Kattenbak verplaatsen?

16-12-2012 15:42 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil de kattenbak verplaatsen van de woonkamer naar een andere (kleine) ruimte in huis. Kan dit zomaar? Zal mijn kat dit begrijpen? Zijn er nog tips? Ik zet m er vandaag een paar keer op in de nieuwe ruimte. Zal dit voldoende zijn?
Ik lees mee.
Kan prima. Ik heb destijds de kattenbak van de woonkamer naar de berging verplaatst (met een kattenluikje in de deur). Gewoon met de kat(ten) heen lopen en ze even op de bak neerzetten (evt met hun pootje graafbewegingen maken). Die van mij begrepen het meteen en heb er geen problemen van ondervonden.
Belangrijk is dat je er de tijd voor neemt als het een probleemkat betreft. Verplaats de kattenbak elke dag een meter en ga zo langzaam richting de nieuwe plek. Houd er rekening mee dat je kat de eerste dagen mogelijk wat aanpassingsproblemen heeft...
Kan prima. Blijken ze toch op de oude plek te plassen, verschuif dan elke dag de bak een stukje totdat deze op de nieuwe plaats staat.
Kan prima!

Ik heb ooit een kat uit het asiel gehaald.

De kattenbak neergezet en aan de kat laten zien, binnen een half uur zat ze er netjes op te plassen.

En ze had toch een hele reis met de auto achter de rug en was in een vreemd huis terechtgekomen.

Dus een verhuizing van de kattenbak van een kamer naar een andere kamer moet zonder problemen gaan.

Zorg wel, om ongelukken te voorkomen, dat ze er altijd bij kan en dat niet per ongeluk de deur van de nieuwe kattenkamer dichtzit!
Ik heb de bak verplaatst en hem er 2 keer op gezet. Heb ook iets voor de deur gezet, zodat die echt niet dicht kan vallen. Goede tip! Nu even in de gaten houden of hij de bak kan vinden als hij echt moet.

Bedankt allemaal!
Ja hoor, geen probleem.

Ik zou 'm wel even katen zien waar hij dan staat (na de verplaatsing), dan komt het goed.

Hier weleens van beneden naar boven verplaatst en dat ging prima.
Meter voor meter verplaatsen hoeft echt niet hoor.
Wij hebben destijds de kattenbak verolaatst van een kleine hal naar op de overloop. Terwijl de kittens toen nog beetje moeite hadden met traplopen. Ging prima, nooit ongelukjes gehad, en hebben ze maar 1x de bak laten zien.
Hier 6 katten en 6 bakken die regelmatig een andere plek krijgen. (de bakken dan... )

Nooit problemen mee gehad...
Mijn kat van een half jaar snapt het goed. Laat hem de nieuwe plek van de bak zien en geen probleem.
quote:Truffelmaffia schreef op 16 december 2012 @ 16:44:

Meter voor meter verplaatsen hoeft echt niet hoor.Er staat toch als ze wel op de oude plek blijft plassen? Waarom zou je het dan niet meter voor meter doen?
“Don’t look back – you’re not going that way.”
quote:Ligeia schreef op 16 december 2012 @ 15:48:

Belangrijk is dat je er de tijd voor neemt als het een probleemkat betreft. Verplaats de kattenbak elke dag een meter en ga zo langzaam richting de nieuwe plek. Houd er rekening mee dat je kat de eerste dagen mogelijk wat aanpassingsproblemen heeft...

Zo zou ik het ook doen, in 1 keer verplaatsen, lijkt mij niet fijn voor poes.

En voor jezelf ook, als poes in huis gaat plassen.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:secondhandsuus schreef op 16 december 2012 @ 17:16:

Hier 6 katten en 6 bakken die regelmatig een andere plek krijgen. (de bakken dan... )

Nooit problemen mee gehad...Dan heb jij, 6 superslimme katten, bofkont SHS.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
De meeste katten weten echt wel dat de bak ergens anders staat, als je je kat de nieuwe plek maar even wijst. Of is mijn kat gewoon zo superslim?

Ik til haar op, loop met haar naar de nieuwe plaats. Ik laat haar kijken en ik zeg het ook nog eens tegen haar: "Kijk Giz, hier staat je bak nu."
Ik heb hem een tijdje terug ook naar een andere kamer verhuisd. Poes heeft hem direct zelf gevonden en we hebben er dus geen problemen mee gehad.
Ik had mijn kat erbij geroepen en die liep mee terwijl ik de kattenbak verplaatste. Hij snapte dus meteen wat er gebeurde.
Het is gelukt hoor. Hij heeft de kattenbak gevonden!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven