Kattengepraat?

29-12-2013 23:01 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beetje gekke vraag, maar ben ik toevallig de enige die tegen mijn katten praat?

En dan bedoel ik niet van: ''Kom maar bij 't vrouwtje.'' Meer van: ''ACHHHH POEKIE, KIJK JE SIELUGGG? KOM MAAR KNUFFELEN HOOR!'' of ''WAT KIJK JE BOOS TUTTIE? WATISERDAN?''

Denk dat ik een beetje te gehecht ben geraakt aan m'n arme poezebeestjes.
En als de wereld niet goed in elkaar zit, verhuizen we naar mars.
Scriptum dat filmpje is echt geniaal gewoon!

Ik voer hele gesprekken met de kat hier.. Zowel op normale toon als op 'knuffeltoon' maar dat laatste alleen als er verder niemand in de buurt is! Haha
ik pleit schuldig

http://www.kattensite.be/ ... ule=post&attach_id=104823
Ik voerde met alle huisdieren gesprekken, hamsters, konijnen, cavia's, de katten, nu met mijn hond. Ik zeg ook weleens iets tegen mijn echtgenoot.
verba volant, scripta manent.
quote:Fame schreef op 29 december 2013 @ 23:14:

[...]

Jah! Ik weer nu ook waarom het een boskat heet. Hij sleept het volledige bos inclusief slakken in zijn vacht mee naar huis. Het is af en toe een wandelend bos.

Hier ook een Noorse boskat, ik noem mijn huis in de herfst en winter "huize Eikenblad". Topscore: 7 eikenblaadjes en drie sprieten gras uit zijn buikharen en staart getrokken.

En ja... dan praat ik ook tegen hem of hij voortaan bij de voordeur al die rommel wil verwijderen.
Mijn vriend en ik voeren hele gesprekken met onze katjes. Een praat terug en de ander zegt alleen wat als hij iets van ons wil. We groeten ook de buurtkatten. Een van mijn katten knuffelt op commando. Als ik zeg 'Ninon knuf' dan krijg ik kopjes in mijn gezicht
Ik zeg tegen de mijne wanneer ik terugkom en dat ze niet met elkaar mogen vechten...

Meestal heb ik de voordeur nog niet dicht of ik hoor gekrijs maar goed.

En ik vertel vanalles tegen ze... ze lijken te luisteren. Of ze wachten gewoon tot ik over 'eten' begin :-)
Hier twee Oosters katten (Burmezen) en vooral de ene is een enorme kletskous. Kan je echt vraag en antwoord mee doen Daarstraks nog, tijdens het koken:

Kat: mèèèh! (hij zegt nooit miauw)

Ik: echt waar?

Kat: bwaah!

Ik: weet je het zeker?

Kat: bôôh!

Ik: Jeetje, daar kijk ik van op zeg!

Kat: prieuw!

Enz enz enz

De andere is meer van de prrrr- en knormeldingen
Ik ben mijn eigen bananenschil
Haha, ik ben er ook zo eentje. Hele gesprekken, en als ik wegga zeg ik ook altijd wanneer ik weer thuis ben. Ze komt me ook altijd blij begroeten in de tuin als ik thuis kom, en ze loopt graag mee naar de supermarkt (ze moet zelfs wel eens de winkel uit gestuurd worden omdat ze ook dan nog rustig achter me aan blijft lopen ). En... ik noem mezelf mama tegen haar. Het is echt mijn poezekind. Ze slaapt 's nachts ook bij me op mijn kussen, het liefste zo dicht mogelijk tegen me aan of zelfs bovenop me. Lekker ding.
Ik praat cónstant tegen mijn kat. Hij is mijn gesprekspartner. Echt waar. Vooral ook omdat hij terug praat...

Kom maar bij mamma lieverd. "Miaaaauw?", Ja! Jij bent lief he, Wil je soms noepies? "Maaauw".. Nee nee nee, je hebt al veul te veel gehad. Kom maar knuffelen. Kom dan!
Als ik naar m'n werk ga dan zeg ik altijd tegen ze dat vrouwtje centjes gaat verdienen en dat ik zo weer thuis ben, en dat de oudste op het huisje en z'n broer moet passen

Verder hou ik hele verhalen tegen ze, vooral als ik aan t dansen ben met de oudste ;)
quote:Olijfje_ schreef op 30 december 2013 @ 00:11:

Hier twee Oosters katten (Burmezen) en vooral de ene is een enorme kletskous. Kan je echt vraag en antwoord mee doen Daarstraks nog, tijdens het koken:

Kat: mèèèh! (hij zegt nooit miauw)

Ik: echt waar?

Kat: bwaah!

Ik: weet je het zeker?

Kat: bôôh!

Ik: Jeetje, daar kijk ik van op zeg!

Kat: prieuw!

Enz enz enz

De andere is meer van de prrrr- en knormeldingenNou, nu je het zegt. Het lijkt meer hier op idd! Echt intonatie, vragende miaauwtjes, maar ook antwoordende! Klein commentaar in de vorm van Mrrrrprrr...
Ja, als 'ie eten wil, vraagt hij ook echt: èèèuwww? En dan met een hoog piepend einde
Ik ben regelmatig gefascineerd door de gesprekken die vriend met de kater heeft; vriend de 'het zijn maar huisdieren' en ' ik ben meer een hondenmens' man vs kater die nog steeds de naïeve houding van een 6 maanden oud beestje heeft en helaas het bijbehorende stemgeluid.

'Hebbie jij dan zo'n honger jochie?'

'Mieeeeep'

''Moet het baasje je dan wat eten geven.'

'Mieeeeeeeeeeeeeep'

''Ben je dan zo'n uitgehongerd scharminkeltje???'

'Mieeeeieueeeeep'

En zo gaat het dan nog even door terwijl ze door de gang lopen. Het is beschamend en schattig tegelijk
quote:Fame schreef op 29 december 2013 @ 23:11:

Ik praat ook. Maar vandaag zo raar, ik had een vriendin met haar hondje op de thee. Mijn nieuwe vriend de. Noorse boskat kende het hondje nog niet en begint tot onze verbijstering te blaffen! Echt van wrroef, wrroef. Zo maf!
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.

Geweldig Fame!
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Hier heeft de kletskous juist het geluid en volume van een misthoorn en de andere een piepstem, vooral erg grappig als ze samen naar vogeltjes zitten te mekkeren: helemaal tweestemming
Ik klets de hele dag door tegen mijn katten en zij praten dan gezellig terug. Als je er maar vroeg genoeg mee begint denken ze namelijk dat ze mensen zijn
Fame kan je een keertje een filmpje maken van dat blaf/miauwen? Echt zo bijzonder.
Mijn kat is een praatkat, zij praat tegen mij.

Ik spreek zelden tegen haar, ik mopper wel tegen haar.

Vooral 's morgens vroeg voor de koffie en dat is meestal in de categorie: 'Houd je kop maf beest, ik wil eerst koffie daarna mag je praten.'

Ze trekt zich er overigens niets van aan en zo gaat het al 18 jaar.

Om een of andere dwaze reden lijkt ze erg veel van mij te houden....

En ja stiekem houd ik ook van haar, maar ik ga t niet toegeven ik kijk wel uit, heb meelezers hier
Iets warms graag. Met borstharen. (Loesje)
quote:Enn schreef op maandag 30 december 2013 01:07 Fame kan je een keertje een filmpje maken van dat blaf/miauwen? Echt zo bijzonder.Moet er eerst weer een hond langskomen. Dit had ik hem niet eerder zien doen.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Ik ouwehoer de hele dag tegen de katten, zing zelfverzonnen liedjes die over hen gaan tegen ze Gezellig toch?

Ze mauwen lekker mee.
Zo leuk om te lezen dat jullie ook met katten praten,ik voel me nu een stuk minder "gek".

Ik praat de hele dag met mijn katten
Prrrr, mauw miawwwww.
Ik praat ook altijd tegen onze kat. Van goeiemorgen/doei tot het bespreken van tv-programma's. Ze reageert er nooit op, dus het blijft nogal een eenzijdig gesprek...

Praten jullie trouwens met je 'gewone' stem tegen de kat? Ik betrap mezelf er regelmatig op dat ik met zo'n stemmetje tegen d'r praat zoals vaak ook tegen kleine kinderen gepraat wordt. Bloedirritant vind ik 't zelf.
quote:elpheba schreef op 30 december 2013 @ 08:07:

Ik praat ook altijd tegen onze kat. Van goeiemorgen/doei tot het bespreken van tv-programma's. Ze reageert er nooit op, dus het blijft nogal een eenzijdig gesprek...

Praten jullie trouwens met je 'gewone' stem tegen de kat? Ik betrap mezelf er regelmatig op dat ik met zo'n stemmetje tegen d'r praat zoals vaak ook tegen kleine kinderen gepraat wordt. Bloedirritant vind ik 't zelf.

Nou...... Niet echt een kinderstem, maar wel zachter en toch wel een beetje liever dan een gewone stem.

Maar ik noem mezelf dan weer geen mama.
De katten maken ook altijd van die mooie geluidjes als ze vogels buiten zien.

Ik en mijn man praten ook tegen de katten. De katten 'praten' dan ook vaak terug. Ik vertel ook dat ik ga werken tegen ze en dat de ene kat dan niet naar buiten kan omdat hij dan heel lang buiten zit.

Ze hebben ook nog geen kattenluikje, wij doen ook netjes de deur open en dicht voor ze.
Never give up hope.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven