Kattenpis uit hoogpoligkleed?

21-10-2016 14:45 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
De titel zegt het al: mijn kater heeft geplast op een hoek van het kleed. Gelijk proberen schoon te maken en rijst overheen gegooid daarna. Nu moet ik het nog veel beter schoonmaken, maar hoe?

Normaal zou ik zeggen gooi het weg, maar het kleed heeft mij paar duizend gekost. Kat komt niet meer bij het kleed in de buurt, maar hoe kan ik het goed schoon maken?
Mengsel van 3 delen azijn en 1 deel water, goed schoonmaken. Daarna zuiveringszout erover strooien. Vervolgens meng je 180 ml 3% waterstofperoxide met een theelepeltje afwasmiddel. Aanbrengen op het zuiveringszout. Pas op: deze methode kan verkleuringen veroorzaken! Test bij twijfel eerst op een onopvallende plaats. Wrijf daarna het zuiveringszout in met een borstel, laat het opdrogen en stofzuig het op.
Ik heb alles geprobeerd maar echt eht gaat de lucht er nooit meer uit denk ik ....
Biotex strooien. Inwrijven met wat water.

Goed spoelen.

Azijn. Goed spoelen
Tja..dat soort geintjes heb ik hier ook met de huisdieren. Pies..kots..huishoudelijk schoon krijg ik het wel maar de vlekken blijf je altijd zien is mijn ervaring. Ook van alles geprobeerd.
Ecodor pet, is een goedje dat je erop spuit en dan verdwijnen alle luchtjes, zelfs voor je kat. Echt de moeite waard.

Ik heb het al vaker geadviseerd en teruggekregen dat het fantastisch werkt.

http://www.ecodor.nl/Nieu ... urkatten-kattenurine.html
Ecodor inderdaad, ik gebruik de UF 2000 voor katerpies.

http://www.ecodor.nl/Cons ... ring/Huisdieren/index.php
Wat je zou kunnen proberen is Biotex (groen) of Capturine Pets Bio-Cleaning : http://www.medpets.nl/capturine+pets/
Stomerij.
quote:VivaMamaJST schreef op 21 oktober 2016 @ 14:49:

Ik heb alles geprobeerd maar echt eht gaat de lucht er nooit meer uit denk ik ....

Mijn hond heeft ook een keer op zo'n kleed gepist en die geur bleef eigenlijk wel hangen. Wat ik ook deed.

Is lastig te verwijderen zo'n geur
.
Stomerij is een duur grapje en daarmee gaat de lucht, voor de kat althans, niet weg. Er zijn sprays die anti-dierenluchtjes werken, met enzymen, dat werkt over het algemeen wel.

En ja, hier gaf vanochtend een kat over. Op de trap. En nee, niet op het gladde deel maar op het gestoffeerde stuk. Natuuuuuurlijk.

Wat ik wel zou doen; kleed schoonmaken, oprollen en op zolder leggen en iets goedkoops neerleggen, of niks.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Rijkelijk met azijn, inweken en daarna met een natte doek eruit wrijven. Ruikt even een paar dagen zuur maar de kattenlucht gaat er wel uit....
Waarom houden mensen eigenlijk dieren die hun spullen onderpissen, de bank kapot krabben, de buurt tot last zijn (als ze los buiten lopen), haren in hun bed verspreiden, enz.? OK, dan zijn ze misschien heel soms 5 minuten lang héél schattig... maar echt...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Ecodor wat meerdere hier zeggen
Pejeka ik begrijp je reactie en soms denk ik ook waarom hebben we hem nog. Maar ik heb gekozen voor mijn kat en zal hem bij me houden tot zijn laatste dag. Het is voor mij geen object wat je zomaar weg doet. Er is maar 1 reden wanneer ik een kat weg zou doen en dat is als het een gevaar wordt voor mijn kids.

Dat ecodor werkt dat echt? Want heb in het verleden heel wat verschillende middeltjes van dierenartsen/winkels geprobeerd, maar nooit echt resultaat gehad. Vind het geen probleem om geld kwijt te zijn maar dan moet het wel werken.
Het werkt!
Ecodor of Vanish gebruik ik hier.

Over beide tevreden om kattenpis te bestrijden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven