje niet meer gezien en ik vraag daar niet meer naar. Ik weet het antwoord al.
If God is watching us, the least we can do is be entertaining
zaterdag 23 juni 2012 om 22:29
Ben het helemaal met je eens.
Walgelijk gedoe daar.
En nu weer al die kittens
Om te janken.
Ik heb een diepe haat ten opzichte , van die mensen, die zo onzorgvuldig met hun beesten omgaan.
Bah,Bah, en nog eens BAH.
Walgelijk gedoe daar.
En nu weer al die kittens
Om te janken.
Ik heb een diepe haat ten opzichte , van die mensen, die zo onzorgvuldig met hun beesten omgaan.
Bah,Bah, en nog eens BAH.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
zaterdag 23 juni 2012 om 22:31
quote:Djin schreef op 23 juni 2012 @ 22:17:
Dat is inderdaad kansloos. Overburen zijn net zo. Eerst de retriever weg want te groot. Daarna een Jack Russel want te druk. Een aantal poezen heb ik al een tijdje niet meer gezien en ik vraag daar niet meer naar. Ik weet het antwoord al.
Hier ook zo'n buurvrouw.
Grote hond, kleine hond, toen een poes, allergieen staken de kop op.
Poes weg, nu een nieuwe poes, bezwangert, 4 kittens, 1 kitten houden ze zelf.
Walgelijke rotzooi!
Hier ook zo'n buurvrouw.
Grote hond, kleine hond, toen een poes, allergieen staken de kop op.
Poes weg, nu een nieuwe poes, bezwangert, 4 kittens, 1 kitten houden ze zelf.
Walgelijke rotzooi!
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
zaterdag 23 juni 2012 om 22:32
Zo heb ik inderdaad ooit een afgedankte kat van 10 jaar ivm baby opgevangen. (Van de zwangere directeur waar ik werkte, ik haatte dat mens voor die tijd al.) Het lieve beest is 19 geworden. Ik begrijp het ook niet. Stel, stel nou dat je dit met je kinderen zou kunnen doen, hoe vol zou die rubriek dan staan?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
zaterdag 23 juni 2012 om 22:37
quote:winkelfanaat schreef op 23 juni 2012 @ 22:34:
Zouden die mensen gewoon niet van hun beest houden zoals wij dat doen? Ik kan mij werkelijk niet voorstellen dat ik mijn hond de deur uit zou doen.
Ik ook niet WF, ik hou van mijn beesten, eerlijk gezegd, heb ik ze zielslief.
Bovendien maak je af waar je aan begint.
Ik ben aan mijn vierde huisdier nu, en ze gaan hier weg, als de DA aangeeft, dat het niet langer meer kan.
En dan komen ze weer terug,
in een potje.
Zouden die mensen gewoon niet van hun beest houden zoals wij dat doen? Ik kan mij werkelijk niet voorstellen dat ik mijn hond de deur uit zou doen.
Ik ben aan mijn vierde huisdier nu, en ze gaan hier weg, als de DA aangeeft, dat het niet langer meer kan.
in een potje.
zaterdag 23 juni 2012 om 22:39
quote:Fame schreef op 23 juni 2012 @ 22:32:
Stel, stel nou dat je dit met je kinderen zou kunnen doen, hoe vol zou die rubriek dan staan?
Stel dat het inderdaad legaal zou zijn in nederland, ik weet zeker dat er kinderen op marktplaats aangeboden zouden worden.
Zouden ze er dan ook bij zetten:
-we zijn allergisch voor het kind
-het babyboek krijg je er gratis bij
-Hij/zij heeft alle inentingen gehad.
Stel, stel nou dat je dit met je kinderen zou kunnen doen, hoe vol zou die rubriek dan staan?
Stel dat het inderdaad legaal zou zijn in nederland, ik weet zeker dat er kinderen op marktplaats aangeboden zouden worden.
-we zijn allergisch voor het kind
-het babyboek krijg je er gratis bij
-Hij/zij heeft alle inentingen gehad.
zaterdag 23 juni 2012 om 22:48
zaterdag 23 juni 2012 om 22:49
quote:sugarmiss schreef op 23 juni 2012 @ 22:47:
Dat ze gratis worden aangeboden snap ik wel. Anders komen ze helemaal niet meer van die dieren af. Wat ik niet snap is dat e en dier zo makkelijk wordt weggedaan omdat ze er geen zin meeer in hebben oom er voor te zorgen.Ik heb juist het idee dat mensen hem komen halen omdat hij gratis is en geen idee hebben wat een dier eigenlijk qua "onderhoud" kost en hem daarna makkelijk weer wegdoen.
Dat ze gratis worden aangeboden snap ik wel. Anders komen ze helemaal niet meer van die dieren af. Wat ik niet snap is dat e en dier zo makkelijk wordt weggedaan omdat ze er geen zin meeer in hebben oom er voor te zorgen.Ik heb juist het idee dat mensen hem komen halen omdat hij gratis is en geen idee hebben wat een dier eigenlijk qua "onderhoud" kost en hem daarna makkelijk weer wegdoen.
zaterdag 23 juni 2012 om 22:49
quote:Eindeloos schreef op 23 juni 2012 @ 22:37:
[...]
in een potje. Grappig, hier ook al een potje, hondje is twaalf geworden, nierfalen, nog een jaartje uitgezongen met dieetvoer (achteraf heb ik daar spijt van, had haar liever korter gehad, en wel eten gegeven wat ze echt lekker vond)
[...]
in een potje. Grappig, hier ook al een potje, hondje is twaalf geworden, nierfalen, nog een jaartje uitgezongen met dieetvoer (achteraf heb ik daar spijt van, had haar liever korter gehad, en wel eten gegeven wat ze echt lekker vond)
zaterdag 23 juni 2012 om 22:53
Snap ook helemaal niets van die mensen. Ik snap het nog wel als je een nestje hebt met kittens, dan begrijp ik dat je ze niet allemaal kan houden. Al lijkt het me dan nog steeds moeilijk om ze weg te doen. Wij hebben onze kittens ook via marktplaats gevonden.
Ik denk dat die mensen inderdaad anders tegen beesten aan kijken dan wij. Die hebben daar dan denk ik geen band mee, want anders kun je dat niet doen. Maar ik snap ook niet hoe je geen band met zo'n beestje kan hebben..... :-S
Ik denk dat die mensen inderdaad anders tegen beesten aan kijken dan wij. Die hebben daar dan denk ik geen band mee, want anders kun je dat niet doen. Maar ik snap ook niet hoe je geen band met zo'n beestje kan hebben..... :-S
zaterdag 23 juni 2012 om 23:00
quote:winkelfanaat schreef op 23 juni 2012 @ 22:49:
[...]
Grappig, hier ook al een potje, hondje is twaalf geworden, nierfalen, nog een jaartje uitgezongen met dieetvoer (achteraf heb ik daar spijt van, had haar liever korter gehad, en wel eten gegeven wat ze echt lekker vond) Dat is een kwestie van zoeken. Lastig, maar het kan wel. Ik heb zelf 3 katten met blaasgruis. Het heeft kapitalen gekost maar ik heb nu voer dat ze allemaal lusten.
[...]
Grappig, hier ook al een potje, hondje is twaalf geworden, nierfalen, nog een jaartje uitgezongen met dieetvoer (achteraf heb ik daar spijt van, had haar liever korter gehad, en wel eten gegeven wat ze echt lekker vond) Dat is een kwestie van zoeken. Lastig, maar het kan wel. Ik heb zelf 3 katten met blaasgruis. Het heeft kapitalen gekost maar ik heb nu voer dat ze allemaal lusten.
zaterdag 23 juni 2012 om 23:01
quote:winkelfanaat schreef op 23 juni 2012 @ 22:49:
[...]
Grappig, hier ook al een potje, hondje is twaalf geworden, nierfalen, nog een jaartje uitgezongen met dieetvoer (achteraf heb ik daar spijt van, had haar liever korter gehad, en wel eten gegeven wat ze echt lekker vond)
Verwijt jezelf niks, je doet toch wat in je vermogen ligt?
[...]
Grappig, hier ook al een potje, hondje is twaalf geworden, nierfalen, nog een jaartje uitgezongen met dieetvoer (achteraf heb ik daar spijt van, had haar liever korter gehad, en wel eten gegeven wat ze echt lekker vond)
Verwijt jezelf niks, je doet toch wat in je vermogen ligt?
zaterdag 23 juni 2012 om 23:02
toen ik zwanger was heb ik echt meerdere keren de vraag gehad wat er nu met de katjes ging gebeuren..dat katten en een baby prima samen gaan komt niet bij iedereen op geloof ik. ik snap gewoon echt niet waarom veel mensen denken dat een kat een baby aanvalt als hij de kans krijgt.
En ik snap ook die mensen van mp niet, simpel volk waarschijnlijk. Gelukkig houden wij wel van onze beestjes!
En ik snap ook die mensen van mp niet, simpel volk waarschijnlijk. Gelukkig houden wij wel van onze beestjes!
zaterdag 23 juni 2012 om 23:06
quote:winkelfanaat schreef op 23 juni 2012 @ 22:39:
[...]
-we zijn allergisch voor het kind de rommel
-het babyboek behang krijg je er gratis bij
-Hij/zij heeft alle inentingen gehad.Iemand interesse .
[...]
-we zijn allergisch voor het kind de rommel
-het babyboek behang krijg je er gratis bij
-Hij/zij heeft alle inentingen gehad.Iemand interesse .