Kattenurine opvangen

07-11-2011 20:36 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Onze kater van ruim 1 jaar oud heeft waarschijnlijk blaasontsteking. Hij heeft vorige week vrijdag een prik gehad en zit sinds een week aan de anti biotica. Nu moeten we morgen met urine terug komen, dan gaan ze dat testen.

Die speciale plastic kattenbakkorreltjes hebben we niet kunnen vinden dus we gaan het proberen met een aan stuk geknipte plastic zak in de kattenbak.. Alleen weet ik niet hoe oud die urine maximaal mag zijn? Ik zal morgen rond een uur of 12 's middags naar de dierenarts gaan met de urine.. wanneer zal ik hem dan apart moeten zetten? Ik ben bang dat hij het ophoudt.. Dan hebben we meer tijd nodig. Ik heb ook echt geen idee met welke frequentie hij naar de wc gaat.. Sinds hij aan de anti biotica zit gaat hij ook niet meer om de haverklap om 2 druppels te plassen namelijk..

Iemand ervaring hiermee?
Tja andets moet ie idd maar mee op spreekuur vanavond. Dankje voor je input, geen sorry :P
De dierenarts heeft mijn kater gewoon een nachtje daar gehouden en ter plekke de urine opgevangen. Meteen onderzocht en kreeg dus de volgende ochtend de uitslag en medicatie en de kat weer mee naar huis. Volgens haar is het haast geen doen om het zelf te doen zeker niet als je meer dan 1 kat hebt. Ideaal. Dus als het echt niet lukt zou ik dat vragen.
Gelukkig heeft ie gisteravond toch geplast en precies in spreekurentijd dus we zijn er meteen mee naar de dokter gegaan :D Die vond nog wat ontstekingscellen en een beetje bloed (niet met het blote oog zichtbaar) en dus hebben we weer een kuur van 7 dagen en hebben we dit geintje volgende week weer :(
Aha een blaasontsteking dus, maar geen blaasgruis toch? Dat scheelt een hoop. Sterkte voor volgende week.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven