kattenmelk..ongezond?
woensdag 10 oktober 2012 om 10:42
Onze poes is helemaal gek op kattenmelk. Dit koop ik dan ook regelmatig. Van mijn vader mocht ik vroeger onze kat nooit kattemelk geven omdat dat ZO slecht zou zijn.
Ik weet dat katten lactose niet goed verdragen maar ik neem aan dat de lactose uit de kattenmelk is gehaald.
Wie weet of ik het nou echt beter niet kan geven of haar gewoon lekker laten drinken.
Het water drinkt ze trouwens helemaal niet, ze drinkt het van buiten denk ik.
Ik weet dat katten lactose niet goed verdragen maar ik neem aan dat de lactose uit de kattenmelk is gehaald.
Wie weet of ik het nou echt beter niet kan geven of haar gewoon lekker laten drinken.
Het water drinkt ze trouwens helemaal niet, ze drinkt het van buiten denk ik.
woensdag 10 oktober 2012 om 12:16
Tegen gewone melk kunnen veel katten niet, krijgen ze diarree van. Tegen kattenmelk wel maar het is duur en niet nodig en misschien zitten er ook nog veel suikers en vetten in die niet handig zijn bij te dikke katten.
Katten drinken echt wel genoeg water meestal zonder dat je het ziet. Bij natvoer hebben ze ook niet veel nodig trouwens en vaak is water buiten, uit de gootsteen, van de badkamertegels ed veeeeeel lekkerder!
Katten drinken echt wel genoeg water meestal zonder dat je het ziet. Bij natvoer hebben ze ook niet veel nodig trouwens en vaak is water buiten, uit de gootsteen, van de badkamertegels ed veeeeeel lekkerder!
woensdag 10 oktober 2012 om 14:17
Katten zijn lactose intolerant.
Hoewel ik een kat heb die een moord doet voor volle yoghurt en er geen last van heeft.
Ik heb opleiding tot paravetrinair assistent gedaan.
En een bordje katten melk is net zo slecht voor je kat als een patatje met lekker veel mayo.
Lekker, geen of nauwelijks voedingswaarde en kan geen kwaad af en toe.
Alleen idd niet als vervanging voor water.
Hoewel ik een kat heb die een moord doet voor volle yoghurt en er geen last van heeft.
Ik heb opleiding tot paravetrinair assistent gedaan.
En een bordje katten melk is net zo slecht voor je kat als een patatje met lekker veel mayo.
Lekker, geen of nauwelijks voedingswaarde en kan geen kwaad af en toe.
Alleen idd niet als vervanging voor water.
woensdag 10 oktober 2012 om 18:00
quote:truffelmaffia schreef op 10 oktober 2012 @ 17:53:
Kattenmelk is niet zozeer gevaarlijk. Ze worden er alleen maar ontzettend dik van. Eén pakje telt voor zo'n 4 broodjes hamburger ofzo.maar ik geef mijn katten geen broodjes hamburger hoor
Kattenmelk is niet zozeer gevaarlijk. Ze worden er alleen maar ontzettend dik van. Eén pakje telt voor zo'n 4 broodjes hamburger ofzo.maar ik geef mijn katten geen broodjes hamburger hoor
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
woensdag 10 oktober 2012 om 18:04
quote:Evelyn82 schreef op 10 oktober 2012 @ 18:02:
Ik zie nooit zo in waarom een kat melk zou moeten krijgen. Volwassen katten in de natuur zoeken ook geen zogende moederpoes (of koe) op om te drinken. moeten niet, maar misschien vinden ze het wel lekker
Ik zie nooit zo in waarom een kat melk zou moeten krijgen. Volwassen katten in de natuur zoeken ook geen zogende moederpoes (of koe) op om te drinken. moeten niet, maar misschien vinden ze het wel lekker
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best