Katten vraagje..

27-06-2012 17:03 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb een ragdoll die in augustus 2 word. Hij heeft wat last van zijn darmen/maag , ben eigenlijk al een tijd zoekende naar het goede voer. Hij bleef ook wat magertjes. Hij krijgt nu Purina voer. En hij word wat dikke, vind nu eigenlijk dat hij wat te snel dik word. Hij heeft echt een dikke buik, niet met een vet rol ofzo. Maar echt rond.

En hij begint te snurken, wat hij normaal niet deed.

(Mijn pers die snurkt op dezelfde manier, heel luidruchtig in ademen, lucht naar binnen zuigen. Maar hij heeft dan ook last van van alles met zijn luchtwegen, waaronder astma. )

Is dit normaal?
Hij kan wormen hebben, dus snel ontwormen. Misschien krijgt hij ook verkeerd voer. Als je het echt zeker wilt weten moet je snel naar de dierenarts gaan, want misschien heeft ie het wel benauwd, want zo te lezen lijkt het daar wel op! Dierenarts is het beste optie!
Als je kat die astma heeft hetzelfde ademt, zou ik toch even langs de dierenarts gaan.

Daar kun je ook wat info vragen over het voer.
altijd naar de DA met dit soort vragen.

Van mijn kat dacht ik eerst ook dat ze astma had trouwens, dus naar de DA maar het blijkt dat ze gewoon een beetje snurkt. Witte kat, dus vaker een verstopte neus, en als ze ontspannend is, dan knort/snurkt ze dus, haha!
Ik zou ook naar de DA gaan met dit soort vragen/klachten. Vooral over het voer wbt maag en darmen. Heeft hij dit al langer? Mijn sphynx had vanaf hij bij ons kwam al wat last van zijn buik. Dat werd steeds een klein beetje erger, tot op het punt dat hij niks meer binnenhield. Het bleek dat hij bepaalde eiwitten niet hebben kon. Nu krijgt hij voer op recept, dat is wel iets duurder maar hij heeft nergens last meer van.
Hij kan inderdaad wormen hebben, maar het kan ook zijn dat hij bepaalde voedingstoffen niet goed kan verdragen, allergie dus. Is hij dan ook aan de dunne>?
Naar de dierenarts. Onze blauwe rus had ook darmproblemen, en had speciaal voer gekregen van de DA.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven