Katten, thuis/in eigen tuin houden of de buurt is laten

05-04-2021 20:54 450 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding van een plaatselijke oproep om de katten in eigen tuin/huis te houden.

Hoe denken andere mensen hierover?
Ik vind het behoorlijk ergelijk al die katten in m'n tuin, tuin lijkt hier een soort een soort van santiago de compostella.
De buurtkatten poepen dagelijks in m'n tuin, vroeger ook in zandbak.
Ook wel eens kattenkots en haren op m'n lounge bank.

Wij hebben hier een hond maar die moet ik toch ook aan de lijn? Belasting betalen en de poep opruimen op plaatsen buiten het losloop gebied.

Ik snap niet zo goed waarom
sommige "kattenmensen" er schijt 😜 aan hebben dat andere mensen met de kattenstront moeten zitten....
Een beetje jij de kat, wij de kak....
Alle reacties Link kopieren
iones schreef:
05-04-2021 23:00
Ja, als mens ben je een gevangen beperkte geest.
Ja. In feite is het allemaal de kift.
Die kattendrolletjes stellen niet zo veel voor, het blijft vies natuurlijk maar hier bij mij in de buurt hebben mensen enorm grote honden en eentje heeft er achter mijn tuin gepoept. Je wil niet weten wat voor formaat die drol heeft, het lijkt wel alsof het door een groot monster is geproduceerd. Zoiets past niet eens in een poepzakje @(
Zou dat op de stoep liggen dan glij je zo wel een aantal kilometers vooruit.
Mevrouw75 schreef:
05-04-2021 22:59
Was je maar een kat, dan had je een echt vrije geest.
Dan nog, zonder pleepapier geen schone billen.
novaviva schreef:
05-04-2021 22:57
Ja, en daar mopperen we hier over. En we zouden het graag anders zien. Niemand zegt hier dat je de wet overtreedt. We zeggen alleen dat je asociaal bent. En dat mag je zijn.
Omdat jij je zin niet krijgt wil dat niet zeggen dat de ander asociaal is.
Alle reacties Link kopieren
Mevrouw75 schreef:
05-04-2021 23:02
Ja. In feite is het allemaal de kift.
Of je past je aan. Ik laat mijn honden overal schijten. Los van de lijn! (6)
Daar kunnen katteneigenaren niets van zeggen. Want die doen exact hetzelfde.
Alle reacties Link kopieren
Henk-en-Roelie schreef:
05-04-2021 23:03
Die kattendrolletjes stellen niet zo veel voor, het blijft vies natuurlijk maar hier bij mij in de buurt hebben mensen enorm grote honden en eentje heeft er achter mijn tuin gepoept. Je wil niet weten wat voor formaat die drol heeft, het lijkt wel alsof het door een groot monster is geproduceerd. Zoiets past niet eens in een poepzakje @(
Zou dat op de stoep liggen dan glij je zo wel een aantal kilometers vooruit.
Zowel kinderen als zwangere vrouwen lopen toxoplasmose op door katten. Dat stelt toch wel iets voor.
Alle reacties Link kopieren
Henk-en-Roelie schreef:
05-04-2021 23:03
Die kattendrolletjes stellen niet zo veel voor, het blijft vies natuurlijk maar hier bij mij in de buurt hebben mensen enorm grote honden en eentje heeft er achter mijn tuin gepoept. Je wil niet weten wat voor formaat die drol heeft, het lijkt wel alsof het door een groot monster is geproduceerd. Zoiets past niet eens in een poepzakje @(
Zou dat op de stoep liggen dan glij je zo wel een aantal kilometers vooruit.
Nee dat zijn paardendrollen. Of koeienvlaai.
Henk-en-Roelie schreef:
05-04-2021 23:03
Die kattendrolletjes stellen niet zo veel voor, het blijft vies natuurlijk maar hier bij mij in de buurt hebben mensen enorm grote honden en eentje heeft er achter mijn tuin gepoept. Je wil niet weten wat voor formaat die drol heeft, het lijkt wel alsof het door een groot monster is geproduceerd. Zoiets past niet eens in een poepzakje @(
Zou dat op de stoep liggen dan glij je zo wel een aantal kilometers vooruit.
Soms zie je nog doperwtjes en worteltjes er in.
Alle reacties Link kopieren
Mevrouw75 schreef:
05-04-2021 22:59
Was je maar een kat, dan had je een echt vrije geest.
Nou ja ooit eens gehad/gezien iemand die op een vol stadsplein ging poepen snachts... wel netjes d'r billen afgeveegd met d'r hand, maar daar was toch het merendeel van het plein niet echt gecharmeerd van.... :hihi:
Alle reacties Link kopieren
Mevrouw75 schreef:
05-04-2021 23:05
Nee dat zijn paardendrollen. Of koeienvlaai.
Ik kan je verzekeren dat paardendrollen niet vies zijn. Echt niet. Waarom niet kan ik je niet uitleggen. Maar paardenmensen en veeartsen zullen het kunnen bevestigen; paardenpoep is niet vies.
Alle reacties Link kopieren
iones schreef:
05-04-2021 23:04
Of je past je aan. Ik laat mijn honden overal schijten. Los van de lijn! (6)
Daar kunnen katteneigenaren niets van zeggen. Want die doen exact hetzelfde.
Dat zeg ik: de kift.
Henk-en-Roelie schreef:
05-04-2021 23:03
Die kattendrolletjes stellen niet zo veel voor, het blijft vies natuurlijk maar hier bij mij in de buurt hebben mensen enorm grote honden en eentje heeft er achter mijn tuin gepoept. Je wil niet weten wat voor formaat die drol heeft, het lijkt wel alsof het door een groot monster is geproduceerd. Zoiets past niet eens in een poepzakje @(
Zou dat op de stoep liggen dan glij je zo wel een aantal kilometers vooruit.
Dat is net zo bah als de kat die in Nova’s tuin schijt.
En die hondeneigenaar mag net zo vervloekt worden als de katteneigenaar die zijn kat elders zijn inhoud laat ledigen.
Mevrouw75 schreef:
05-04-2021 23:05
Nee dat zijn paardendrollen. Of koeienvlaai.
Nee, nee, het zijn echt van die zwarte ronde gedraaide hondendrollen en zo ruiken ze ook :sick:
Ik zou ook niet weten wat een paard of een koe hier te zoeken zou hebben :lol:
Alle reacties Link kopieren
iones schreef:
05-04-2021 23:06
Ik kan je verzekeren dat paardendrollen niet vies zijn. Echt niet. Waarom niet kan ik je niet uitleggen. Maar paardenmensen en veeartsen zullen het kunnen bevestigen; paardenpoep is niet vies.
Het heeft wel formaat. Of het vies is of niet kan me niet schelen. Poepen moet. Ook een paard.
Mevrouw75 schreef:
05-04-2021 23:06
Dat zeg ik: de kift.

:biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Chachachaa schreef:
05-04-2021 23:05
Nou ja ooit eens gehad/gezien iemand die op een vol stadsplein ging poepen snachts... wel netjes d'r billen afgeveegd met d'r hand, maar daar was toch het merendeel van het plein niet echt gecharmeerd van.... :hihi:
En wat heeft dit met je OP te maken?
...
Alle reacties Link kopieren
Mevrouw75 schreef:
05-04-2021 23:06
Dat zeg ik: de kift.
Nou, ik doe dat niet uit de kift. Maar meer uit het feit dat mijn honden graag los lopen omdat ze dan lekker vrij zijn om te snuffelen en te rennen waar ze dat willen. En omdat ik buitenaf woon, hebben de mensen hier gewoon geen last van de drollen die ze neerleggen.
Alle reacties Link kopieren
Henk-en-Roelie schreef:
05-04-2021 23:03
Die kattendrolletjes stellen niet zo veel voor, het blijft vies natuurlijk maar hier bij mij in de buurt hebben mensen enorm grote honden en eentje heeft er achter mijn tuin gepoept. Je wil niet weten wat voor formaat die drol heeft, het lijkt wel alsof het door een groot monster is geproduceerd. Zoiets past niet eens in een poepzakje @(
Zou dat op de stoep liggen dan glij je zo wel een aantal kilometers vooruit.

Ook ontzettend goor hondendrollen :sick:
Alle reacties Link kopieren
himalaya schreef:
05-04-2021 20:56
Maar bijna alle katteneigenaren beweren dat hun katten alleen op de bak poepen, en niet thuis..
Klopt. Bij mij klimt elke avond de buurman de smalle kattenladder omhoog en poept in de kattenbak.... ik ben nog steeds verbaasd dat hij daar in past, maar jij zult wel gelijk hebben.
s7rin wijzigde dit bericht op 05-04-2021 23:11
13.18% gewijzigd
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
Henk-en-Roelie schreef:
05-04-2021 23:06
Nee, nee, het zijn echt van die zwarte ronde gedraaide hondendrollen en zo ruiken ze ook :sick:
Ik zou ook niet weten wat een paard of een koe hier te zoeken zou hebben :lol:
Dat zou wat zijn. De nabij wonende boer die zijn paard én zijn koe jouw tuin in stuurt om even....nou ja....je weet wel.
Ik ga slapen, morgen ga ik kijken of er paard, koe, kat, mens in mijn tuin “zit”.

Welterusten.
Alle reacties Link kopieren
Calamitycat schreef:
05-04-2021 23:07
En wat heeft dit met je OP te maken?
Omdat mevrouw75 zei dat we meer als katten zouden moeten zijn, iets met een vrije geest enzo...
Chachachaa schreef:
05-04-2021 23:08
Ook ontzettend goor hondendrollen :sick:
Ja dat is het zeker, in mijn wijk wonen enorm veel honden en zoals ik al eerder schreef ook ontzettende grote honden en soms zie ik een baasje met zo'n hond gewoon op het speelveldje dat beest uitlaten. Honden poepen hier ook niet altijd netjes in de bosjes maar ook op het fietspad, alsof het lekker is om je fiets met een besmeurde band in je schuurtje te zetten.
Daarbij als het zomer is en de zon staat er enkele uren fel op te schijnen val je al flauw van de stank. Hier is geen hondenbelasting helaas, ook weinig vuilnisbakken voor mensen die het wél opruimen. Naast de poep lopen die honden ook vaak aan van die koorden die veel te lang zijn dus als de baasjes oortjes in hebben en niet doorhebben dat er een fietser aankomt dan kun je ook nog een ongeluk daardoor krijgen. Ik vind honden lieve beesten ( doorgaans) maar sinds ik hier woon merk ik dat ik er steeds meer de pest over in krijg van die belachelijke hoge hondenpopulatie hier.

sorry hondenliefhebbers :$
miekemv schreef:
05-04-2021 23:03
Omdat jij je zin niet krijgt wil dat niet zeggen dat de ander asociaal is.
Excuses. Je hebt gelijk. Ik vind het asociaal.
miekemv schreef:
05-04-2021 22:50
Het is ook vaak gezeur.
Noted.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven