Katten zien iets buiten

24-02-2020 09:59 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteravond lagen mijn katten allebei voor t raam. Tegelijkertijd werden ze alert en gingen ze heen en weer lopen voor het raam. Hun oren gespitst en hun staart zwaaide ze heftig heen en weer. Ze leken allebei naar iets te kijken en als ik ze riep kwamen ze ook niet naar me toe. En dat ging wel iets van 2 uur door ofzo.
Ik woon in een flat dus een muis ofzo lijkt me niet. Ik kon zelf ook niks zien.

Ik geloof niet in geesten of dat soort dingen. Ik vraag me alleen af wat het dan wel was. Zouden ze gewoon graag naar buiten willen? Het zijn binnenkatten en nog nooit buiten geweest. Ik weet ook niet hoe ik dat zou moeten doen in een flat. Misschien moet ik het balkon afzetten zodat ze op het balkon kunnen.

Doen jullie katten ook wel eens zo iets mafs?
Ik geloof ook niet in geesten. Wat kan je vanuit jouw raam zien? Het balkon met misschien een vogel of zo? Een vleermuis? Een dikke spin?
merano wijzigde dit bericht op 24-02-2020 10:03
1.79% gewijzigd
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

O ja hoor. Heel bekend.

Vaak blijkt er dan toch ergens een spin, vlieg, tor, muisje, vogel of wat dan ook te zitten, die ik in eerste instantie niet gezien had.
Waarschijnlijk zat er toch een vogel of ander dier.
Katten zien veel scherper dan een mens. Het is heel normaal kattengedrag.
Andere kat zien lopen? Ze hebben een scherpere blik dan wij, zeker 's avonds dus dat jij het niet kon zien is dan niet zo vreemd denk ik.
There is always something happening, and it's usually right now
Grobbekuiken_ schreef:
24-02-2020 10:10
Andere kat zien lopen? Ze hebben een scherpere blik dan wij, zeker 's avonds dus dat jij het niet kon zien is dan niet zo vreemd denk ik.
Op mijn balkon? Nee hoor daar komen geen katten. Misschien een spin ofzo dat zou kunnen. Ik ga de volgende keer gewoon buiten kijken of ik laat ze even op t balkon als ze t weer doen.

Ik vond het vooral heel komisch. Met zijn tweeen als een gek voor t raam heen en weer lopen en hun kop draaien en met hun staart zwaaien. Normaal gesproken zitten ze altijd aan me vastgekleefd en willen ze de hele tijd kroelen. Nu leken ze me niet eens te horen toen ik ze riep.
Misschien een vogel in een boom? Beweging van een boom of bij overburen? Of misschien horen ze iets dat wij niet kunnen horen, maar niet raar is.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
.
anoniem_63a410da8207f wijzigde dit bericht op 24-02-2020 12:40
98.79% gewijzigd
Afbeelding
Damned if I don’t
:-D :-D
Rondwaaiende blaadjes? Vinden ze hier tenminste net ook heel interessant om te volgen vanachter het raam.
Mijn kat heeft een hele avond naar het raam lopen staren omdat er een vlekje op zat. ;-D Het zijn gewoon rare wezens, maar daarom vind ik ze juist zo leuk. :cat:
¡Apagando las luces!
Ja dat doen die van mij ook, geen idee waar ze naar kijken maar het is volstrekt normaal.
Bovendien is het raam een soort kattentelevisie, katten kijken daar graag uren lang uit. Geen idee wat ze daar leuk aan vinden maar ik ben geen kat.
Nogmaals dit is normaal kattengedrag.
Mijn katten zien ze ook wel eens vliegen. En ze steken elkaar ook aan, als er een "aanslaat" gaat de ander gegarandeert mee.
Muizen rennen zo een balkon op hoor, dus zou goed kunnen.
Afgelopen weekend hing er een blaadje in een spinnenweb voor het raam, en het waaide natuurlijk hard. Uren kattenvermaak!
Koettie schreef:
24-02-2020 10:54
Muizen rennen zo een balkon op hoor, dus zou goed kunnen.
Op 11 hoog?
Wel fijn dat mijn katten normaal zijn. Hoef ik nog niet met ze naar de katten psychiater of een geestenuitdrijver in te huren ;)

Ik ga volgende keer eens kijken wat ze zo interessant vinden... bedankt voor de reacties in ieder geval.
ViezeHond schreef:
24-02-2020 10:18
Afbeelding
Gezellig... bezoek die ik niet kan zien :p
Toch schijnen katten wel een scherp zesde zintuig te hebben. Al vaker gehoord en gelezen dat dieren iets zagen dat achteraf een energetische bron bleek.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven