Kattenbak verplaatsen?
zondag 16 december 2012 om 15:47
Kan prima. Ik heb destijds de kattenbak van de woonkamer naar de berging verplaatst (met een kattenluikje in de deur). Gewoon met de kat(ten) heen lopen en ze even op de bak neerzetten (evt met hun pootje graafbewegingen maken). Die van mij begrepen het meteen en heb er geen problemen van ondervonden.
zondag 16 december 2012 om 15:48
zondag 16 december 2012 om 15:55
Kan prima!
Ik heb ooit een kat uit het asiel gehaald.
De kattenbak neergezet en aan de kat laten zien, binnen een half uur zat ze er netjes op te plassen.
En ze had toch een hele reis met de auto achter de rug en was in een vreemd huis terechtgekomen.
Dus een verhuizing van de kattenbak van een kamer naar een andere kamer moet zonder problemen gaan.
Zorg wel, om ongelukken te voorkomen, dat ze er altijd bij kan en dat niet per ongeluk de deur van de nieuwe kattenkamer dichtzit!
Ik heb ooit een kat uit het asiel gehaald.
De kattenbak neergezet en aan de kat laten zien, binnen een half uur zat ze er netjes op te plassen.
En ze had toch een hele reis met de auto achter de rug en was in een vreemd huis terechtgekomen.
Dus een verhuizing van de kattenbak van een kamer naar een andere kamer moet zonder problemen gaan.
Zorg wel, om ongelukken te voorkomen, dat ze er altijd bij kan en dat niet per ongeluk de deur van de nieuwe kattenkamer dichtzit!
zondag 16 december 2012 om 18:22
zondag 16 december 2012 om 18:26
quote:Ligeia schreef op 16 december 2012 @ 15:48:
Belangrijk is dat je er de tijd voor neemt als het een probleemkat betreft. Verplaats de kattenbak elke dag een meter en ga zo langzaam richting de nieuwe plek. Houd er rekening mee dat je kat de eerste dagen mogelijk wat aanpassingsproblemen heeft...
Zo zou ik het ook doen, in 1 keer verplaatsen, lijkt mij niet fijn voor poes.
En voor jezelf ook, als poes in huis gaat plassen.
Belangrijk is dat je er de tijd voor neemt als het een probleemkat betreft. Verplaats de kattenbak elke dag een meter en ga zo langzaam richting de nieuwe plek. Houd er rekening mee dat je kat de eerste dagen mogelijk wat aanpassingsproblemen heeft...
Zo zou ik het ook doen, in 1 keer verplaatsen, lijkt mij niet fijn voor poes.
En voor jezelf ook, als poes in huis gaat plassen.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
zondag 16 december 2012 om 18:28
quote:secondhandsuus schreef op 16 december 2012 @ 17:16:
Hier 6 katten en 6 bakken die regelmatig een andere plek krijgen. (de bakken dan... )
Nooit problemen mee gehad...Dan heb jij, 6 superslimme katten, bofkont SHS.
Hier 6 katten en 6 bakken die regelmatig een andere plek krijgen. (de bakken dan... )
Nooit problemen mee gehad...Dan heb jij, 6 superslimme katten, bofkont SHS.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
zondag 16 december 2012 om 18:38