Katten, thuis/in eigen tuin houden of de buurt is laten

05-04-2021 20:54 450 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding van een plaatselijke oproep om de katten in eigen tuin/huis te houden.

Hoe denken andere mensen hierover?
Ik vind het behoorlijk ergelijk al die katten in m'n tuin, tuin lijkt hier een soort een soort van santiago de compostella.
De buurtkatten poepen dagelijks in m'n tuin, vroeger ook in zandbak.
Ook wel eens kattenkots en haren op m'n lounge bank.

Wij hebben hier een hond maar die moet ik toch ook aan de lijn? Belasting betalen en de poep opruimen op plaatsen buiten het losloop gebied.

Ik snap niet zo goed waarom
sommige "kattenmensen" er schijt 😜 aan hebben dat andere mensen met de kattenstront moeten zitten....
Een beetje jij de kat, wij de kak....
Alle reacties Link kopieren
Ttroeteltje schreef:
05-04-2021 22:47
Die katteneigenaren mogen gewoon naar buiten? Het zou verboden moeten worden. Wat hebben die buiten te zoeken?
Die hebben soms ook behoefte aan een ommetje.
novaviva schreef:
05-04-2021 22:45
Is ook zo. Maar de eigenaren pakken het altijd heel persoonlijk op. Alsof je zegt dat ze zelf in de tuin hebben zitten kakken. Klachten over hun heilige diertje zijn gewoon gezeur en onbegrijpelijk in de ogen van veel kattenliefhebbers.
Het is ook vaak gezeur.
Alle reacties Link kopieren
Mevrouw75 schreef:
05-04-2021 22:44
Het is een hybride dier met een vrije wil en geest.
Hoezo hybride?
En elk dier heeft een vrije wil en geest toch? Dus ik zie het verschil niet.
Alle reacties Link kopieren
iones schreef:
05-04-2021 22:51
Hoezo hybride?
En elk dier heeft een vrije wil en geest toch? Dus ik zie het verschil niet.
Ja elk dier heeft een vrije wil en geest.
Een kat komt graag naar huis en gaat graag naar buiten.
Hetvrijewoord schreef:
05-04-2021 22:49
Natuurlijk geloof ik dit verhaal niet. :mrgreen:
Dat was te verwachten, haha!
miekemv schreef:
05-04-2021 22:49
Ik houd niet meer zo snel rekening met anderen. Dat zie ik andersom ook steeds minder, vooral de hondenfokkerijen op tegeltuintjes inclusief geblaf en hogedrukreinigers om het allemaal weer schoon te krijgen. Dan heb ik nog een soort van jeugdsoos achter mijn huis en word ik in de zomer verdreven door wietlucht.
Oh wacht, jij bent volkomen gefrustreerd blijkt nu door alles wat jou is aangedaan en doet een poging dat te verbloemen door met verschillende maten te meten. Het een bevecht je met het ander. Tja, dat is ook een manier.
Alle reacties Link kopieren
Mevrouw75 schreef:
05-04-2021 22:52
Ja elk dier heeft een vrije wil en geest.
Een kat komt graag naar huis en gaat graag naar buiten.
Een hond ook. Maar die mag dat ook niet omdat andere mensen daar last van hebben.
Dus waarom een kat wel?
Ttroeteltje schreef:
05-04-2021 22:49
Ik vergat te zeggen: dit tafereel uiteraard meermaals per week, bij voorkeur dagelijks. Meermaals dagelijks.
Wat een feest!


Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
iones schreef:
05-04-2021 22:53
Een hond ook. Maar die mag dat ook niet omdat andere mensen daar last van hebben.
Dus waarom een kat wel?
Ik vind een hond aan de lijn ook zielig.
Ik snap wel dat een kat van nature een ander beest is dan een hond. Daar hebben we het hier niet over. Maar dan mag je nog wel de schijt hebben aan de gevolgen van deze andere natuur waar je als bewoner in de omgeving van kattenliefhebbers mee te maken hebt

We hebben het hier niet over het weer waar niemand invloed op heeft. We hebben het over dieren die mensen bewust in huis nemen.
anoniem_402201 wijzigde dit bericht op 05-04-2021 22:56
19.88% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
miekemv schreef:
05-04-2021 22:49
Ik houd niet meer zo snel rekening met anderen. Dat zie ik andersom ook steeds minder, vooral de hondenfokkerijen op tegeltuintjes inclusief geblaf en hogedrukreinigers om het allemaal weer schoon te krijgen. Dan heb ik nog een soort van jeugdsoos achter mijn huis en word ik in de zomer verdreven door wietlucht.
Dat is ook naar. En oprecht een stuk vervelender dan 5x per week kattendrollen, nachtelijke oorlogen en af en toe ongewenst bezoek binnen.

Maar voor mij geen enkel excuus om anderen dan maar extra! overlast te bezorgen.
Look at the stars, look how they shine for you
And everything you do; Yeah, they were all yellow
Alle reacties Link kopieren
Mevrouw75 schreef:
05-04-2021 22:54
Ik vind een hond aan de lijn ook zielig.
Mieke vindt van niet. Katten moeten overal los maar honden moeten maar aangelijnd. Behalve op de postzegels waar ze toegestaan is wel los te mogen.
Ttroeteltje schreef:
05-04-2021 22:53
Oh wacht, jij bent volkomen gefrustreerd blijkt nu door alles wat jou is aangedaan en doet een poging dat te verbloemen door met verschillende maten te meten. Het een bevecht je met het ander. Tja, dat is ook een manier.
Neuh maar ik ga niet meer specifiek rekening houden.met anderen. En mijn katten mogen gewoon buiten zijn.
Ik heb zo nu en dan ook krankzinnig veel zin om midden op een gazon (elk gazon, behalve dat van mezelf) te gaan schijten. Huppakee, broek omlaag en me volledig laten gaan.
Toch doe ik dat niet. Ik denk aan de ander en kies ervoor mijn eigen behoefte te onderdrukken en toch maar thuis op de pot te ontploffen.
Alle reacties Link kopieren
Mevrouw75 schreef:
05-04-2021 22:54
Ik vind een hond aan de lijn ook zielig.
Ik ook. Huisdieren in het algemeen eigenlijk. Ik ben een soort redbulletje maar dan voor huisdieren denk ik :lol:
Look at the stars, look how they shine for you
And everything you do; Yeah, they were all yellow
miekemv schreef:
05-04-2021 22:55
Neuh maar ik ga niet meer specifiek rekening houden.met anderen. En mijn katten mogen gewoon buiten zijn.
Ja, en daar mopperen we hier over. En we zouden het graag anders zien. Niemand zegt hier dat je de wet overtreedt. We zeggen alleen dat je asociaal bent. En dat mag je zijn.
Alle reacties Link kopieren
novaviva schreef:
05-04-2021 22:55
Ik snap wel dat een kat van nature een ander beest is dan een hond. Daar hebben we het hier niet over. Maar dan mag je nog wel de schijt hebben aan de gevolgen van deze andere natuur waar je als bewoner in de omgeving van kattenliefhebbers mee te maken hebt

We hebben het hier niet over het weer. We hebben het over dieren die mensen bewust in huis nemen.
Dat verschil van natuurlijke aard tussen hond en kat is zwaar overschat. Ze zeggen dat een hond trainbaar is en kan luisteren en katten doen dat niet. Maar ik ken wel degelijk mensen die hun kat hebben geleerd bij eigen huis te blijven, vooral op het oog van de veiligheid van hun dieren. Die katten blijven echt op eigen grond.
Tevens ken ik meerdere honden die echt niet trainbaar zijn. Als je die los laat, dan gaan ze er van door, hun jacht instinct achterna, hun behoefte om te rennen. Dus dat klopt niet helemaal. Het zijn aannames ontstaan uit gemakzucht.
Alle reacties Link kopieren
novaviva schreef:
05-04-2021 22:55
Ik snap wel dat een kat van nature een ander beest is dan een hond. Daar hebben we het hier niet over. Maar dan mag je nog wel de schijt hebben aan de gevolgen van deze andere natuur waar je als bewoner in de omgeving van kattenliefhebbers mee te maken hebt

We hebben het hier niet over het weer. We hebben het over dieren die mensen bewust in huis nemen.
Ach ja, ik heb een hekel aan de alomtegenwoordige heilige koe de auto, daar heb ik ook maar mee te dealen.
Alle reacties Link kopieren
Mevrouw75 schreef:
05-04-2021 22:58
Ach ja, ik heb een hekel aan de alomtegenwoordige heilige koe de auto, daar heb ik ook maar mee te dealen.
Daar heb ik ook al een hekel aan :hyper:
Look at the stars, look how they shine for you
And everything you do; Yeah, they were all yellow
Kleinezon schreef:
05-04-2021 22:55
Dat is ook naar. En oprecht een stuk vervelender dan 5x per week kattendrollen, nachtelijke oorlogen en af en toe ongewenst bezoek binnen.

Maar voor mij geen enkel excuus om anderen dan maar extra! overlast te bezorgen.
Ik heb een hele grote tuin maar ik heb er geen last van. Nachtelijke oorlogen zul je met mijn katten niet meemaken want ze zijn geholpen. Ongewenst nou ja.
Ttroeteltje schreef:
05-04-2021 22:57
Ik heb zo nu en dan ook krankzinnig veel zin om midden op een gazon (elk gazon, behalve dat van mezelf) te gaan schijten. Huppakee, broek omlaag en me volledig laten gaan.
Toch doe ik dat niet. Ik denk aan de ander en kies ervoor mijn eigen behoefte te onderdrukken en toch maar thuis op de pot te ontploffen.


Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Ttroeteltje schreef:
05-04-2021 22:57
Ik heb zo nu en dan ook krankzinnig veel zin om midden op een gazon (elk gazon, behalve dat van mezelf) te gaan schijten. Huppakee, broek omlaag en me volledig laten gaan.
Toch doe ik dat niet. Ik denk aan de ander en kies ervoor mijn eigen behoefte te onderdrukken en toch maar thuis op de pot te ontploffen.
Was je maar een kat, dan had je een echt vrije geest.
Alle reacties Link kopieren
Mevrouw75 schreef:
05-04-2021 22:59
Was je maar een kat, dan had je een echt vrije geest.
Ja, als mens ben je een gevangen beperkte geest.
novaviva schreef:
05-04-2021 22:57
Ja, en daar mopperen we hier over. En we zouden het graag anders zien. Niemand zegt hier dat je de wet overtreedt. We zeggen alleen dat je asociaal bent. En dat mag je zijn.
Hahaha, nee nee, zo mag je dat niet doen.
Neem de feedbackregels in acht!
-praat in de ik-vorm. Jij vind dat naar, jij zou dat graag anders zien.
-Mieke is niet asociaal, haar gedrag komt asociaal op jou over.

Het gaat anders escaleren tot een kat en muis spel.
Alle reacties Link kopieren
Ttroeteltje schreef:
05-04-2021 22:57
Ik heb zo nu en dan ook krankzinnig veel zin om midden op een gazon (elk gazon, behalve dat van mezelf) te gaan schijten. Huppakee, broek omlaag en me volledig laten gaan.
Toch doe ik dat niet. Ik denk aan de ander en kies ervoor mijn eigen behoefte te onderdrukken en toch maar thuis op de pot te ontploffen.
:HA:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven