Kattentrimsalon starten?!

20-09-2012 12:38 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op dit moment werk ik in het ziekenhuis als verpleegkundige en heb het goed naar mijn zin. Nu ik sinds kort een kleintje heb wil ik daar natuurlijk zo veel mogelijk bij zijn. Zelf hebben we nog twee langarige katten rondlopen die zo voor mijn bevalling beide naar de kattentrimsalon zijn geweest om ze eens lekker te voorzien van een goede kambeurt. Het resultaat was verbluffend, de ondervacht was volledig weg en daardoor mijn kat een stuk dunner maar ook minder last van haarballen en plukken haar in huis. En opeens heb je het...ik word kattentrimster. Dat lijkt mij zo'n leuk beroep en hier in de buurt zit er niet direct een. Wat denken jullie? Zouden jullie met je kat naar een kattentrimsalon gaan? Het kost gemiddeld 40 euro voor een uur en je bent dan wel zo'n 3/4 maanden van plukken haar in je huis af, minder haarballen en geen klitten.
quote:lemonlover schreef op 20 september 2012 @ 12:53:

eerlijk gezegd wist ik niet eens dat er katten zijn die getrimd moeten worden! maar als ik een kat had zou ik er niet heen gaan. ik doe het bij de hond ook lekker zelf (heeft geen heule moeilijke vacht gelukkig). mijn schoonouders brengen hun honden altijd naar een trimster maar ik vind dit eigenlijk nogal vreemd.... baasje mag er niet bij zijn en pas was 1 vd honden duidelijk geschoren ipv geplukt. vind het dus geen hele betrouwbare bussiness (sorry)Vrij normaal dat een baasje niet bij de behandeling van een hond is. Een hond is heel anders als de baas er bij is en sommige honden zijn met de baas in de buurt bijna niet te doen. Ze zoeken steun bij de baas, proberen van de tafel weg te komen, fixeren op de baas. Dat is voor de trimster als de hond niet fijn want dat wordt het trimmen een gevecht. Als de baas er echt op staat en de hond gedraagt zich prima heb ik er geen problemen mee. De enige redenen waarom ik een plukhond zou scheren is de leeftijd van het dier (plukken is een tijdrovend karwei en niet alle honden hebben de energie om zo lang op tafel te staan, zodanige klitvorming dat plukken niet te doen is (dan wordt het wel erg pijnlijk). Maar altijd in overleg met de baas.
Je kunt proberen een kattentrimmerij te starten, wil je mijn katten even proberen? Niet schrikken als ze niet zo blij zijn met een wasbeurt...
Oh nee!!! Niet die relaasiepijler!!
quote:SeptemberGirl schreef op 20 september 2012 @ 12:48:

Before

[afbeelding]

After

[afbeelding] wat een leuke foto, lig in een deuk
Ik knipte de klitten en klonten er zelf altijd voorzichtig uit. De buurtkat had laatst een scheerbeurt gekregen, zag er inderdaad niet uit.
Ik breng mijn kat 1keer per jaar naar de trimmer, als ie flink in zijn dikke vacht zit. Dan plukt de trimster de ondrvacht eruit en scheert ze de liezen kort. Scheelt daarna echt een hele hoop kamwerk en kan ik de vacht zelf veel gemakkelijker bijhouden. Kost hier trouwens maar 27 euro per uur en bijna in alle gevallen zonder narcose. Ik zie helemaal kaalscheren echt als noodoplossing, voorkomenis beter dan genezen
quote:SeptemberGirl schreef op 20 september 2012 @ 12:48:

Before

[img]http://www.trimsalonpetschoice.nl/wp-co ... 00x225.jpg[/img]

After

[img]http://www.trimsalonpetschoice.nl/wp-co ... 00x225.jpg[/img]Ik ben om. Geweldige reclame om je diensten aan de man te brengen!
Oh nee!!! Niet die relaasiepijler!!
Als je de kans hebt om parttime te blijven werken en daarnaast katten te gaan trimmen, waarom niet? Dat is precies wat ik zelf op dit moment doe. Verwacht er geen levensonderhoud van, een klantenkring opbouwen duurt lang, maar als je het niet probeert weet je het niet.

Je kan bij het Martin Gaus instituut in Lelystad de opleiding katten trimmen zonder narcose volgen. Niet goedkoop, je leert er veel. Mensen denken vaak "oooh, maar mijn kat is zo verschrikkelijk, die krijg jij echt niet gekamd". Tot hij op tafel staat en vervolgens lukt het wel. Zonder narcose en zonder al te veel stress. Narcose levert vaak veel meer stress op dan een trimbeurt zonder narcose. Ook dat leer je op je opleiding, stress herkennen, kattengedrag en hoe ermee om te gaan.

De site die hier eerder ter sprake kwam vind ik ehm...... ook niet zo goed opgezet. Laten we het daar maar op houden.

Sommige mensen kunnen hun kat prima zelf onderhouden en sommige mensen vinden het prettig om hem af en toe naar een trimsalon te brengen, niks mis mee.

Bedenk je wel dat mensen die al een beroep met dieren hebben (dierenartsassistentes e.d.) een hele grote voorsprong op jou hebben.

Dus heb je de mogelijkheden en het geld ervoor, doen! Maar verwacht geen vetpot.
Herbergje, anyone, is er een kattentrimsalon in prov. Groningen die je kunt aanraden?
Ik heb mijn kat naar het dierenziekenhuis Groningen gebracht. De trimsalon is onderdeel van dit dierenziekenhuis, ze hebben een aparte ruimte. Was vantevoren een beetje huiverig voor hoe kat daar zou reageren, maar de trimster was erg kordaat en kat durfde geen poot uit te steken. Ze was een uurtje bezig met het plukken van mijn pers en ook heeft ze de oksels kort geschoren.
Ik zie de vraag voor een trimsalon in Groningen nu pas. Ik kom niet uit die regio, maar wat gympie beschrijft klinkt best goed.

Je moet er zelf een goed gevoel bij hebben. Ik ben met een vorige kat kat ooit ergens geweest waar ze bij voorbaat al dreigden er een pilletje in te stoppen als ze niet rustig was en ik mocht er niet bij blijven (toegegeven, sommige eigenaren kun je er beter niet bij hebben). Daar ben ik dus meteen vertrokken. Naderhand iemand gevonden waar ik gewoon zelf bij mocht zijn en die vertelde waar ze mee bezig was, erg fijn! (diezelfde mevrouw geeft me nu ook de kans om bij haar mee te helpen/kijken)

Ik zou zeggen, kijk waar je je goed bij voelt. Misschien is er wel een mogelijkheid om even te gaan kijken/kennismaken zonder kat als het niet te ver uit je buurt is.
Hmmzzz, de meeste mensen die ik ken die hun kat naar een trimsalon brengen hebben een een kat die gewoonweg onhandelbaar is als er een kam of tondeuse in de buurt komt. De meerderheid van de mensen met een makkelijke kat doet het gewoon zelf.

Je kunt je afvragen of het zo leuk en gezellig gaat worden dus. Buiten het financiële plaatje dan, het lijkt me ook niet echt vetpot.

Waarom geen voetpedicure? Dan heb je dezelfde voordelen maar waarschijnlijk een groter klantenbestand en dus meer inkomen.
Katten die zich goed laten verzorgen kun je zelf goed bijhouden. Het gaat dus om de categorie katten die geen polonaise aan hun lijf willen of die lange tijd verwaarloosd zijn wat vachtverzorging betreft. (zeker oude katten kunnen hun eigen vacht vaan niet goed meer verzorgen).

Bij dergelijke katten is het een illusie te denken dat je die vacht wel even onder handen kunt nemen zonder lichte narcorse. Dus deze katten zullen in een dierenartsenparktijk beter op hun plaats zijn. Kan het mooi gecombineerd worden met gebitsverzorging of zo.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven