katten scheiden?

24-08-2014 11:12 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat een enorm helpende reacties weer NOT
quote:mirk86 schreef op 24 augustus 2014 @ 11:12:

Wat een enorm helpende reacties weer NOT

Weet je wat: geeft ze allebei maar aan mij!

Jij gelukkig, poezen gelukkig en ik geïrriteerd maar gelukkig!
quote:mirk86 schreef op 24 augustus 2014 @ 12:17:

Als ze ongewenst was had ik haar al veel eerder weggedaan dan die 5 jaar die ik haar nu heb. Ik vraag om hulp, niet om commentaar. Anders had ik haar weg kunnen doen zonder hier om hulp te vragen. Maar schijnbaar mag je tegenwoordig niets meer zeggen of hulp vragen. Even vergeten dat dat zo erg was.Dus 5 jaar lang doe je niets aan `het probleem` en nu je last van je hormonen hebt, overweeg je de kat weg te doen? Ok duidelijk.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven

Als ze ongewenst was had ik haar al veel eerder weggedaan dan die 5 jaar die ik haar nu heb. Ik vraag om hulp, niet om commentaar. Anders had ik haar weg kunnen doen zonder hier om hulp te vragen. Maar schijnbaar mag je tegenwoordig niets meer zeggen of hulp vragen. Even vergeten dat dat zo erg was.Je moet in het vervolg even aangeven wat je wel en niet wil horen, dat scheelt qua reacties.
Maar wat voor hulp verwacht je dan? Gewoon je spullen beter opbergen, dat krijg je nou eenmaal als je huisdieren hebt.

Ik snap niet dat je het over je hart kan verkrijgen om te overwegen zo'n diertje wat al 5 jaar bij je woont weg te doen omdat ze een paar spulletjes kapot maakt. Ze zal je baby heus niks aan doen.

En dit is niet bedoeld om je aan te vallen.

Als ze ongewenst was had ik haar al veel eerder weggedaan dan die 5 jaar die ik haar nu heb. Ik vraag om hulp, niet om commentaar. Anders had ik haar weg kunnen doen zonder hier om hulp te vragen. Maar schijnbaar mag je tegenwoordig niets meer zeggen of hulp vragen. Even vergeten dat dat zo erg was.

Katten doe je niet 'weg'. Als je een kat in huis neemt, neem je ook de verantwoordelijkheid op je er zijn hele leven voor te zorgen. Dat is een reactie die je kan verwachten als je er uberhaupt over nadenkt een beest 'weg te doen'

Geen idee waar het verder over gaat hoor, want de OP is weg.....

Als ze ongewenst was had ik haar al veel eerder weggedaan dan die 5 jaar die ik haar nu heb. Ik vraag om hulp, niet om commentaar. Anders had ik haar weg kunnen doen zonder hier om hulp te vragen. Maar schijnbaar mag je tegenwoordig niets meer zeggen of hulp vragen. Even vergeten dat dat zo erg was.

De stiekeme kat is niet ongewenst maar moet wel weg?

Waarom ga je niet in op de tips die je krijgt in plaats van huilen over de reacties hier?
quote:couscous-junkie schreef op 24 augustus 2014 @ 12:08:

Nou TO we hebben je toch als advies gegeven om de kabels beter op te bergen. Vind jij het gek dat we niet heel enthousiast zijn dat jij je kat die al jaren bij je woont en het maatje is van je geweldig lieve kater die blijkbaar wel braaf genoeg is om te blijven wil dumpen omdat ze wat plastic dingetjes kapot maakt?

+1.

En verder ben ik het ook met alle andere reacties eens.
Ja natuurlijk, ik heb al 5 jaar af zitten wachten. Nooit wat gedaan natuurlijk. Wat denk jij. Jij kan toch niet zien vanaf je computer hoe erg het is? We zijn al verschillende dierenartsen afgeweest. Het is heus niet zo dat ze wel eens iets kapot maakt. En het heeft geen fuck met hormonen te maken. We zijn al jaren bezig met oplossingen en onderzoek. Onze woning is al veel aangepast.

er zijn een paar tips (dank daarvoor) maar de rest is gewoon echt commentaar, en huilen om jullie is wel het laatste wat ik doe.
Ik weet niet of dit in je OP stond of niet, maar heeft ze wel genoeg spulletjes om mee te spelen? Misschien verveelt ze zich wel. En kunnen ze naar buiten?
quote:mirk86 schreef op 24 augustus 2014 @ 12:33:

Ja natuurlijk, ik heb al 5 jaar af zitten wachten. Nooit wat gedaan natuurlijk. Wat denk jij. Jij kan toch niet zien vanaf je computer hoe erg het is? We zijn al verschillende dierenartsen afgeweest. Het is heus niet zo dat ze wel eens iets kapot maakt. En het heeft geen fuck met hormonen te maken. We zijn al jaren bezig met oplossingen en onderzoek. Onze woning is al veel aangepast.

er zijn een paar tips (dank daarvoor) maar de rest is gewoon echt commentaar, en huilen om jullie is wel het laatste wat ik doe.de woning is al aangepast maar toch kan ze nog steeds kabels kapot kauwen? Haalt ze dan stiekem de plintjes van de muur met een koevoet?
Couscous-junkie aan jouw reacties heb ik wel wat hoor ��

ze wil helaas niet naar buiten, hebben we al meerdere malen geprobeerd. We hebben wel veel speeltjes. Daar doet ze soms wat mee. we spelen ook 's avonds na werk met haar. Krabpalen gebruikt ze meestal ook goed ��

je hoeft bv maar op je laptop te werken, je gaat even naar de wc en ze bijt op het snoer. Het is bijna onmogelijk. We proberen echt zo goed mogelijk op te letten, want het is niet leuk als er steeds iets kapot gaat.

Je vertelt dat je al bij verschillende dierenartsen bent geweest. Als er echter geen onderliggende medische reden is dan is er niet zo heel veel wat een dierenarts kan doen behalve wat algemene tips geven. Het is moeilijk tot onmogelijk om gedegen gedragsadvies te geven vanachter een behandeltafel in een dierenartspraktijk. Je hebt echt veel info van de eigenaar en een beeld van de woonomstandigheden nodig om uit te vogelen waarom een kat het gedrag precies laat zien en om bijpassend advies te kunnen geven. Daarbij weten veel dierenartsen niet zo heel veel van kattengedrag (alhoewel de interesse erin wel toeneemt).

Ik ben gedragsdeskundige voor katten en ik moet zeggen dat jouw casus mij niet heel erg moeilijk in de oren klinkt. Ik merk dat je kattengedrag verkeerd interpreteert en op basis daarvan ga jij je kat steeds minder leuk vinden. Ik raad je aan een goede kattengedragstherapeut in de arm te nemen: die kan je helpen het probleem op te lossen, evt. problemen waar jij bang voor bent mbt kat en baby voor te zijn en je krijgt meer inzicht in hoe een kat 'denkt.' Hier zijn goede therapeuten: http://kattengedragstherapeuten.nl/

De tip die je hier krijgt om je snoeren en kabels weg te werken is een goede tip, die zul je van een therapeut ook krijgen. Verder houdt jouw kat blijkbaar van kauwen, probeer iets anders voor haar te vinden waar ze wel op mag kauwen zoals Matatabi-stokjes. Zoek wel dingen die niet van plastic zijn.

Dit is alleen waarschijnlijk niet het enige dat je moet doen om het hele probleem voorgoed op te lossen, maar wat de andere zaken zijn kan ik vanachter mijn scherm nu niet beoordelen. Daar heb je even een deskundige blik bij je thuis voor nodig. Je kat wegdoen vind ik echter op dit moment helemaal niet noodzakelijk.
OP niet kunnen lezen maar blijkbaar knaagt poes op kabels? Deed kat van vriendin ook. Hem geven ze nu stevige haar-elastiekjes om op te kauwen. Vindt-ie prachtig en hij laat de kabels met rust.
quote:cestoda schreef op 24 augustus 2014 @ 12:58:

[...]

Je vertelt dat je al bij verschillende dierenartsen bent geweest. Als er echter geen onderliggende medische reden is dan is er niet zo heel veel wat een dierenarts kan doen behalve wat algemene tips geven. Het is moeilijk tot onmogelijk om gedegen gedragsadvies te geven vanachter een behandeltafel in een dierenartspraktijk. Je hebt echt veel info van de eigenaar en een beeld van de woonomstandigheden nodig om uit te vogelen waarom een kat het gedrag precies laat zien en om bijpassend advies te kunnen geven. Daarbij weten veel dierenartsen niet zo heel veel van kattengedrag (alhoewel de interesse erin wel toeneemt).

Ik ben gedragsdeskundige voor katten en ik moet zeggen dat jouw casus mij niet heel erg moeilijk in de oren klinkt. Ik merk dat je kattengedrag verkeerd interpreteert en op basis daarvan ga jij je kat steeds minder leuk vinden. Ik raad je aan een goede kattengedragstherapeut in de arm te nemen: die kan je helpen het probleem op te lossen, evt. problemen waar jij bang voor bent mbt kat en baby voor te zijn en je krijgt meer inzicht in hoe een kat 'denkt.' Hier zijn goede therapeuten: http://kattengedragstherapeuten.nl/

De tip die je hier krijgt om je snoeren en kabels weg te werken is een goede tip, die zul je van een therapeut ook krijgen. Verder houdt jouw kat blijkbaar van kauwen, probeer iets anders voor haar te vinden waar ze wel op mag kauwen zoals Matatabi-stokjes. Zoek wel dingen die niet van plastic zijn.

Dit is alleen waarschijnlijk niet het enige dat je moet doen om het hele probleem voorgoed op te lossen, maar wat de andere zaken zijn kan ik vanachter mijn scherm nu niet beoordelen. Daar heb je even een deskundige blik bij je thuis voor nodig. Je kat wegdoen vind ik echter op dit moment helemaal niet noodzakelijk.Even OT, gedragstherapeut voor katten, is daar een studie voor? Lijkt me ook wel wat!
Oh, normaal reageer ik niet op kleuters die hun OP gelijk verwijderen en kwaad worden als reacties tegenstaan. Voor je kat maak ik maar eens een uitzondering. Misschien heeft ze er wat aan en mag ze bij haar vriendje blijven wonen.
quote:theamuts schreef op 24 augustus 2014 @ 13:04:

[...]

Even OT, gedragstherapeut voor katten, is daar een studie voor? Lijkt me ook wel wat!

Yep, twee zelfs:

http://www.tinleyacademie.nl/-kattengedrag.html

http://www.martingaus.nl/ ... ine_gedragstherapeut.html

Als je geinteresseerd bent in katten(gedrag) is dit een goede site met allerlei kennisdingetjes: http://www.icatcare.org/advice/cat-behaviour
quote:cestoda schreef op 24 augustus 2014 @ 13:07:

[...]

Yep, twee zelfs:

http://www.tinleyacademie.nl/-kattengedrag.html

http://www.martingaus.nl/ ... ine_gedragstherapeut.htmlDit zijn ook erkende opleidingen?
quote:theamuts schreef op 24 augustus 2014 @ 13:11:

[...]

Dit zijn ook erkende opleidingen?Erkend door de branche-organisaties en geregistreerd bij CRKBO. Helaas is gedragsdeskundige verder nog steeds een vrij beroep.
quote:cestoda schreef op 24 augustus 2014 @ 13:16:

[...]

Erkend door de branche-organisaties en geregistreerd bij CRKBO. Helaas is gedragsdeskundige verder nog steeds een vrij beroep.Die opleiding lijkt me hartstikke leuk, maar als ik naar de prijslijsten kijk
quote:zandzak schreef op zondag 24 augustus 2014 11:24 Weer iemand die de poes weg doet vanwege een zwangerschap...Ik begrijp dat echt niet. Alsof het beestje zo vervangen wordt door een baby.Alsof kinderen niets slopen.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Ik heb via Google even de originele OP gelezen. Dat van een stiekeme kat herken ik wel.

Ik heb er ook zo een. Die kijk of jij niet kijkt, en als jij niet kijkt doet wat niet mag om daar mee te stoppen en achteloos weg te lopen als je wel kijkt. En ja. Ze sloopt van alles.

Ook in ben zwanger. Bijna 25 weken. Maar no way dat mijn kat weggaat (en ik durf gerust te beweren dat - gezien de indeling van mijn huis - het voor mij moeilijker is om kat en kind van elkaar gescheiden te houden). Kind is meer dan welkom, maar kat was er eerder. Dus maak ik mijn huis zowel kind als cat-proof.

Eerlijk gezegd komt de OP op mij over als het zoeken naar een excuus om de kat weg te kunnen doen.

En ben ik benieuwd naar de behulpzame reacties waar je op had gehoopt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven