Katten, thuis/in eigen tuin houden of de buurt is laten

05-04-2021 20:54 450 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding van een plaatselijke oproep om de katten in eigen tuin/huis te houden.

Hoe denken andere mensen hierover?
Ik vind het behoorlijk ergelijk al die katten in m'n tuin, tuin lijkt hier een soort een soort van santiago de compostella.
De buurtkatten poepen dagelijks in m'n tuin, vroeger ook in zandbak.
Ook wel eens kattenkots en haren op m'n lounge bank.

Wij hebben hier een hond maar die moet ik toch ook aan de lijn? Belasting betalen en de poep opruimen op plaatsen buiten het losloop gebied.

Ik snap niet zo goed waarom
sommige "kattenmensen" er schijt 😜 aan hebben dat andere mensen met de kattenstront moeten zitten....
Een beetje jij de kat, wij de kak....
Chachachaa schreef:
05-04-2021 22:33
Nou dat is ook "heul" vervelend, zou ik ook echt helemaal gek van worden. En er ook zeker iets van zeggen en als het echt heel erg is klagen bij de huurvereniging/wijkagent ofzo.

Geen katten hier gehad, behalve vroeger thuis. Dus ik vind katten best lief, maar meer een hondenmens, maar ik denk dat je als huisdier eigenaar daar gewoon je verantwoordelijk voor moet nemen.

Ben echt blij verrast dat er echt veel katten vrienden ze om huis houden, al is het alleen maar voor hun eigen veiligheid!
Een huurvereniging zoals jij het noemt die komt daar niet voor en een wijkagent al helemaal niet maar dat weet jij volgens mij ook best. Ik vind je posts nogal opstokerig.
Alle reacties Link kopieren
Ttroeteltje schreef:
05-04-2021 22:39
Te gemakkelijk antwoord.
Een antwoord dat mij doet vermoeden dat je geen beter statement weet te bedenken. Je kunt toch niet anders dan begrijpen dat iemand die hier niet voor kiest dat ergerlijk vind?
Ik kan dit soort topics toch niet serieus gaan zitten nemen?
Lekker zaniken op katten.
novaviva schreef:
05-04-2021 22:13
Nou, helemaal eens. Bah, wat vies, andermans kattenkak in de tuin. En inderdaad, het zijn allemaal zulke enorme huisdieren, ze lopen zo je huis binnen als je niet oplet. Er zijn ook mensen die bang zijn voor katten en dan heb je echt de schrik van je leven als je andermans kat in je huis aantreft. Als je ze wegjaagt, denken ze dat je ze roept om te aaien. Bah. Elke kat minder los in de buurt is een stap naar een betere wereld.

Van mij mag dit topic maandelijks op repeat, helemaal prima.

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Soms is de weg zo makkelijk. Te makkelijk zouden anderen zeggen.
Ik heb trouwens net een hordeur gekocht bij de action voor twee tientjes. Om straks de egels weer buiten te kunnen houden.
Eigenlijk zaniken op eigenaren van buitenkatten.
Die beestjes kunnen daar niets aan doen.
Alle reacties Link kopieren
Mevrouw75 schreef:
05-04-2021 22:36
Je bent niet verplicht je te ergeren.
Nee natuurlijk niet. Jij vindt het vast ontzettend amusant als jij een hoop geld aan je tuin hebt uitgegeven en de HUISdieren van anderen er vervolgens een vieze bende van maken.

waarom zou het normaal zijn dat een ander last heeft van jouw kat? ik begrijp ook nooit zo goed het atgument ‘het zijn nu eenmaal buitendieren’ , waarom neem je er dan 1 als huisdier om het vervolgens door de buurt te laten rond zwerven?
Alle reacties Link kopieren
MarvelousMrsMaisel schreef:
05-04-2021 22:25
Betaal jij dan hordeuren voor al je buren? En ga jij hun tuinkussens schoonmaken als jouw kat het weer onder gescheten heeft?

Jouw beest. Houd het binnen.
Bijzonder zeg dat er katten op jouw tuinkussens schijten. Overdrijf je niet een beetje?

Ik heb ook hordeuren en horren voor de ramen, houdt een hoop schijtmuggen tegen. Helaas zelf betaald terwijl ik ook niet om die muggen heb gevraagd.
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt bij de Sarcastische zee.
Alle reacties Link kopieren
girasole3 schreef:
05-04-2021 22:43
Nee natuurlijk niet. Jij vindt het vast ontzettend amusant als jij een hoop geld aan je tuin hebt uitgegeven en de HUISdieren van anderen er vervolgens een vieze bende van maken.

waarom zou het normaal zijn dat een ander last heeft van jouw kat? ik begrijp ook nooit zo goed het atgument ‘het zijn nu eenmaal buitendieren’ , waarom neem je er dan 1 als huisdier om het vervolgens door de buurt te laten rond zwerven?
Het is een hybride dier met een vrije wil en geest.
Alle reacties Link kopieren
miekemv schreef:
05-04-2021 22:37
Stel je niet zo aan. Waar ik woon lopen alle katten gewoon buiten. Ik hoop dat Nederland weer snel normaal wordt. Meeste gezeik komt vooral van mensen.
Er is wel een verschil tussen boerderijkatten en een woonwijk met postzegeltuintjes.

In de laatste situatie heb je gewoon rekening met elkaar te houden. Dan houdt je beest bij je. Net als je hondenpoep opruimt en ze netjes opvoedt. En kinderen ook leert niet te gillen.
Look at the stars, look how they shine for you
And everything you do; Yeah, they were all yellow
Alle reacties Link kopieren
Hetvrijewoord schreef:
05-04-2021 22:41
Afbeelding
:rofl:
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt bij de Sarcastische zee.
Ttroeteltje schreef:
05-04-2021 22:42
Eigenlijk zaniken op eigenaren van buitenkatten.
Die beestjes kunnen daar niets aan doen.
Is ook zo. Maar de eigenaren pakken het altijd heel persoonlijk op. Alsof je zegt dat ze zelf in de tuin hebben zitten kakken. Klachten over hun heilige diertje zijn gewoon gezeur en onbegrijpelijk in de ogen van veel kattenliefhebbers.
Ttroeteltje schreef:
05-04-2021 22:42
Eigenlijk zaniken op eigenaren van buitenkatten.
Die beestjes kunnen daar niets aan doen.
Ze mogen gewoon naar buiten.
Alle reacties Link kopieren
Pioen00 schreef:
05-04-2021 20:57
Onze twee poezen zijn supergraag buiten, die zouden echt wegkwijnen als ik ze binnen zou houden. Ik zou niet weten hoe ik ze in mijn eigen tuin zou moeten houden want ze klimmen desnoods gewoon tegen de schuur op omhoog.
Ja, maar dat is dan jouw probleem. Nu maak je het probleem van iemand anders. Iemand die niet gekozen heeft voor katten. Dat was jouw keuze. En dat kun je best oplossen. Toch goed omheinen op een manier dat ze er niet uit komen, of cat fence gebruiken.
Ik vermoed zomaar dat een heerlijk dampende drol van hondeventje én een uitgegraven konijnenhol of molshoop in andermans tuin met veel plezier, slingers en gejuich ontvangen zal worden.
Wat een fijne wetenschap.
Alle reacties Link kopieren
Kleinezon schreef:
05-04-2021 22:44
Er is wel een verschil tussen boerderijkatten en een woonwijk met postzegeltuintjes.

In de laatste situatie heb je gewoon rekening met elkaar te houden. Dan houdt je beest bij je. Net als je hondenpoep opruimt en ze netjes opvoedt. En kinderen ook leert niet te gillen.
Er zijn zomaar wijken waar katten gewoon in de tuin van de buren mogen.
Hetvrijewoord schreef:
05-04-2021 22:41
Afbeelding
Het spijt me. Maar dit gebeurt echt. Vandaag nog. Kat in de tuin. We willen ‘m wegjagen. Het beest, een dikzak van drie huizen verderop, kijkt ons strak aan terwijl ze voor onze ogen gaat zitten kakken. Dan geloof je het niet. Heb er zelfs nog een foto van gemaakt!

Met die hete zomer vorig jaar meermalen een kat in huis gehad toen we even niet opletten.
anoniem_402201 wijzigde dit bericht op 05-04-2021 22:48
14.84% gewijzigd
miekemv schreef:
05-04-2021 22:45
Ze mogen gewoon naar buiten.
Die katteneigenaren mogen gewoon naar buiten? Het zou verboden moeten worden. Wat hebben die buiten te zoeken?
Alle reacties Link kopieren
Mevrouw75 schreef:
05-04-2021 22:46
Er zijn zomaar wijken waar katten gewoon in de tuin van de buren mogen.
En als dat niet mocht, zouden ze daar dan iets op uit doen? Ik denk het niet he.
miekemv schreef:
05-04-2021 22:37
Stel je niet zo aan. Waar ik woon lopen alle katten gewoon buiten. Ik hoop dat Nederland weer snel normaal wordt. Meeste gezeik komt vooral van mensen.
Zo raar, die dubbele houding van jou. Jij houdt duidelijk van katten en niet van honden. Want van jou moeten honden altijd maar aangelijnd. En katten moeten onbeperkt vrijheid hebben. Maar het gaat in beide gevallen om dieren, die behoefte hebben aan bewegingsruimte. Maar daar waar je het ene dier de wereld gunt, gun je het andere dier niets. Aan het feit dat je ook een hond hebt, doet daar niets aan af.
Alle reacties Link kopieren
novaviva schreef:
05-04-2021 22:47
Het spijt me. Maar dit gebeurt echt. Vandaag nog. Kat in de tuin. We willen ‘m wegjagen. Het beest, een dikzak van drie huizen verderop, kijkt ons strak aan terwijl ze voor onze ogen gaat zitten kakken. Dan geloof je het niet. Heb er zelfs nog een foto van gemaakt!
Doen ze om je pesten.
Alle reacties Link kopieren
novaviva schreef:
05-04-2021 22:47
Het spijt me. Maar dit gebeurt echt. Vandaag nog. Kat in de tuin. We willen ‘m wegjagen. Het beest, een dikzak van drie huizen verderop, kijkt ons strak aan terwijl ze voor onze ogen gaat zitten kakken. Dan geloof je het niet. Heb er zelfs nog een foto van gemaakt!
Ik zou die foto af laten drukken en gelijk met die stront in de brievenbus doen bij die lui.
Alle reacties Link kopieren
Mevrouw75 schreef:
05-04-2021 22:36
Je bent niet verplicht je te ergeren.
stel dat er elke dag gemiddeld 8/10 honden van diverse buren in je (omheinde) achtertuin zouden komen waarvan ongeveer de helft in je tuin schijt/kotst/haren achterlaat. Dus dat zijn en kleine 30 "ergenissen" per week die jij aantreft in je tuin.....
novaviva schreef:
05-04-2021 22:47
Het spijt me. Maar dit gebeurt echt. Vandaag nog. Kat in de tuin. We willen ‘m wegjagen. Het beest, een dikzak van drie huizen verderop, kijkt ons strak aan terwijl ze voor onze ogen gaat zitten kakken. Dan geloof je het niet.

Natuurlijk geloof ik dit verhaal niet. :mrgreen:
Kleinezon schreef:
05-04-2021 22:44
Er is wel een verschil tussen boerderijkatten en een woonwijk met postzegeltuintjes.

In de laatste situatie heb je gewoon rekening met elkaar te houden. Dan houdt je beest bij je. Net als je hondenpoep opruimt en ze netjes opvoedt. En kinderen ook leert niet te gillen.
Ik houd niet meer zo snel rekening met anderen. Dat zie ik andersom ook steeds minder, vooral de hondenfokkerijen op tegeltuintjes inclusief geblaf en hogedrukreinigers om het allemaal weer schoon te krijgen. Dan heb ik nog een soort van jeugdsoos achter mijn huis en word ik in de zomer verdreven door wietlucht.
Ttroeteltje schreef:
05-04-2021 22:46
Ik vermoed zomaar dat een heerlijk dampende drol van hondeventje én een uitgegraven konijnenhol of molshoop in andermans tuin met veel plezier, slingers en gejuich ontvangen zal worden.
Wat een fijne wetenschap.
Ik vergat te zeggen: dit tafereel uiteraard meermaals per week, bij voorkeur dagelijks. Meermaals dagelijks.
Wat een feest!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven