Katten, thuis/in eigen tuin houden of de buurt is laten

05-04-2021 20:54 450 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding van een plaatselijke oproep om de katten in eigen tuin/huis te houden.

Hoe denken andere mensen hierover?
Ik vind het behoorlijk ergelijk al die katten in m'n tuin, tuin lijkt hier een soort een soort van santiago de compostella.
De buurtkatten poepen dagelijks in m'n tuin, vroeger ook in zandbak.
Ook wel eens kattenkots en haren op m'n lounge bank.

Wij hebben hier een hond maar die moet ik toch ook aan de lijn? Belasting betalen en de poep opruimen op plaatsen buiten het losloop gebied.

Ik snap niet zo goed waarom
sommige "kattenmensen" er schijt 😜 aan hebben dat andere mensen met de kattenstront moeten zitten....
Een beetje jij de kat, wij de kak....
Alle reacties Link kopieren
novaviva schreef:
05-04-2021 22:19
Nou, dan graag andere tips hoe je een kat uit de tuin krijgt, als ksjt etc. niet werkt. Want uit zichzelf gaan ze niet. Een emmer water heb je niet altijd bij de hand. En ja, ik zou dat wel doen als dat altijd een optie was.
Gewoon je tuin volplanten. Is nog goed voor de lucht ook.
Alle reacties Link kopieren
Eerst 17 jaar een kater gehad die tuin niet uit ging. Hij was buiten als ik buiten was. Ging de deur dicht was hij in huis, altijd. Dus daarvan wist ik zeker hij verliet de tuin nooit. Nu een kitten. Kitten wil graag weg lopen. Dus voor kitten heb ik een Ren gemaakt in de tuin. Daar kan ze in bij goed weer als de achterdeur open staat en wij ook veel buiten zijn. Ze kan er niet zelf in of uit. Dus ze kan bij goed weer een poosje buiten en daarna neem ik haar mee naar binnen. Ik snap de irritatie van katten poep en dat gejank snachts.
novaviva schreef:
05-04-2021 22:19
Nou, dan graag andere tips hoe je een kat uit de tuin krijgt, als ksjt etc. niet werkt. Want uit zichzelf gaan ze niet. Een emmer water heb je niet altijd bij de hand. En ja, ik zou dat wel doen als dat altijd een optie was.
Pas op, die emmer water nemen katteneigenaren je ook
niet in dank af. Wat je ook doet of niet doet......het is nooit goed.
Binnenkort verschijnt er een handleiding: hoe te handelen/dealen met andermans kat(ten).
Ik moet nu een hordeur van bijna 400 euro laten aanmeten, omdat anders de buurtkat continu naar binnen sluipt.

Houd je k-kat gewoon lekker in je eigen tuin.
Zanahoria schreef:
05-04-2021 22:17
Wat houdt die beschermde status in?
Je mag in het VK ook gewoon een kat uit je tuin jagen hoor.
Alle reacties Link kopieren
O en poepen plassen. Ze heeft een bak in de ren en een in huis. Geen poep van haar in mn tuin of andermans tuin
Ttroeteltje schreef:
05-04-2021 22:22
Pas op, die emmer water nemen katteneigenaren je ook
niet in dank af. Wat je ook doet of niet doet......het is nooit goed.
Binnenkort verschijnt er een handleiding: hoe te handelen/dealen met andermans kat(ten).
Die emmer water lukt zelden, dus dat is een vrij theoretische discussie. Maar ik weet het, dat is not done.
miekemv schreef:
05-04-2021 21:51
In Engeland mogen katten gewoon buiten zijn net als hier alleen hebben ze daar een beschermde status van buiten mogen zijn. Ik vind dat dat hier ook moet komen.

Betaal jij dan hordeuren voor al je buren? En ga jij hun tuinkussens schoonmaken als jouw kat het weer onder gescheten heeft?

Jouw beest. Houd het binnen.
Mia1981 schreef:
05-04-2021 22:23
O en poepen plassen. Ze heeft een bak in de ren en een in huis. Geen poep van haar in mn tuin of andermans tuin
Hoe weet je dat nou? Je weet alleen dat de kat óók op de bak thuis gaat. Wat er verder op strooptochten gekakt wordt ben je niet bij. Ik ben er van overtuigd dat alle buitenshuis kakkende katten thuis ook een nette kattenbak hebben.
In geval van Mia komt kat enkel in de ren buiten. Zij tilt kat erin en eruit. Dus daar geloof ik dat wel.

Voorbeeldige katteneigenaar.
Mia1981 schreef:
05-04-2021 22:23
O en poepen plassen. Ze heeft een bak in de ren en een in huis. Geen poep van haar in mn tuin of andermans tuin

Dus wildplassende mensen hebben thuis geen wc? Grapjas.
Alle reacties Link kopieren
novaviva schreef:
05-04-2021 22:26
Hoe weet je dat nou? Je weet alleen dat de kat óók op de bak thuis gaat. Wat er verder op strooptochten gekakt wordt ben je niet bij. Ik ben er van overtuigd dat alle buitenshuis kakkende katten thuis ook een nette kattenbak hebben.
Die kat zit in de ren.
Mevrouw75 schreef:
05-04-2021 22:29
Die kat zit in de ren.
Oh, dat had ik niet begrepen, dat die kat altijd in de ren is. Bravo, zo hoort het.
anoniem_402201 wijzigde dit bericht op 05-04-2021 22:30
10.03% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb echt een schijthekel aan die schijtbeesten in mijn tuin. :sick:

Ik snap ook echt niet dat die zogenaamde dierenliefhebbers graag een kat hebben, ze vlees voeren, vogels laten grijpen en andermans tuin laten onderschijten. En de herrie 's nachts is ook vreselijk irritant. Daar kan geen peuter tegenop hoor als het echt oorlog is.

De kat die hier altijd naar binnen glipte is inmiddels goddank overleden, was ook nog eens incontinent.

Maar ik zal ze nooit kwaad doen. Het zijn zulke schattige schijtbeesten :flirting:
kleinezon wijzigde dit bericht op 05-04-2021 22:32
11.04% gewijzigd
Look at the stars, look how they shine for you
And everything you do; Yeah, they were all yellow
Ik zou ze ook geen kwaad doen.
Er zijn echter gekken die dieren (ongeacht welk dier) wel kwaad doen. Moedwillig. Daarom zou ik geen dier willen dat steevast op straat rondzwerft.

Ik zou er niet van kunnen slapen.
anoniem_63b6a03408332 wijzigde dit bericht op 05-04-2021 22:32
8.95% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
novaviva schreef:
05-04-2021 22:30
Oh, dat had ik niet begrepen, dat die kat altijd in de ren is. Bravo, zo hoort het.
Tsja, eerst lezen, dan zeuren.
novaviva schreef:
05-04-2021 22:13
Nou, helemaal eens. Bah, wat vies, andermans kattenkak in de tuin. En inderdaad, het zijn allemaal zulke enorme huisdieren, ze lopen zo je huis binnen als je niet oplet. Er zijn ook mensen die bang zijn voor katten en dan heb je echt de schrik van je leven als je andermans kat in je huis aantreft. Als je ze wegjaagt, denken ze dat je ze roept om te aaien. Bah. Elke kat minder los in de buurt is een stap naar een betere wereld.

Van mij mag dit topic maandelijks op repeat, helemaal prima.


Lekker geloofwaardig verhaal.
Inderdaad elke maand herhalen, valt er nog wat te lachen hier.
Alle reacties Link kopieren
Calamitycat schreef:
05-04-2021 21:57
Tjsa... en ik heb dan weer last van de honden van de buren die de hele dag door keihard blaffen. Moeten die ook maar binnen blijven.
Nou dat is ook "heul" vervelend, zou ik ook echt helemaal gek van worden. En er ook zeker iets van zeggen en als het echt heel erg is klagen bij de huurvereniging/wijkagent ofzo.

Geen katten hier gehad, behalve vroeger thuis. Dus ik vind katten best lief, maar meer een hondenmens, maar ik denk dat je als huisdier eigenaar daar gewoon je verantwoordelijk voor moet nemen.

Ben echt blij verrast dat er echt veel katten vrienden ze om huis houden, al is het alleen maar voor hun eigen veiligheid!
Mevrouw75 schreef:
05-04-2021 22:32
Tsja, eerst lezen, dan zeuren.
Dat is mijn stijl!
Alle reacties Link kopieren
clivia52 schreef:
05-04-2021 21:19
ergernis is een keuze
Hou toch op!
Onze tuin was helemaal opgeknapt door een hovenier en dan is ergernis een keuze als er 2 katten van nieuwe buurtgenoten in mijn tuin graven en poepen en elke keer bij de vijver zitten?

Er zijn hier wel meer katteneigenaren, maar zij hebben hun tuin afgezet, zodat die beesten in hun eigen tuin blijven.
Zelfs als je niet bang bent voor katten, ik zou het onprettig vinden om zo’n (misschien) vlooienbaal in huis te hebben die niet van mij is, zich niet zomaar weg laat jagen en die overal komt waar ie komen wil.

Hondeventje springt met zijn 13 weken al met gemak vanaf de grond de eetkamertafel op. Hard doende dat af te leren.
Maar een kat komt echt overal in en tussen en op.
anoniem_63b6a03408332 wijzigde dit bericht op 05-04-2021 22:37
1.61% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
girasole3 schreef:
05-04-2021 22:35
Hou toch op!
Onze tuin was helemaal opgeknapt door een hovenier en dan is ergernis een keuze als er 2 katten van nieuwe buurtgenoten in mijn tuin graven en poepen en elke keer bij de vijver zitten?

Er zijn hier wel meer katteneigenaren, maar zij hebben hun tuin afgezet, zodat die beesten in hun eigen tuin blijven.
Je bent niet verplicht je te ergeren.
Hetvrijewoord schreef:
05-04-2021 22:32
Lekker geloofwaardig verhaal.
Inderdaad elke maand herhalen, valt er nog wat te lachen hier.
Het spijt me, ik heb hier geen woord gelogen. Ik weet ook niet welk deel precies ongeloofwaardig is. Ik licht het graag toe, maar ik geloof niet dat daar behoefte aan is.
MarvelousMrsMaisel schreef:
05-04-2021 22:25
Betaal jij dan hordeuren voor al je buren? En ga jij hun tuinkussens schoonmaken als jouw kat het weer onder gescheten heeft?

Jouw beest. Houd het binnen.
Stel je niet zo aan. Waar ik woon lopen alle katten gewoon buiten. Ik hoop dat Nederland weer snel normaal wordt. Meeste gezeik komt vooral van mensen.
Mevrouw75 schreef:
05-04-2021 22:36
Je bent niet verplicht je te ergeren.
Te gemakkelijk antwoord.
Een antwoord dat mij doet vermoeden dat je geen beter statement weet te bedenken. Je kunt toch niet anders dan begrijpen dat iemand die hier niet voor kiest dat ergerlijk vind?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven