Kattenprobleem

15-03-2010 08:08 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nou ja ik heb het probleem niet want, ik slaap overal doorheen.

Maar mijn kinderen en man staan de wanhoop nabij.

Onze katten maken er een sport van om 's nachts zo veel lawaai te maken, trap op trap af, over de bedden heen (kinderen vergeten na een nachtelijk toiletbezoek weleens de deur goed te sluiten) en als de deur dicht zit dan gaan ze enorm zitten krabben en miauwen.

Ik word er dus niet wakker van en kan dus ook niet ingrijpen met een spuitbus of iets, man evt wel, maar die kielhaalt ze liever op zo een moment.

Met als gevolg brakke kinders en man.

Beneden opsluiten heeft geen zin, want dan gaan ze heel erg miauwen en hard krabben aan de deur, worden ze net zo goed wakker.

Ik heb ze ook weleens naar buiten gedaan, maar ja dan glippen ze gerust bij Buuf naar binnen en beginnen ze bij haar het spelletje, helemaal ongewenst :-0

Ik weet het dus echt niet, behalve ze overdag maar naar buiten gooien en het gekrab en miauw maar negeren, als ze naar binnen willen, lijkt me ook niet de oplossing.

Wie weet er iets?

Op deze manier vind ik ze steeds een beetje minder lief end at vin ik al helemaal niet leuk.

Oh ja het zijn twee geholpen katers.
Heb je geen bijkeuken ofzo waar ze 's nachts kunnen slapen?

Doe ik ook anders racen en miauwen mijn 3 monsters ook alles en iedereen wakker.
Pff, dat lijkt me een lastig probleem. Hier ook 2 je-weet-wel-katers maar de heren gedragen zich keurig 's nachts. Ze zijn gewoon in de woonkamer/keuken en kunnen door het luikje naar buiten. Pas als ze 's ochtends horen dat er iemand wakker is, gaat er één van beiden aan de deur krabbelen.

Zijn het nog jonge katten? Ze zijn nu gewend om zo te racen, maar als je eens probeert om ze een week lang toch op de sluiten en gewoon te negeren 's nachts? Misschien moeten jullie even door de gewenningsfase heen?
Erg jong zijn ze niet meer, ze zijn 3 en 4 en we hebben ze vanaf 12 weken dus, probleem is pas van de laatste paar maanden.

En nee geen bijkeuken helaas, keuken en woonkamer zijn één.
ik haal onze 3 katten uit elkaar

heb wel een bijkeuken en garage.....
en eten geven voor het slapen gaan...helpt hier
Ik ga ze vandaag gewoon weren uit huis, zo ver dat lukt, want open ramen weten ze te vinden, zelfs de kleine luikjes, zodat ze moe vanavond moe zijn.
Volgens mij is het inderdaad een kwestie van doorzetten en volhouden. Dus beneden opsluiten in woonkamer/keuken, en niet reageren op gemauw en gekrabbel. Dat is een paar nachten vervelend (oordopjes voor man en kids?), en daarna is het over. Als je boos op de katten afkomt, vinden ze dat alleen maar leuk en spannend. Dus niet doen. Negeren.
quote:delphicat schreef op 15 maart 2010 @ 09:48:

Volgens mij is het inderdaad een kwestie van doorzetten en volhouden. Dus beneden opsluiten in woonkamer/keuken, en niet reageren op gemauw en gekrabbel. Dat is een paar nachten vervelend (oordopjes voor man en kids?), en daarna is het over. Als je boos op de katten afkomt, vinden ze dat alleen maar leuk en spannend. Dus niet doen. Negeren.

Dat denk ik dus ook.

Met alle respect, maar ik denk dat dat moe laten worden idee niet gaat werken. Je katten gaan nu ergens liggen pitten en hebben vannacht weer alle energie om man en kinders op de kast te krijgen.
Ja, ik weet het oordopjes...... maar mijn muren en plinten deuren gaan er echt aan, als ik dat doe, de buitendeur is al helemaal kaal, terwijl hij van de zomer geverfd is, deze zomer weer dus.

Maar ach, wel ja wij zijn maar hoteluitbaters voor hun
Ja, das waar IBA, had ik nog niet aan gedacht dat ze buiten net zo hard een plekje zoeken om te slapen....
Is het niet ook voorjaarsgekte nu? Dus dat het over een poosje weer meevalt.

Hebben ze een kattenluik? Want dan kunnen ze 's nachts gewoon buiten gaan geiten wanneer ze daar zin in hebben. Mijn ervaring is dat katten met een luikje binnen veel ontspannener zijn, omdat ze de opwinding kunnen opzoeken op het moment dat ze er zelf zin in hebben.
Geen luikje idd, omdat er heel veel buurtkatten anders naar binnen komen, maar je hebt die nieuwe geloof ik, met id erin.

Ik ga eens met man overleggen.
Ik ken dit gedrag wel, gelukkig duurt het renkwartiertje nooit zo heel lang. De timing is vaak wel funest, meestal als ik net in mijn bed lig dan besluiten mijn monsters om tikkertje te gaan spelen
Hoe oud zijn ze? Opsluiten beneden en gemiauw negeren. Maar ik ken het probleem ze doen het hier ook, daarom slapen we allemaal met oordoppen
Ze zijn 3 en 4 en nee helaas geen kwartiertje maar gerust de hele nacht.

Oordopjes it is.....
Maar als je de kamerdeur dicht doet (zodat ze niet naar boven kunnen) en ook de slaapkamerdeuren dicht doet. Dan moet het geluid toch al flink gedempt zijn?
Nou de advertentie staat er bij mij al hier onderaan maar: kattenluik die op de chip werkt kopen bij zooplus.nl

Kost 90 euro. Meld je aan voor de nieuwsbrief, wacht een dagje en bestel hem met 10% korting.

Ik heb hem zelf nog niet omdat ie steeds uitverkocht is als ik er iets wil bestellen
Mijn katten houden niet van dichte deuren. Ik heb geprobeerd te winnen, maar heb het uiteindelijk opgegeven. Urenlang 'ramenlappen' en overdag lekker slapen en de vermoeide pootjes laten rusten.

Ik laat dus de slaapkamerdeur open en nu slapen ze bij mij op bed. Het is tegen mijn principes, maar ze zijn nu wel stil s'nachts.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven